کسب و کار

عناوین شغل بیمه و توضیحات هر یک

شرح موقعیت های شغل بیمه

شغل بیمه یک دسته گسترده است که انواع مختلفی از آن را شامل می شود، از جمله بیمه های زندگی، بهداشت، خودکار، دارایی و عمر، ماشین و غیره. این صنعت فرصت های شغلی بسیاری را برای افراد دارای مدارک و مهارت های مناسب فراهم می کند.

اگر به شغل بیمه علاقه دارید، در موقعیت های مختلف در این زمینه تحقیق کنید تا شغلی را انتخاب کنید که متناسب با علاقه و مهارت های شما باشد. سایت های لیست شغل و وب سایت های شرکت بیمه توضیحات شغلی مفصلی را منتشر می کنند که به شما کمک می کند در مورد مسئولیت ها و الزامات موقعیت های مختلف در صنعت بیمه اطلاعات کسب کنید.

شغل بیمه و تحصیلات مورد نیاز

صنعت بیمه بیشتر به کارمندان دارای مدرک لیسانس و سوابق ریاضی و آمار نیاز دارد.

چالش برانگیزترین مشاغل در بیمه، مانند یک مجوز، حتی ممکن است برای درک مدیریت بانک اطلاعاتی و زبان رمزگذاری SQL احتیاج باشد. مانند اکثر مشاغل، هر یک به آموزش خاص و مجوز حرفه ای نیاز دارند.

مشاغل دیگر، مانند منشی، نمایندگان خدمات مشتری و نمایندگی های فروش فقط به داشتن مدرک دیپلم یا GED نیاز دارند. با این وجود، اخذ مدرک دانشگاهی ممکن است نامزد شغلی را جذاب تر کند. در اینجا لیست عنوان های شغل بیمه و دسته بندی آنها برای پست های بیمه آورده شده است.

برخی از عناوین شغل بیمه

وکالت ها به طور معمول برای آژانس های بیمه و کارگزاری هایی که سیاست های چندین شرکت را می فروشند، کار می کنند. یا ممکن است آنها برای یک شرکت بیمه یا دولت کار کنند. آنها غالباً در یک نوع پوشش، مانند بیمه خدمات درمانی یا دارایی تخصص دارند.

آکواریوها باید در آمار و ریاضیات مهارت داشته باشند و باید یک سری تست را پشت سر بگذارند. عناوین شغلی شامل تحلیلگر مجذور، متخصص، همکار و مدیر است.

برخی نیز وظیفه تنظیم ادعاها با مشتریانی که ضرر و زیان را تجربه کرده اند، دارند و پرونده های خود را ارائه می دهند. همچنین به عنوان بازرسان بیمه، تحلیلگران، متخصصان، ارزیابها یا بازرسان شناخته می شوند، تعدیل كنندگان ادعا باید تصمیم بگیرند كه یك شركت بیمه باید مبلغی را برای خسارت یا ضرر پرداخت كند.

آنها به طور معمول به محل مراجعان می‌روند و از املاکی که ادعای دارندگان بیمه خسارت دیده اند، بازدید می کنند. کار آنها ممکن است نیاز به تحقیق و جستجوی نظرات متخصص داشته باشد تا بتواند ارزش یک ادعا را ارزشیابی کند.

منشور مطالبات: منشیان مطالبات بیمه ای تمام مدارك مربوط به بیمه نامه را به عهده دارند. آنها ممکن است خط مشی های جدید را پردازش کنند، خط مشی های موجود را اصلاح کرده و مستندات مربوط به تسویه حساب ادعا را اداره کنند. آنها همچنین به عنوان منشی پردازش سیاست شناخته می شوند.

نماینده خدمات مشتری: در زمینه دیگری از شغل بیمه نمایندگان خدمات مشتری به سؤالات و نگرانی های مختلفی درباره سیاست هایشان به مشتریان کمک می کنند. آنها همچنین ممکن است بعد از اینکه خواص بیمه شده آنها آسیب دیده است، جزئیات را از مشتریان بگیرند و از طریق تلفن  آنلاین یا حضوری با آنها ارتباط برقرار کنند.

متخصص کنترل ضرر: پیشگیری دامنه یک متخصص کنترل ضرر است. آنها مشاغل را بازرسی می كنند تا راهكارهایی برای كاهش خطر از بین رفتن یا خسارت ارائه دهند. همچنین به عنوان مشاوران ریسک شناخته می شود، متخصصان کنترل ضرر به مکانهای مختلف کاری سفر می کنند تا خطرات احتمالی را که پس از آن به سازمان بیمه گزارش می شوند، یادداشت کنند.

نمایندگی فروش: یک نماینده فروش بیمه با مشتریان تماس می گیرد تا انواع خاصی از بیمه را به آنها بفروشد. آنها خط مشی ها را توضیح می دهند، مشتریان را در روند انتخاب راهنمایی می کنند و سوابق بیمه ای هر مشتری را حفظ می کنند.

بیشتر نمایندگان فروش بیمه در آژانس های بیمه و کارگزاری فعالیت می کنند، اگرچه برخی از آنها با شرکت های بیمه خاص کار می کنند. این کار به طور معمول در یک دفتر انجام می شود، اما ماموران گاهی اوقات به مشتری مراجعه می کنند.

تعداد فزاینده ای از نمایندگان فروش بیمه خدمات کلی برنامه ریزی مالی، از جمله بازنشستگی و برنامه ریزی املاک را به مشتریان خود ارائه می دهند. علاوه بر این، این نمایندگان می توانند برای فروش صندوق های متقابل، سالیانه متغیر و سایر اوراق بهادار مجاز شوند.

سرپرست بیمه: بیمه نامه تصمیم می گیرد که آیا کسی که به دنبال پوشش است، باید آن بیمه را تأمین کند یا خیر. کارشناسی ارشد نامزد ریسک را ارزیابی می کند و تعیین می کند که آیا متقاضی حداقل معیارها را دارد یا خیر.

همچنین یک سرمایه گذار بسته به ریسک تعیین شده ممکن است به تعیین قیمت انواع بیمه نامه کمک کند. بیشتر افراد مشمول کار برای کارگزاران بیمه کار می کنند و دیگران ممکن است برای شرکتهای بیمه خاص کار کنند. شرکتهای بیمه دار تمایل دارند که در یک حوزه تحت پوشش، از جمله بیمه اتومبیل یا بیمه عمر تخصص یابند

و همچنین بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی