3 راه برای ساختن یک محصول پایدار دیوانه و موفق نام تجاری
۳ راه برای ساختن یک محصول پایدار دیوانه و موفق
نام تجاری
اگرچه امروزه مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری به پایداری اهمیت می دهند، اما آنها را وادار می کند تا رفتارهای خود را تغییر دهند و بیشتر از محیط زیست استفاده کنند. استوارت لندسبرگ، موسس و مدیر عامل Grove Collaborative، یک برند کالاهای خانگی پایدار که همچنین سه بار برنده جایزه ۵۰۰۰ شرکت است.
توانایی Grove Collaborative برای ترغیب مصرف کنندگان به غلبه بر این بار ذهنی و تبدیل به محصولات دوستدار محیط زیست یکی از دلایل ریچارد برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین، سرمایه گذار شد. Grove 383.7 میلیون دلار درآمد خالص در سال ۲۰۲۱ رزرو کرد، تا به امروز بیش از ۴۵۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است و به زودی از طریق SPAC متعلق به ویرجین به صورت عمومی عرضه خواهد شد. برانسون گفت:
“من معتقدم [Grove Collaborative] در زمینه خود بهترین است.” از طریق همکاری با این شرکت، برانسون برای اولین بار از زمانی که در دهههای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ رکوردهای ویرجین رکوردز را فروخت، محصولات خردهفروشی میفروشد.
در خلال یک پنل مجازی در Fast Company نوآورترین شرکتها در اجلاس چهارشنبه، این دو نکته در مورد اینکه چگونه کسب و کارها می توانند از طریق یک استراتژی محصول پایدار به رشد منجر شوند، ارائه کردند.
۱٫ کارایی را به خطر نیندازید
به همان اندازه که نوآور بودن و ایجاد محصولی که ضایعات کمتری تولید می کند مهم است، این عناصر می توانند بهای تمام شده محصول آنطور که باید کار کند. لندسبرگ از ورقه های شوینده لباسشویی Grove Collaborative به عنوان مثال استفاده می کند: آنها ضایعات پلاستیکی و آب کمتری نسبت به سایر شوینده ها ایجاد می کنند، اما اگر نتوانند “سس اسپاگتی را از پیراهن یک کودک سه ساله بیرون بیاورند”، هیچ کس در واقع از آنها استفاده خواهد کرد. این برند قابلیتهای لکهزدایی محصول را جلو و در مرکز قرار میدهد و در وبسایت خود تبلیغ میکند که از هر ۱۰ نفر هشت نفر در یک مطالعه درک مصرفکننده گفتند ملحفههای لباسشویی فراتر از انتظاراتشان است. برانسون میافزاید:
برانسون میافزاید: ابتدا روی آنچه میتوانید کنترل کنید، تمرکز کنید. اگر بهتر از آنچه رقبا ارائه می دهند است. او گفت: «اگر بتوانید بهترین ها را در حوزه کاری خود بسازید، برند می تواند تا حد زیادی از آن بهره ببرد.
۲٫ یک استراتژی اندازه آزمایشی را امتحان کنید.
مصرفکنندگان میخواهند انتخابهای سازگار با محیط زیست داشته باشند، اما برای بسیاری، این کار را انجام میدهند. بنابراین لزوما در بالای لیست اولویت های آنها نیست. بعلاوه، بعید است قبل از اینکه بدانند برند جدیدی را دوست دارند یا نه، برند خود را تغییر دهند.
برانسون و لندسبرگ برای متقاعد کردن مشتریان مردد، یک استراتژی آزمایشی را توصیه میکنند. برای مثال، Grove Collaborative بستههای آزمایشی ارزانقیمتی را میفروشد و محصولات خود را در مقادیر کمتر میفروشد تا مشتریان بتوانند قبل از سرمایهگذاری مهمتر، آنها را امتحان کنند. لندسبرگ گفت: «ما می بینیم که نرخ خرید مجدد واقعاً بالاست، و بنابراین فکر می کنم تنها راه برای افزایش پذیرش انبوه، آزمایش گسترده است.»
۳٫ از ادعاهای خود با معیارها نسخه پشتیبان تهیه کنید.
اندازه گیری پایداری می تواند پیچیده باشد، بنابراین ایجاد یک معیار مقایسه یا به دست آوردن یک معیار گواهی مربوطه می تواند تجزیه و تحلیل را برای مصرف کنندگان ساده کند و تأثیرات زیست محیطی محصول را به وضوح نشان دهد. Grove Collaborative یک معیار “شدت پلاستیک” و همچنین استاندارد “فراتر از پلاستیک” را برای محصولاتی که معیارهای مختلفی مانند پلاستیکی نبودن ۸۰ درصد محصول و وزن بسته بندی را برآورده می کنند، اجرا کرد.
“این فقط اندازه گیری نیست، بلکه به ارتباطات و آموزش. “شما می توانید بدانید که آنچه به دست می آورید محصولی است که با سیستم ارزشی شما هماهنگ است.”
می تواند کمک کند.