3 راه A.I. در حال دگرگونی در صنعت هتلداری
۳ راه A.I. در حال دگرگونی در صنعت هتلداری
تعداد کمی از صنایع به اندازه صنعت مهماننوازی از همهگیری آسیب دیدند. براساس مطالعه توسط انجمن ملی رستورانها، ۷۴ درصد از اپراتورهای رستوران گفتند که کسب و کارشان در حال حاضر سود کمتری نسبت به قبل از شروع همهگیری دارد و ۶۳ درصد از اپراتورها گفتند که حجم فروش آنها در سال ۲۰۲۱ کمتر از در سال ۲۰۱۹٫
نگهداری کارکنان نیز آسانتر نشده است، در حالی که کارگران مهماننوازی را ترک میکنند صنعت در تعداد بی سابقه بر اساس داده های جدید از اداره آمار کار، ۵٫۶ درصد از کارمندان در صنعت خدمات غذایی و مسکن در آوریل ۲۰۲۲ شغل خود را ترک کردند، بیش از هر بخش دیگری.
هوش مصنوعی میتواند به مشاغل مهماننوازی کمک کند که پرسنل کمی دارند و پول نقد کمی دارند. اکنون چندین شرکت راهحلهای مبتنی بر A.I را برای بهبود و سادهسازی تجربههای مهمان و عملیاتهای داخلی، از جمله مدیریت موجودی و زنجیره تامین، بهینهسازی منو، نمایههای مهمان، و کنترل جمعیت ارائه میدهند.
در اینجا نحوه کار سه ارائه دهنده برای پیاده سازی A.I آمده است. راه حل هایی در سراسر صنعت مهمان نوازی.
۱٫ سادهسازی تحلیل دادهها.
CrunchTime، یک پلتفرم عملیاتی که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد، با رستورانهای زنجیرهای در همه اندازهها کار میکند تا عملیات را با استفاده از A.I ساده کند. و یادگیری ماشینی مشتریان شامل غول های صنعتی مانند دانکین، وندی، و شیک شاک، همراه با صدها کسب و کار کوچک در یک مکان هستند.
یکی از دلایل آماده بودن رستوران ها برای A.I. طبق CrunchTime، پیاده سازی این است که یک تراکنش می تواند مقدار قابل توجهی از داده ها را تولید کند، مانند تعداد مهمانان در یک رستوران در هر زمان معین، چه چیزی می خرند، چقدر می خرند، و چگونه آن را خریده اند. بنیانگذار بیل بللیسیمو. به طور سنتی، همه این داده ها توسط مدیر کل ثبت و تجزیه و تحلیل می شد تا در عملیات حسابداری و مدیریت موجودی مورد استفاده قرار گیرد، فرآیندی که معمولاً با وارد کردن آهسته، دستی داده ها در یک صفحه گسترده یا روی کاغذ تکمیل می شود. با ظهور یادگیری ماشینی، این وظایف را می توان به راحتی ساده کرد و صاحبان رستوران ها را فرصت بیشتری برای تمرکز بر آنچه که انسان در آن برتری دارد: غذا و تجربیات.
“اگر به شما بگویم که میتوانید کارمندی را استخدام کنید که هرگز یک روز مرخصی نمیگیرد، هفت روز در هفته کار میکند، همه پیشبینیهای فروش شما، همه سفارشهای محصول شما، همه ارسال سفارشهای شما به فروشندگان را انجام میدهد، بلیسیمو میگوید و در تمام برنامهریزیهای کاری خود، میگویید: “وای، به نظر یک کارمند شگفتانگیز است.” کاری که ما انجام می دهیم این است که پشت خانه را می گیریم و آن را به یک ماشین خودران تبدیل می کنیم.
۲٫ شخصی سازی تجربه مهمان
Cendyn، یک شرکت نرمافزاری متمرکز بر مهماننوازی،یک پلتفرم نرمافزار مبتنی بر ابر ارائه میدهد که دادهها را متمرکز میکند. توسط هتل ها تولید می شود و به مشتریان این امکان را می دهد تا با ایجاد تعاملات و تجربیات برای مهمانان فردی، تجربه مهمان را شخصی سازی و بهینه کنند. مشتریان شامل زنجیرههایی مانند ماریوت، هایات، و هیلتون، همراه با هتلهای نمادین مانند ریتز لندن و کاخ سزار در لاس وگاس هستند.
“یکی از ناراحتی های حیوان خانگی من زمانی است که به هتلی می روید که قبلاً ۵۰ بار در آن اقامت داشته اید، و اولین چیز سالیوان میگوید: دربان میپرسد: «آیا قبلاً پیش ما بودهای؟» برای رسیدگی به این موضوع، Cendyn اپلیکیشنی را توسعه داد که در آن، هنگامی که دربان نام مهمان را تایپ میکند، مشخصات آنها را میگیرد و الگوریتمی را برای تعیین سه چیز مهم برای گفتن به مهمان اجرا میکند. سالیوان مثال زیر را ارائه کرد: “یک: به آنها خوش آمدید، آنها یک عضو VIP پلاتینیوم برنامه وفاداری هستند. دوم: ما ایمیل معتبری برای آنها در پرونده نداریم، ایمیل را ایمن کنید. سه: به آنها یک ایمیل مکمل پیشنهاد دهید. ارتقا دهید.”
۳٫ کنترل خودکار جمعیت
گروه Omnico، یک شرکت فناوری تعامل با مشتری با تمرکز بر پارکهای موضوعی، کازینو، و باغوحشها، فناوریهایی را در اختیار مشتریان قرار میدهد. اپراتورها یک نمای کامل از سفر هر شرکت کننده در پارک های خود را به منظور افزایش هزینه و شخصی سازی تجربه مشتری مشاهده می کنند. مشتریان عبارتند از Six Flags، اپراتور Legoland Merlin Entertainment، و دبی پارک ها و استراحتگاه ها، بزرگترین مقصد پارک موضوعی خاورمیانه.
رئیس Omnico بر اساس نظرسنجی Omnico که تابستان گذشته انجام شد، کیت دانفی، افسر درآمد، میگوید که مهمانان پارک مشتاق شخصیسازی بیشتر در تجربیات خود هستند، زیرا ۸۰ درصد بازدیدکنندگان جاذبه فکر میکنند مکانها باید بیشتر تلاش کنند تا آنها را جلب کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که از هر چهار بازدیدکننده، تقریباً یک نفر در صورت دریافت پیشنهادهای شخصی، تمایل بیشتری به خرج کردن دارد.
یک نمونه از آن. دانفی میگوید شخصیسازی بهطور خودکار پیشنهادهایی را برای مهمانان برای معاملات در رستورانهای کمتردد ارسال میکند تا از فشار مقصدهای شلوغتر پارک بکاهد. او اضافه میکند که این به راضی نگه داشتن مهمانان کمک میکند، زیرا آنها احساس میکنند که یک معامله خوب دریافت میکنند و مجبور نیستند برای دریافت غذای خود مدت زیادی منتظر بمانند. کارمندان همچنین کمتر با مسائل مربوط به اداره یک رستوران شلوغ، مانند مشتریان عصبانی و فشار سرویس دهی به افراد بیشتری نسبت به کارکنانی که برای آن کار می کنند، برخورد می کنند.
این فناوری حتی می تواند برای تنظیم قیمت استفاده شود. اگر پارک موضوعی با کمبود پرسنل مواجه باشد، مشکلی که بهطور گستردهای پیشبینی میشود که پارکها برای فصل تابستان آماده میشوند، پارک میتواند به طور خودکار ظرفیت را کاهش دهد و قیمت بلیط را افزایش دهد و درآمد از دست رفته ناشی از کاهش حضور را جبران کند. طبق گفته دانفی، با کاهش جمعیت، مشتریان خوشحال تر هستند و کیف پول خود را بیشتر باز می کنند.
چیزها