عمومی

10 راه برای درک تفاوت بین Gen Y و Gen ز

۱۰ راه برای درک تفاوت بین Gen Y و Gen
ز

مسن ترین ژنرال Z ها که اکنون بین ۲۱ تا ۲۲ سال سن دارند، از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. آنها پنج سال است که در نیروی کار بوده اند و قدرت خرید آنها بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است. مشکل این است که تقریباً همه آنها را با هزاره ها به عنوان یک توده بزرگ همگن از “جوانان” جمع می کنند. در واقعیت، آنها بسیار متفاوت هستند، و آن دسته از مشاغل که زمان می‌برند تا بفهمند چقدر می‌توانند از آن سود ببرند.

هر دو نسل در خانواده من حضور دارند، بنابراین من در ردیف اول برای تفاوت بین این دو گروه قرار داشته ام. اما به منظور رویکردی کمتر تجربی به این موضوع، ابتدا به YPulse، سپس به مجموعه‌ای از مشاغل روی آوردم. ، متخصصان دانشگاهی و پزشکی برای کمک. من ۱۰ تفاوت کلیدی بین این دو گروه را جدا کرده ام که به کسانی که آنها را استخدام می کنند، رهبری می کنند و به آنها می فروشند کمک می کند تا تصمیمات بسیار بهتری بگیرند. اما قبل از رسیدن به آن، بیایید کمی بهتر با این دو گروه آشنا شویم.

هزاره‌ها

نسل هزاره یا نسل Y، با استفاده از تعاریف YPulse، شامل کسانی می‌شود که بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند. مسن‌ترین نسل هزاره‌ها اکنون ۴۰ ساله شده‌اند. حدود ۸۸ میلیون نفر از آنها در ایالات متحده وجود دارد، و آنها مجموع قدرت خرج کردن ۳۰٫۲ میلیارد دلار را دارد. نسل آنها شاهد انفجار فناوری بود که شامل تجاری سازی اینترنت و تلفن همراه، معرفی لپ تاپ و آی پاد و راه اندازی رسانه های اجتماعی بود. آنها به انتخاب اولین رئیس جمهور آفریقایی-آمریکایی ما کمک کردند، شاهد کلمباین و سندی هوک بودند، و با برنامه ریزی برای مهم ترین رویدادهای زندگی، با بحران های اقتصادی و بهداشتی مواجه شدند.

Gen Z

نسل Z شامل کسانی است که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ متولد شده‌اند. مسن‌ترین آنها اکنون در سن نوشیدن هستند. ۷۷٫۹ میلیون ژنرال Z با مجموع قدرت خرج ۱۰٫۷ میلیارد دلار وجود دارد – رقمی که تنها با بلوغ نسل افزایش می یابد. این نسل نمی تواند زمانی را قبل از اینترنت یا رسانه های اجتماعی به یاد بیاورد و دوران کودکی خود را با سقوط بازار، ناآرامی های نژادی و یک بیماری همه گیر جهانی قطع کرده است.

زمینه‌های به‌طور چشمگیری متفاوتی که این نسل‌ها در برابر آنها بزرگ شدند و به بلوغ رسیدند، تأثیر قابل‌توجهی بر شخصیت آنها گذاشته است و به تمایزات واضحی که بین آنها وجود دارد کمک زیادی کرده است، که تنها ده مورد از آنها در زیر آمده است.

  1. هزاره ها در یک رونق بزرگ شدند. Z در نیم تنه است. تا زمانی که رکودهای مهم مرتبط با سقوط سال ۲۰۰۸ و بعد از آن کووید-۱۹، که بیشتر در بزرگسالی تجربه کردند، هزاره‌ها که بزرگ می‌شدند، دنیایی پر از رفاه می‌شناختند. در دوران ریگان و کلینتون به دنیا آمدند، دوران خوبی بود. از سوی دیگر، Zs با تماشای تحمل سختی‌های ناشی از فروپاشی اقتصادی سال ۲۰۰۸ و تأثیرات مالی فلج‌کننده یک بیماری همه‌گیر جهانی، بزرگ شده‌اند. در واقع، طبق YPulse، ۵۲ درصد از ژنرال Z ها حتی زمانی قبل از رکود بزرگ را به یاد نمی آورند. در نتیجه این تجربیات، نسل جوان به مراتب بیشتر از همتایان هزاره خود به بدهی گریزی و بودجه فکر می کنند. به عنوان مثال، WalMart یک نام تجاری با ارزش ویژه در میان Zs است. برای آنها، خرید در WalMart جالب است. برای Millennials، WalMart در هیچ کجای شاخص جالب دیده نمی شود. علاوه بر این، Z ها به طور متوسط ​​زودتر شروع به برنامه ریزی برای زندگی و حرفه خود می کنند و نسبت به Millennials بسیار بیشتر به سمت علاقه به کارآفرینی گرایش پیدا می کنند. Zs همچنین، احتمالاً از تماشای اخراج والدین از مشاغلی که سال‌ها ساعات طولانی را به آن اختصاص داده‌اند، بر خلاف هزاره‌ها زندگی نمی‌کنند تا کار کنند. لورن جانسون، یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ BerryLemon، آن را به خوبی خلاصه کرد: “Gen Z با محدودیت‌های کاری راحت‌تر است. به مرور زمان، آنها شرکت‌های شرکتی را انسانی خواهند کرد. در سنین پایین آنها واقعیت زندگی شرکتی را درک می‌کنند. و به آن‌ها می‌دانند که وقتی چیزی (مثل بیش از حد کار کردن، یا تعهد بیش از حد به یک شغل شرکتی که به رفاه شما اهمیتی نمی‌دهد) ارزشش را ندارد. هزاره‌ها در این زمینه استعداد ندارند. آنها شلوغی را دوست دارند. ” این تنبلی نیست که بسیاری به اشتباه حدس زده اند. با این حال، این فرصتی برای کارفرمایان است تا الهام بخش یک نسل کامل در جستجوی چیزهای بیشتر باشند.

  2. هر دو نسل تحت استرس هستند، اما ژن Z بسیار مضطرب تر است. به گفته YPulse، ۸۴ درصد از نسل Z ها نسبت به آینده نگران هستند در مقایسه با ۷۲ درصد در میان هزاره ها. آنها نسبت به همتایان هزاره خود بازتر و خودآگاهتر هستند. با اعتراف خود، ژنرال Zs عبارتند از: اضطراب سوار. کم شده؛ بد خلق اجتماعی؛ و خود درگیر. آنها بیش از هر نسل دیگری معتقدند که سلامت روان باید در محیط کار به طور آشکار مورد بحث قرار گیرد. Z ها مزایای بهداشت روانی بهتری را در محل کار می خواهند و برایشان ارزش قائل هستند و تا حد زیادی نسبت به Millennials، برای یافتن آنها را ترک می کنند. بخش کوچکی از چیزی که به استعفای بزرگ دامن می‌زند، تقاضای کارگران ژنرال Z برای مزایای بیشتر سلامت روان است. ژنرال Z راحت‌تر از هر نسل قبلی، از جمله هزاره‌ها، اطلاعات مربوط به سلامت روان خود را به اشتراک می‌گذارد. آنها در مورد نیاز به روزهای سلامت روان، درمان یا حتی دارو به گونه‌ای صحبت خواهند کرد که دیگران از آن خجالت می‌کشیدند.” در یک نظرسنجی اخیر توسط پلتفرم محل کار، Robin, “91% of Gen Z employees view mental health resources, including wellness stipends, as a critical benefit when seeking employment.” برای کارفرمایان، هدف از بین بردن ننگ های مرتبط با سلامت روان و اطمینان از دسترسی بیشتر به مزایای سلامت روان برای نسل جدیدی از کارگران است که خواستار آنها هستند.
  3. هزاره ها متنوع هستند. اما برای Zs، تنوع یک علت است. قبل از Zs، هزاره‌ها متنوع‌ترین نسل در تاریخ آمریکا بودند و طبق گزارش YPulse، ۴۵ درصد آنها را به‌عنوان BIPOC شناسایی می‌کردند. در مقایسه، تنها ۲۰ درصد از نسل بی صدا و ۲۸ درصد از بومرها BIPOC هستند. Zs، در حال حاضر، اولین نسلی است که به ۵۰ درصد رسیده است. اما در حالی که این نسل نسبت به هزاره‌ها کمی متنوع‌تر از نسل قبل از آن‌ها است، آن‌ها به تنوع بسیار علاقه‌مندتر هستند. نژادپرستی علت شماره یک در میان این نسل است. به گفته مارک بیل، استادیار تمرینات حرفه ای، ارتباطات، در دانشگاه راتگرز، و نویسنده ۳ کتاب درباره ژنرال Z، از جمله کتاب تازه منتشر شده Gen Z فارغ التحصیلان تا بزرگسالی، “در نظرسنجی ملی من از نسل Z، تقریباً ۳۵ درصد فرهنگ شرکتی از تنوع و شمول را به عنوان کیفیت برتری که در یک کارفرما پیش از حقوق و مزایا رقابتی جستجو می‌کنند، اولویت می‌دهند، که ممکن است برای نسل هزاره مهم‌تر باشد.” حتی سوالاتی مانند اینکه آیا باید نمایش BIPOC بیشتری در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها وجود داشته باشد، بیش از ۷۰% پشتیبانی می‌کنند، که معمولاً دو رقمی بالاتر از گروه هزاره است.
  4. Gen Z تعاریف چالش برانگیز از تمایلات جنسی به روشی است که هزاره ها چنین نکرده اند. YPulse دریافت که نسل Z بیش از ۵ برابر (۲۷٪) نسبت به جمعیت عمومی احتمال دارد که به عنوان LBGTQ+ شناسایی شوند و تقریباً نیمی دیگر نسبت به نسل هزاره (۱۹٪) بیشتر است. برای نسل Z، جنسیت و جنسیت مفهومی روان‌تر است و تمایل بیشتری نسبت به همتایان قدیمی‌شان – حتی در محل کار – آشکارا درباره آن بحث می‌کنند. کتی شیهان، SVP در شرکت استراتژی فرهنگی و هوش تجاری، کاساندرا. می‌گوید: «بر اساس نظرسنجی اخیر کاساندرا ریپورت، ژنرال Z‌ها امروزه بیشتر احتمال دارد که خطوط جنسیتی را تار بدانند – ۱۸ درصد از Z‌ها خود را دوجنس‌گرا گزارش می‌کنند، که بیش از هر نسل دیگری است.» حقوق همجنس گرایان و ترنس ها موضوعاتی هستند که هر دو گروه به شدت به آنها اهمیت می دهند، اما این دلیلی است که ژنرال Z به مراتب بیشتر درباره آن صحبت می کند. همچنین این موضوعی است که نسل Z احتمال بیشتری دارد که شرکت‌ها را برای ادامه صحبت‌های خود مسئول نگه دارد. در جایی که Millennials با چیزی که ژنرال Zs آن را “Rainbow Washing” می نامد، یعنی ریخته گری سالیانه لوگوی شرکت به رنگ های رنگین کمان برای ماه غرور خوب بود، Gen Zs شرکت هایی را فراخواند که با سوابق واقعی آنها در مورد همجنس گرایان مطابقت ندارد. مسائل ترنس.
  5. هر دو می خواهند تفاوت ایجاد کنند، اما ژنرال Z فکر می کند نسل آنها باید صحبت کنند! یک مطالعه اخیر YPulse نشان داد که وقتی از آنها پرسیده شد که چه کسی مسئولیت صحبت در مورد مسائل مهم اجتماعی را دارد – خودشان یا برندها، ۴۷٪ از Millennials گفتند که باید صحبت کنند، در حالی که ۴۳٪ گفتند که مارک ها نیز باید صحبت کنند. از سوی دیگر، Zs معتقد بود که همه افراد درگیر باید بسیار پر سر و صداتر باشند. ۵۹٪ از پاسخ دهندگان Gen Z فکر کردند که باید صحبت کنند و ۵۱٪ گفتند که مارک ها نیز باید صحبت کنند. این توقع در میان این جوان ترین نسل بیش از هر زمان دیگری است که باید بی عدالتی ها، کم کاری ها و ناراستی ها را فراخوانی کرد، علنی کرد و به آنها عمل کرد. بر اساس داده های نظرسنجی اعتماد نیروی کار لینکدین، ۸۰ درصد از ژنرال Z گزارش دادند که همسویی بهتر با ارزش ها و علایق آنها در یک محل کار در اولویت است در مقایسه با تنها ۵۹ درصد در میان هزاره ها.
  6. هزاره ها بالاخره بند ناف را قطع کردند. اما Zs هرگز سیمی برای بریدن نداشت. وقتی صحبت از مصرف رسانه‌ای به میان می‌آید، YPulse دریافت که ۲۱٪ از Millennials هنوز از طریق کابل استفاده می‌کنند در حالی که فقط ۱۳٪ از Gen Zs که اکثر آنها در YouTube پاتوق دارند. این چیزی است که آنها در آن بزرگ شده اند. آنها همچنین دریافتند که کاملاً ۶۴٪ از نسل Z اکثر محتوای رسانه ای خود را در YouTube دریافت می کنند، و در واقع، این اولین جایی است که Zs برای یافتن اطلاعات در مورد هر چیزی که نمی دانند – در مقابل Google for Millennials – به آن مراجعه می کند. و Millennials، اگرچه هنوز از برادران Z خود عقب هستند، اما به طور فزاینده ای به حزب می پیوندند، با ۵۲٪ از Millennials گزارش می دهند که اکنون به طور منظم رسانه ها را در YouTube مشاهده می کنند، طبق همان نظرسنجی YPulse. چرا مهم است؟ اگر یک تبلیغ‌کننده کابلی یا Google هستید که معتقدید Zs تبلیغات شما را می‌بیند، دوباره فکر کنید. کسانی که خواهان توجه Zs هستند قرار نیست آن را به همان روش ها و مکان هایی جلب کنند که نگاه هزاره ها را به خود جلب کردند. چون آنها مثل هزاره ها نیستند. تبلیغ‌کنندگان و کارفرمایان بالقوه که می‌خواهند رابطه معناداری با Zs ایجاد کنند، ابتدا باید با آنها ارتباط برقرار کنند.
  7. Millennials شبکه های اجتماعی را آغاز کردند. اما Zs در حال رانندگی در آینده هستند. در حالی که این درست است که پدیده رسانه‌های اجتماعی در ابتدا در طول سال‌های نوجوانی و جوانی نسل هزاره منفجر شد، پلتفرم‌هایی که آنها دوست داشتند از محبوبیت خود کاسته می‌شود در حالی که Gen Zs فصل رسانه‌های اجتماعی خود را می‌نویسد. بزرگترین تفاوت بین نسل ها: هزاره ها پلتفرم های مبتنی بر متن را ترجیح می دهند در حالی که Z ها رسانه های مبتنی بر بصری را ترجیح می دهند. نگاهی به ترجیحات آنها در رسانه های اجتماعی داستان را نشان می دهد. TikTok اکنون پلتفرمی است که روندها شروع می شود. Zs حتی از آن برای یافتن شغل استفاده می کنند و از پلتفرم های مورد استفاده Millennials مانند LinkedIn و Indeed اجتناب می کنند. الکس ما، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پوپاراتزی برداشت بسیار خوبی داشت. هزاره ها با دیدن اینترنت به عنوان یک ابزار بزرگ شدند. ژنرال Z در اینترنت بزرگ شد، بنابراین آنها به آن به عنوان یک مکان نگاه می کنند. این را می توان در استفاده بیشتر Zs از رسانه های اجتماعی نسبتاً مشاهده کرد، و در درجه ای که به طور قابل توجهی تجربی تر است. کارفرمایان و تبلیغ‌کنندگانی که به دنبال دسترسی به این نسل‌ها هستند، باید به جایی بروند که در آن زمان می‌گذرند.
  8. Millennials اولین سازندگان آنلاین را تماشا کردند. Z ها تحت تأثیر اینفلوئنسر هستند. Z ها بسیار بیشتر از Millennials چیزی را دنبال می کنند و می خرند که توسط یک اینفلوئنسر آنلاین ایجاد شده یا توسط آن تأیید شده است. YPulse دریافت که ۶۰٪ از Z ها از یک خالق آنلاین پیروی می کنند در حالی که فقط ۴۲٪ در بین هزاره ها. مطمئناً، قفل‌های کووید-۱۹ به تسهیل این ارتباطات کمک کرد. اما تخفیف دادن آنها یک اشتباه است. این‌ها داستان‌های موفقیت‌آمیزی هستند که Zs می‌خواهند از آن‌ها الگوبرداری کنند و الگوهایی هستند که به دنبال آن هستند و از آنها یاد می‌گیرند. علاوه بر این، اکنون بیش از ۵۰ درصد از Zs رسانه های اجتماعی را به عنوان یک چالش جانبی قابل دوام می بینند. این پدیده نوید می دهد که در آینده قابل پیش بینی تاثیر قابل توجهی بر معاملات تبلیغاتی و سرمایه گذاری داشته باشد.
  9. آنها برای برندهای مختلف ارزش قائل هستند. در حالی که Millennials و Zs تعدادی ترجیحات تجاری مشترک دارند، اشتباه بزرگی است که آنها را به عنوان یک بلوک خرید یکپارچه در نظر بگیریم. همانطور که اینفلوئنسر سبک زندگی و کهنه کار مد، آماندا مکسول، به من گفت، “ژنرال Z ها بیشتر به جذابیت عاطفی مقاله لباس اهمیت می دهند و برای طراح بودن یا نبودن آن اهمیت زیادی ندارند. شرکت‌های لوکس به‌طور گسترده‌ای. در اینجا یک مثال آورده شده است: در نسل من (هزاره)، زنان همیشه یک کیف خوب دارند. همیشه طراح است یا طراح به نظر می‌رسد. اکنون، با توجه به اینکه Zs دیگر به طراحان اهمیت نمی‌دهد، بیشتر آنها یک پنبه حمل می‌کنند. کیف های حمل و نقلی که معمولاً توسط برخی سازمان ها به آنها داده می شود. و اکنون ما طراحان لوکسی داریم که کیف های نخی را به قیمت ۱۰۰ دلار ایجاد می کنند. نکته ای که آماندا به آن اشاره می کند به طور کلی کاربرد دارد. اگر شرکت‌ها به ترجیحات بسیار منحصربه‌فرد این نسل توجه نکنند، در صدد هستند که پوسته پوسته کنند.
  10. Millennials با بازی بزرگ شدند، اما Z ها در Metaverse بازی می کنند. Ys و Zs هر دو در بازی بزرگ شدند و در بزرگسالی به بازی ادامه می‌دهند. با توجه به YPulse، ۸۸٪ از Zs و ۷۰٪ از Millennials به طور منظم بازی می کنند. گروه‌ها از نظر پلتفرم‌هایی که در رایانه‌های شخصی/کنسول/موبایل بازی می‌کنند، پروفایل‌های مشابهی دارند. اما چیزی که در مورد Gen Z متفاوت است این است که چگونه متاورس را پذیرفته اند. جایی که هزاره‌ها در مکان‌های فیزیکی با هم معاشرت کرده‌اند، Z‌ها از راه دور، در اتر، دور هم جمع می‌شوند. به گفته تینا مولکوین، مدیرعامل Kindred PR، “Gen Z در زمینه بازی‌های ویدیویی بزرگ شده است. آنها به احتمال زیاد در این محیط‌ها برای نمادهای وضعیت خرج می‌کنند، مانند پوسته‌های آواتارهای خود که عملکرد اثبات اجتماعی را ایفا می‌کنند و استفاده از فناوری های جدید برای برقراری ارتباط و اجتماعی شدن.” همچنین مهم است زیرا این پدیده ای است که ماهیت مستقل این نسل را تقویت کرده است. Z ها به مراتب بیشتر از همتایان هزاره خود به تنهایی و تنها کار کردن تمایل دارند. این یک واقعیت است که کارفرمایان برای موفقیت در آینده باید با آن کنار بیایند – نه اصلاح کنند – اما با آن کنار بیایند و با آن کنار بیایند.

تاکنون باید مشخص باشد که برخورد با این دو نسل به عنوان یک گروه غیرمتمایز اشتباه است – برای کارفرمایان، تبلیغ‌کنندگان، یا حتی پدر و مادرشان این باند جدید در شهر، گروهی به شدت مستقل است که قصد دارد جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند، کمتر نگران وضعیت است تا برابری، و در حالی که محتاط و نگران آینده خود هستند، از فناوری جدید یا گفتن حقیقت به قدرت نمی ترسند. کورتنی میلر، EVP در Edelman، آنها را به خوبی برچسب گذاری کرد وقتی گفت: “نیروهای فرهنگی شکل دهنده عقاید ژنرال Z به روش های مثبت و منفی بر آنها تأثیر گذاشته است، اما در نتیجه نسل بسیار معقولی ایجاد کرده است – آنها برای واقع گرایی، ایمنی و امنیت ارزش قائل هستند. و حل مشکلات واقعی.” برندها و کارفرمایان که به آنها کمک می کنند این مشکلات را حل کنند، آینده پر سودی خواهند داشت. کسانی که انتظار ندارند می‌توانند انتظار یک سواری نسبتاً صخره‌ای داشته باشند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی