یک ستاره 29 ساله TikTok به تازگی به اپل یک چیز ارزشمند آموخت درس. هر مدیر عاملی باید توجه داشته باشد
یک ستاره ۲۹ ساله TikTok به تازگی به اپل یک چیز ارزشمند آموخت
درس. هر مدیر عاملی باید توجه داشته باشد
یک جوان ۲۹ ساله ستاره TikTok میگوید منتظر است بفهمد که آیا توسط Apple برای ارسال یک ویدیو حاوی اطلاعات عمومی در مورد ویژگیهای امنیتی قدرتمند آیفون. او میگوید به او گفته شده است که خطمشیهای شرکت را نقض کرده است – اما نمیتواند هیچ قانونی بر خلاف کاری که انجام داده است بیابد. ویدیوی او و پاسخ ظاهراً جذاب اپل تاکنون، درسی برای هر کارآفرین و رهبر کسبوکار است که وقتی کارمندان افکار خود را در رسانههای اجتماعی پست میکنند، چه کاری انجام ندهند.
داستان با زنی به نام استلا کیم شروع میشود که آیفونش در جریان کواچلا دزدیده شد. او با ردیابی محل آن، دید که در چین پیدا شده است. بلافاصله پس از آن، او ایمیلی دریافت کرد که به او میگفت این تلفن در شرف حراج در بازار سیاه است و خریدار آن میتواند گوشی را شبیهسازی کند و به تمام اطلاعات شخصی او دسترسی پیدا کند. آنها به او توصیه کردند که اگر میخواهد از این اتفاق جلوگیری کند، فوراً تلفن را از حساب اپل خود حذف کند.
کیم تصویری از آن را پست کرد. در یک ویدیوی TikTok درخواست مشاوره ایمیل کنید. سوال من این است که آیا مردم می توانند این کار را انجام دهند؟ او پرسید. من احساس میکنم که اگر واقعاً مشکلی باشد، این مشکل واقعاً بدی است که آیفونها با آن مواجه میشوند.» او از هر کسی از اپل یا هر کسی که دانش مربوطه را دارد خواست تا راهنمایی ارائه کند. ویدیوی کیم را دیدم. کمپبل همچنین یک استندآپ کمدین و یک ستاره TikTok است که در حال حاضر ۴۴۸٫۷ میلیون دنبال کننده در این پلتفرم دارد. او با یک ویدیوی TikTok پاسخ داد و به کیم پیشنهاد کرد که گوشی را از حساب خود حذف نکند. کمپبل حدس زد که مالکان جدید تلفن میخواستند آن را بفروشند، اما نتوانستند. از آنجایی که هنوز به حساب اپل کیم متصل بود، هیچ کس دیگری نمی تواند آن را با حساب خود تنظیم کند. کمپبل گفت: “تنها دلیلی که این افراد اکنون با شما تماس می گیرند این است که تلفن شما در واقع برای آنها بی فایده است.” “و شما تنها کسی هستید که می توانید آنها را نجات دهید و من پیشنهاد می کنم که این کار را نکنید.”
ظاهراً وجود دارد. بسیاری از مردم در حال تعجب هستند که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن آیفون آنها چه باید بکنند زیرا آن ویدیو تا کنون ۷٫۸ میلیون بار تماشا شده است. بسیاری از مشتریان اپل نظراتی را اضافه کردند و از کمپبل برای اطلاعات تشکر کردند و تکنسین های فعلی و سابق اپل برای تأیید صحت توصیه های او وارد عمل شدند.
در نهایت، اما، خود اپل متوجه شد و از آنچه کمپبل می گوید شرکت ناراضی بود. سه روز بعد، کمپبل ویدئوی دیگری با عنوان “هی سیب، من را اخراج نکن” منتشر کرد. او در آن گفت که “صبورانه منتظر” است تا بفهمد آیا به دلیل پاسخ ویدئویی خود به استلا، که به گفته او شرکت میخواهد او را حذف کند، اخراج میشود یا خیر. این ویدیو بیش از ۹۵۵۰۰۰ بار دیده شده است.
به نظر میرسد اپل در اینجا اشتباهات زیادی انجام داده است. (من برای درخواست نظر با اپل تماس گرفتم، اما آنها تاکنون پاسخی نداده اند.) بزرگترین اشتباهاتی که می توانم ببینم در اینجا آمده است:
۱٫ به نظر می رسد مدیران اپل خط مشی رسانه های اجتماعی خود را نخوانده باشند.
اگر می خواهید خط مشی رسانه های اجتماعی شرکت خود را اجرا کنید، و به خصوص اگر قصد دارید به آن اشاره کنید در حالی که یک کارمند را تهدید به اخراج می کنید، ایده بسیار خوبی است که ابتدا آن خط مشی را بخوانید. به نظر نمی رسد این اتفاق افتاده باشد.
“اپل مدعی است که من با معرفی عمومی خود به عنوان یک اپل، خط مشی شرکت را نقض کرده ام. کارمند،” کمبل در ویدئوی خود “مرا اخراج نکن” گفت. اما، او گفت، سیاست رسانه های اجتماعی شرکت را بررسی کرده است. “هیچ جا گفته نمی شود که من نمی توانم خود را به عنوان یک کارمند اپل به طور عمومی معرفی کنم، فقط اینکه نباید این کار را به گونه ای انجام دهم که باعث بد جلوه دادن شرکت شود.” همانطور که او اشاره کرد، آگاه کردن مشتریان از اینکه آیفونهایشان امنیت بیشتری دارد، باعث میشود که شرکت خوب به نظر برسد، نه بد.
بهطور واضح، خود را بهعنوان کارمند اپل معرفی کنید. به خودی خود نقض سیاست نیست. به نظر می رسد حق با کمپبل است.
۲٫ به نظر میرسد اپل فراموش کرده است که شرکتش در چه زمینهای است.
“اینجا به دیوانهها میرسد. نامناسبها. شورشیان. دردسر ساز. میخ های گرد در سوراخ های مربعی. کسانی که چیزها را متفاوت می بینند. آنها به قوانین علاقه ندارند.”
آشنا به نظر می رسد؟ اگر در اپل کار میکنید، باید این کار را انجام دهید، زیرا این اسکریپت یکی از تبلیغات نمادین این شرکت به نام “ متفاوت فکر کن.” از بسیاری جهات، می تواند کمپبل را توصیف کند. ظاهراً اپل ذائقه خود را برای مبتکران و شورشیانی که به قوانین علاقه ندارند از دست داده است.
۳٫ اپل فرصت مهمی را از دست داده است.
این همه چیز به این دلیل شروع شد که کیم ویدیویی را پست کرد از شخصی از اپل درخواست کرد پاسخ دادن. او گزارش داد که پاسخ های زیادی دریافت کرده است، اما به پاسخی از سوی اپل اشاره ای نکرده است. ممکن است کمپبل تنها کارمند اپل باشد که به او پاسخ داد، حتی اگر آن ویدیو ۱٫۱ میلیون بار دیده شده باشد.
فکر کنید. در مورد آن برای یک لحظه هر چیزی که ممکن است در مورد TikTok فکر کنید، بدون شک محبوبیت دارد، به ویژه در میان افراد جوان و آگاه به فناوری که ممکن است بهترین مشتریان اپل باشند. اپل خود یک کانال TikTok دارد که نشان می دهد به پلتفرم اهمیت می دهد. با این حال، هنگامی که یک مشتری با طرفداران نسبتاً زیادی با شرکت در پلتفرم تماس گرفت تا یک سؤال امنیتی بپرسد و حدس بزند که ممکن است “یک مشکل واقعاً بدی که آیفونها با آن مواجه خواهند شد”، پاسخ شرکت… جیرجیرک بود.
آیا فکر می کنید اپل می تواند از داشتن یک سفیر در TikTok سود ببرد؟ شاید کسی که یک کارمند موفق و فداکار اپل است، محصولات آن را به خوبی می شناسد و همچنین در TikTok متخصص است؟ بهتر از این، کسی که قبلاً فالوورهای زیادی از TikTok دارد؟
به نظر شما کمپبل برای یک نقش عالی است؟ مثل آن؟ با من می کند. شاید اپل باید به فکر ایجاد نقشی برای او باشد که مشخصاً در آن خوب باشد و شرکت آشکارا به آن نیاز دارد. اگر پیش از این خیلی طولانی نباشد، یک شرکت باهوشتر او را استخدام میکند.