مقالات

انواع روش های تولیدی که تولید کننده باید از آنها اطلاع داشته باشد

بخش صنعت و معدن آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: روش های تولیدی که هر یک از تولید کننده ها به کار می گیرند متنوع می باشد و ویژگی های منحصر به فردی دارد. شما هم اگر می خواهید یکی از تولید کننده های موفق شوید باید به خوبی با روش های تولیدی آشنایی داشته باشید. در واقع باید بدانید زمانی که در مورد کارهای انجام شده خود اطلاع و دانشی نداشته باشید نمی توانید در آن زمینه به موفقیت برسید، به همین دلیل در هر زمینه کاری و شغلی باید به خوبی اطلاعات خود را افزایش دهید.

روش های تولیدی که هر تولید کننده باید با آنها آشنا باشد :

فردی که تولید کننده است باید با تمامی روش های تولید آشنایی داشته باشد که این روش ها عبارت است از :

  1. تولید پیوسته :

در این نوع از سیستم های تولیدی به طور معمول یکی از انواع مواد اولیه را که تعداد آن هم محدود می باشد انتخاب می کنند و تغییراتی را روی آن به وجود می آورند. بیشتر تغییراتی که در این نوع از مواد اولیه به وجود می آورند فیزیکی و شیمیایی می باشد. بعد از اینکه تغییرات را ری آن مواد اولیه به وجود بیاورند آن را به یک الی چند محصول تبدیل می کنند و سود خوبی از فروش آن به دست خواهند آورد. کارخانه هایی که تولید کننده این نوع از کالاها می باشند و سیستم پیوسته را انتخاب نموده اند باید به طور شبانه روزی کار کنند و همیشه در حال کار کردن باشند. برخی از کارخانه ها مانند صنایع پتروشیمی، تولید فلزات، پالایشگاه ها و …. از آن دسته کارخانه ها به شمار می روند.

  1. تولید انبوه :

در این نوع از سیستم ها به طور معمول یک نوع و یا مدل های بسیار متنوعی از فرآورده ها را در اندازه بسیار زیاد تولید می کنند. در  این روش تولیدی تولید کننده باید تمامی مواد اولیه را از مراحل مختلفی بگذراند و شکل دلخواهی از آن را که در نظر دارد را به دست آورد. در واقع بیشتر کارخانه هایی که در زمینه تولید خودرو فعالیت می کنند از این دسته تولیدی ها به شمار می روند.

  1. تولید دسته ای :

تعداد فرآورده هایی که در این نوع از روش تولید، تولید کننده باید مورد استفاده قرار دهد بسیار زیاد می باشد. حجم هر بار تولید یکه در این روش وجود دارد در مقایسه با دو سیستم قبلی که معرفی کردیم بسیار متفاوت می باشد. در این سیستم باید تجهیزاتی که برای تولید فرآورده ها می باشد را به طور منظم آماده و منظم نمایید. بیشتر کارخانه هایی که در زمینه تولید دارو فعالیت می کنند در این دسته مهم قرار می گیرند.

  1. تولید سفارشی :

در این نوع از کارخانه های معمولا فعالیت هایی که تولید کننده بر عهده دارد برای ساختم یک یا چند واحد از دستگاه های بسیار بزرگ می باشد. در واقع سفارش هایی که در این کارخانه ها دنبال می شود توسط مشتری ارائه می شود. بیشتر کارخانه های ماشین سازی، کشتی سازی و … در این دسته از سیستم های تولیدی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: مدیریت ریسک بورس

بیشتر بخوانید: معرفی انواع چرم در صنعت کیف و کفش و چرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی