کسب و کار

مشاغل طراحی سایت و اپلیکیشن چیست؟

آبرند: در عصر حاضر بر اساس نیازمندی های دنیای تکنولوژی مشاغل جدیدی ایجاد و توسعه یافته اند که بسیار متقاضی دارند و مورد استفاده اند. یکی از این مشاغل طراحی سایت و اپلیکیشن است.

یکی از مشاغل طراحی سایت و اپلیکیشن، یک طراح وب، وب سایت ها و برنامه های مرتبط را ایجاد می کند. در شغل طراحی سایت و اپلیکیشن، طراحان وب در صنایع مختلف و اغلب به عنوان پیمانکار مستقل فعالیت می کنند. شرایط تحصیلی می تواند متفاوت باشد، اما طراحان وب می توانند کار با سطح مدرک تحصیلی را وارد کنند. مدارک لیسانس مجموعه مهارتهای پیشرفته و پیشرفته ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که می تواند منجر به پیشرفت بهتر شغلی یا پیشرفت شغلی شود.

شرح شغل طراحی سایت و اپلیکیشن

یک طراح وب ظاهر، طرح و ویژگی های یک وب سایت را ایجاد می کند. این کار شامل درک هر دو طراحی گرافیک و برنامه نویسی رایانه است. پس از ایجاد وب سایت، یک طراح به نگهداری و اضافات آن در وب سایت کمک می کند. آنها از طریق سایر کارها با تیم های توسعه ای یا مدیران برای به روزرسانی سایت و اولویت بندی نیازها از دیگر وظایف همکاری می کنند.

مسئولیت ها در شغل طراحی سایت

به عنوان یک طراح وب، شما باید:

  • با مشتری ارتباط برقرار کنید و مشخصات دقیق وب سایت را ترسیم کنید.
  • طرح بندی صفحه نمونه طرح ها از جمله اندازه متن و رنگ
  • طراحی گرافیک، انیمیشن و دستکاری عکس های دیجیتال
  • ثبت نام دامنه وب و سازماندهی میزبانی وب سایت
  • ایده های اولیه طراحی را به مشتری ارائه دهید.
  • برنامه نویسی را با استفاده از انواع نرم افزار انجام دهید.
  • با سیستم های مختلف مدیریت محتوا کار کنید.
  • با دیگر متخصصان وب از جمله توسعه دهندگان وب و طراحان گرافیک کار کنید.
  • با آژانسهای خارجی ارتباط برقرار کنید.
  • وب سایت را آزمایش کنید تا از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.
  • وب سایت تکمیل شده را به مشتری تحویل دهید.
  • پشتیبانی فنی پس از فروش را ارائه دهید.
  • به کارمندان مشتری آموزش دهید.
  • بررسی روند طراحی فعلی

چشم انداز شغلی طراحی سایت

از آنجا که طراحی سایت یک نقش چند وجهی است، در چند سال اول کار شما صرف توسعه انواع مهارت های لازم برای انجام کار خواهد شد. این ممکن است چهار یا پنج سال طول بکشد، در این مرحله شما می توانید به طراح ارشد ارتقا یابید.

هنگامی که نقاط قوت خود را مشخص کردید و کدام جنبه های کار را بیشتر از همه دوست دارید، می توانید با مسئولیت پروژه های با ارزش، مدیریت مشتری های با مشخصات بالا، مدیریت مشتری های سطح بالا، تیم های پیشرو پروژه، قابلیت استفاده، مشاوره و یا حتی مدیر شدن به نقش های دیگر بروید.

اگر احساس می کنید تمایل دارید روی جنبه خلاقانه طراحی وب متمرکز شوید، می توانید در زمینه هایی مانند:

  • گرافیک
  • طراحی رابط کاربر
  • طراحی تعاملی
  • ساختار اطلاعات

شغل اپلیکیشن

شرح شغل طراحی اپلیکیشن

با داشتن رایانه هایی که از برنامه فضایی گرفته تا تلفن همراه همه چیز را تأمین می کند، نیاز مستمر به افرادی که می توانند برنامه های نرم افزاری را که آنها را اجرا می کند، ایجاد می کنند. تحلیلگران و طراحان برنامه، انواع نرم افزارها را ایجاد می کنند، از سیستم های گسترده تجاری که تمام عملکردهای یک شرکت را مدیریت می کنند، تا برنامه های تلفن همراه یا (برنامه)

تحلیلگر و طراح برنامه توضیحات شغلی

اگر چه کار تحلیلگر و طراح برنامه با نام های مختلفی انجام می شود –  معمار برنامه ها ، تحلیلگر سیستم های رایانه ای و تحلیلگر برنامه نویسان ، برای ذکر چند مورد – عملکرد اصلی آن یکسان است: ایجاد، تغییر و نگهداری برنامه های نرم افزاری برای گروه خاصی از کاربران.

این که کاربران نهایی کارمندان شرکتی هستند که برای اجرای فرایندهای تولیدی به نرم افزار نیاز دارند یا نوجوانانی که بازی های رایانه ای را انجام می دهند، اولین وظیفه طراح برنامه این است که به طور کامل تجزیه و تحلیل آنچه که این کاربران نیاز دارند و می خواهند برنامه را انجام دهد، انجام دهد. براساس این تحلیل، طراح برنامه یا طرحی را برای نحوه عملکرد برنامه خاص تهیه می کند. این طرح اغلب شامل اولویت بندی نیازهای کاربر، تهیه مشخصات برنامه نویسی و تعیین جدول زمانی برای توسعه است.

طراحان برنامه های موفق این توانایی را دارند که هم سیستم ها را تجزیه و تحلیل کنند و هم خلاقانه فکر کنند تا راه حل های خلاقانه ای را ارائه دهند. آنها همچنین باید به فن آوری سخت افزار رایانه و محدودیت های آن مسلط باشند و همچنین کارشناسان زبان برنامه نویسی که برای توسعه برنامه مورد استفاده قرار می گیرند، خواه یک برنامه اینترنتی یا موبایل باشد، یک بانک اطلاعاتی یا یک برنامه تجاری که در یک سیستم شرکتی گنجانیده شده است. کسانی که در تیم کار می کنند نیاز به مهارت های ارتباطی قوی دارند تا بتوانند راه حل های خود را هم برای مشتریان و هم برای اعضای تیم توضیح دهند. برخی از تحلیلگرانی که برای مشاغل کوچک کار می کنند یا خود اشتغالی دارند ممکن است در کل یا بیشتر اوقات به تنهایی کار کنند، در این صورت آنها نیز باید خود مبتکر باشند و مهارت های عالی در مدیریت زمان داشته باشند.

علاوه بر تجربه و برنامه نویسی مرتبط با برنامه نویسی، از تحلیلگران برنامه انتظار می رود که از تغییرات اغلب سریع در حوزه خود پیروی کند. در نتیجه، بسیاری از برنامه های صدور گواهینامه توسط سازمان های صنعت، مؤسسات خصوصی و فروشندگان نرم افزار به عنوان راهی برای به روزرسانی مهارت ها و دانش ارائه می شود. گواهینامه ها همچنین می توانند به متقاضیان شغلی نشان دهند که تخصص خود را نشان داده و احتمال استخدام شدن را به طور بالقوه بهبود می بخشند.

در این مطلب از مجله اینترنتی تخصصی صنایع کسب و کار ایران آبرند سعی کردیم که دو شغل طراحی سایت و اپلیکیشن را معرفی کنید و مهارت های لازم برای هر یک بررسی کنیم، امیدواریم استفاده لازم را برده باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی