کسب و کار

شغل پرستاری چیست و پرستار چه می کند؟

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: در شغل پرستاری یک پرستار نقش اساسی در بهبود سلامت و رفاه عمومی دارد. آنها همیشه نیازهای بیماران خود را در اولویت قرار می دهند و یک ارتباط مهم و وسیع بین بیماران تحت درمان و تیم پزشکی است. به عنوان یک پرستار این فرصت را خواهید داشت که در سطوح مختلف تمرین مانند سر پرستار یا پزشک پرستار پیشرفته و در تخصص های مختلف، به عنوان مثال یک روانپزشکی و یا یک کودک پرستار کار کنید. شغل شما از مراقبتهای كامل بالینی تا حمایت عاطفی و اجتماعی گسترده تر خواهد بود و می تواند شما را به آموزش و مدیریت ببرد.

 پرستار چه می کند؟و شغل پرستاری چیست؟

 شغل پرستاری چیست؟ پرستاران وظیفه گسترده ای را انجام می دهند که همه آنها در حوالی بیماران و نیازهایشان محور است. آنها به عنوان بخشی از تیم های چند رشته کار می کنند، بنابراین انتظار می رود که با پزشکان، مشاوران و سایر متخصصین مراقبت در ارتباط باشند.

در شغل پرستاری، پرستاران نقش مهمی در تدوین، ارائه و توضیح برنامه های مراقبت از بیماران و خانواده هایشان دارند؛ زیرا احتمالاً با آنها تماس زیادی برقرار می شود. آنها همچنین باید اطلاعات پزشکی محرمانه مانند سوابق پیشرفت و معالجه بیمار و سایر وظایف اداری را ضبط و اداره کنند. این یک مسئولیت بزرگ است، اما در شغل پرستاری آموزش رسمی به پرستاران جدید کمک می کند تا برای این چالش آماده شوند. کارفرمایان انتظار ندارند که از اول روز همه مهارت های لازم را داشته باشید، اما می خواهند بدانند که شما علاقه مند به یادگیری، کسب تجربه و پذیرش مسئولیت های جدید هستید.

مسئولیت ها و وظایف یک پرستار چیست؟

در شغل پرستاری یک روز معمولی در هر کجا که یک پرستار مشغول کار باشد، مشغول و متنوع خواهد بود؛ زیرا وظایف یک پرستار از انجام دارو و معالجه و استفاده از انواع تجهیزات و روشهای پزشکی تا مراقبت از بیماران و خانواده و یا سرپرستان آنها متفاوت است.

مسئولیت های پرستار

  • کمک به پزشکان در معاینات جسمی و برنامه های مراقبت
  • انجام ارزیابی اولیه از وضعیت بیمار
  • تمیز کردن و پانسمان زخم ها
  • درجه حرارت بیماران و بررسی فشار خون و ضربان قلب آنها
  • تجویز دارو و تزریق
  • گرفتن نمونه خون (همچنین به عنوان عفونت شناخته می شود)
  • تنظیم سرم و انتقال خون
  • استفاده از تجهیزات پزشکی مختلف
  • بررسی پیشرفت بیمار
  • داشتن اطلاعات حساس و محرمانه

انواع شغل پرستاری و آموزش های آن

هر پرستار جدید به عنوان بخشی از مدرک پرستاری خود از بین پرستاران بهداشت روان، پزشک معالج، پرستاری در بزرگسالان یا ناتوانی های یادگیری، تخصص خود را انتخاب کرده و در یکی از این زمینه ها به عنوان یک پرستار واجد شرایط می شود. بنابراین، اینها رایج ترین رشته های اول برای پرستاران جدید است. شما نمی توانید در یکی از این تخصصها آموزش ببینید و سپس در یک منطقه دیگر کار کنید – لازم است که قبل از این که مسئولیت خود را بگیرید، آموزش های تخصصی مربوطه را انجام دهید. پرستاران بسته به تخصص انتخابی خود  با چالشهای مختلفی روبرو خواهند شد و باید رویکردهای متفاوتی – و گاه مهارتها – را توسعه دهند.

کلیه پرستاران باید قبل از کار، در شورای پرستاری و مامایی ثبت نام کنند. این باعث می شود آنها یک پرستار ثبت نام شده باشند، و آنها این ثبت نام را با خود در سراسر شغل خود انجام می دهند، هر سال آن را تجدید می کنند.

در مورد تخصص های آموزش، احتمالاً در نقش پرستار کارکنان شروع می شود. در این پست، آنها می توانند انتخاب خود را بر روی عمومی متمرکز کنند یا در این زمینه تخصص بیشتری داشته باشند، شاید به سایر نقشها مانند پزشک پرستار یا حرکت به بخش ویژه یا به یک متخصص مراقبت ویژه از خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند. ضمن اینکه برای این شغل باید حتما تحصیلات آکادمیک پرستاری داشت و می توان برای ارتقاء شغلی ادامه تحصیل داد، به طوری که در مقطع دکتری به عنوان سرپرستار و پزشک پرستار خدمت می کنند.

و همچنین بیشتر بخوانید: 

برای شغل بینایی و شنوایی به چه مهارت ها و تحصیلاتی نیاز داریم؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی