عمومی

3 راه برای استفاده از خلاقیت

۳ راه برای استفاده از خلاقیت

در چشم انداز همیشه در حال تغییر سرگرمی، هنرمندان و تولیدکنندگان خود را به طور فزاینده ای در دنیای پیچیده تجارت غرق می کنند. با افزایش جریان‌گذاری، استعدادها به یک کالا تبدیل شده‌اند. بنابراین چگونه سازندگان محتوا درباره معاملاتی مذاکره کنید که در نهایت به فروش آنها کوتاه نرسد؟

Ammon Lyle، در آمازون در کسب و توسعه محتوا برای Audible، و برای Disney در استراتژی محتوا به عنوان مدیر Disney+ و تجزیه و تحلیل معامله کار کرده است. او بینش ارزشمندی برای کسانی دارد که به دنبال تبدیل استعداد به سود هستند. در اینجا سه ​​راه برای ادغام خلاقیت با مهارت تجاری وجود دارد.

۱٫ حقوق خود را بشناسید

ممکن است این پیشنهاد بدیهی به نظر برسد، اما حقوق محتوا — به ویژه در سرگرمی — پیاده روی در پارک نیست. عناصری که باید در نظر گرفته شوند تقریباً بی نهایت هستند. با این حال، این نیز یک مزیت است: لایل می گوید: “شما می توانید تعداد نامحدودی از حقوق را ایجاد کنید و آنها را بفروشید تا زمانی که حق نسخه برداری آثار خود را در copyright.gov دارید. ۱۵ دقیقه طول می کشد.” به عنوان مثال، حقوق را می توان در قلمروهای کوچکتر و کوچکتر، از جمله کشورهای جداگانه، برای گسترش گزینه های توزیع و فروش تقسیم کرد. سایر عناصر عبارتند از مدت قرارداد، نوع رسانه و زبان.

همانند هر توافقی، این شرایط خسته کننده است، اما نادیده گرفتن آن نیز پرهزینه — و گاهی مرگبار است.

۲٫ توزیع خود را گسترش دهید

با افزایش پخش جریانی، تولیدکنندگان همیشه گزینه ای برای مشارکت در سود تضمین نمی کنند. در حالی که نقش‌های مختلف مورد نیاز برای تولید یک نمایش یا فیلم می‌توانند از طریق حق‌الامتیاز و مشارکت (پرداخت به شرکت‌کنندگان در یک تولید)، که در مجموع به عنوان غرامت احتمالی باطنی شناخته می‌شوند، درآمد ایجاد کنند، خرید استعدادها بسیار رایج شده است. به عنوان مثال، یک سرویس استریم می‌تواند یک بار کل دارایی معنوی یک نمایش را خریداری کند و حق امتیاز و غرامت مستمر به سازندگان را حذف کند. در حالی که اگر کل درآمد کمتر از قیمت فروش باشد، این می تواند معامله بدی برای خریدار باشد، سازندگان باید بدانند چگونه از خود و محتوایشان محافظت کنند.

دانستن از نحوه توزیع محتوا تقریباً به اندازه آگاهی از نحوه ایجاد آن مهم است. لایل می گوید برای تقویت قدرت چانه زنی خود به عنوان یک خالق، “در ایجاد رقابت بین توزیع کنندگان خود ارزش بیابید.” به عبارت دیگر، در صورت امکان با چندین توزیع کننده به صورت غیر انحصاری معامله کنید. این روش استاندارد تقریباً برای هر کسب و کاری است. برای مثال، یک نویسنده اگر فقط کتاب خود را از طریق یک کتابفروشی مبهم در نبراسکا توزیع کند، نسخه های زیادی را نمی فروشد. بلکه با استفاده از پلتفرم های متعدد، چه به صورت دیجیتالی و چه فیزیکی، می توانند محصول خود را تا حد امکان به افراد بیشتری ارائه کنند.

۳٫ شرکای تجاری مناسب را پیدا کنید

مثل کسانی که در دادگاه هستند (مگر اینکه تئودور روزولت باشید)، سازندگان برای کمک به آنها نیاز به نمایندگی دارند. فرصت هایی برای افزایش درآمد خود پیدا کنند و در مورد معاملات خود مذاکره کنند. این می تواند یک نماینده، مدیر، وکیل یا هر سه باشد. برخی از آژانس های استعداد برتر عبارتند از: آژانس هنرمندان خلاق (CAA)، WME (ویلیام موریس اندیوور)، ICM Partners، آژانس استعدادهای متحد (UTA) و Verve. به گفته لایل، نمایندگی برای مذاکره در مورد توافقنامه ها و گسترش توزیع ها ضروری است. او می‌گوید: «کارآمدترین راه برای ایجاد چند پیشنهاد، داشتن یک نماینده است. “داشتن یک نماینده واقعا می تواند به تقویت ارزش شما در هر بازاری کمک کند.”

نمایندگان و مدیران برای یک سازنده مانند بهترین دوستان شما در یک مهمانی هستند: آنها می توانند شما را با افراد جدید معرفی کنند، اجتماعی شما را تقویت کنند. اعتماد به نفس، و در نهایت گسترش نفوذ خود را. همانطور که لایل می‌گوید، توزیع مؤثر به «دانستن اینکه چه کسی می‌تواند محتوای شما را در معرض دید افراد مناسب قرار دهد» خلاصه می‌شود.

با حروف بزرگ خلاقیت به دو مرحله اساسی خلاصه می شود: پیدا کردن افراد مناسب و پرسیدن سؤالات مناسب. قبل از دست دادن، خالق باید به طور کامل حقوق تولید یا محصول خود و نحوه تجزیه و طبقه بندی آنها را برای مذاکره تا آنجا که ممکن است بداند. به یاد داشته باشید که خدا در جزئیات است. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارزیابی IP به Veristrat مراجعه کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات آنها از Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی