تجارت

انواع ریسک سرمایه و طبقه بندی افراد ریسک پذیر

به طور معمول زمانی که صحبت از ریسک سرمایه می شود کلمه خطر را بیشتر احساس خواهید کرد. اما باید بدانید که ریسک تنها در بردارنده مفهوم منفی نمی باشد. در معنای کلی ریسک نااطمینانی از آینده را نشان خواهد داد و از آغاز پیدایش تمدن ها وجود داشته است. در واقع باید بدانید هر اندازه که میزان پیشرفت و رشد انسان ها بیشتر می شود در معرض ریسک ها و پیچیدگی تصمیم گیری های متعدد قرار می گیرند. در مفهوم مالی باید بدانید که به اختلاف و احتمال بازده واقعی و بازده مورد انتظار گفته می شود.

اصول ثابت و مشخص شده ای برای سرمایه گذاری وجود دارد که سرمایه گذاران از ضرر و ریسک فراری هستند و به دنبال سود می باشند. به همین دلیل است که سرمایه گذاران ریسک گریز از وارد شدن به سرمایه هایی که دارای ریسک می باشد امتناع می کنند. به طور کلی ریسک سرمایه را می توانیم اینگونه بیان کنیم که افراد سرمایه گذار طرح پذیرش مخاطره آمیز را هرگز قبول نمی کنند، مگر اینکه بازده مورد انتظار آنها بسیار زیاد باشد.

1 6 300x164 - انواع ریسک سرمایه و طبقه بندی افراد ریسک پذیر

 طبقه بندی افراد از نظر پذیرش 

سرمایه گذاران از نظر پذیرش ریسک سرمایه به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت هستند از :

  1. افراد ریسک گذیر :

این دسته از افراد بسیار استراتژی محافظه کارانه ای دارند و به همین دلیل مراقب سرمایه خود هستند. افرادی که ریسک گریز هستند ترجیح می دهند در ابتدا بازده مطمئنی به دست آورند. اگر درصد موفقیت در این سرمایه گذاری بالا باشد بدون شک افراد رد آن شرکت می کنند.

  1. افراد ریسک پذیر :

این دسته از افراد استراتژی جسورانه تری دارند و پذیرش ریسک سرمایه در این حالت شانس افراد را نشان می دهد.

  1. افراد خنثی نسبت به ریسک :

دسته سوم افرادی می باشند که آنها را به اصطلاح ریسک خنثی معرفی می نمایند. این دسته از افراد ارزش پولی شان را مقدار ارزشی می دانند که اسمی می باشد.

چند نوع موقعیت ریسک داریم ؟

موقعیت هایی  که افراد با آنها مواجه خواهند شد به طور معمول شامل دو دسته می باشد که عبارت است از :

  1. ریسک های واقعی و یا خالص :

این دسته از ریسک ها در واقع همان خطراتی می باشند که فیزیکی هستند و شما به طور روزمره با آنها درگیر هستید. در واقع شما باید بدانید که این ریسک ها قابلیت بیمه شدن دارند و بیشتر اوقات موجب ضرر می گردند.

  1. ریسک های سوداگرانه و یا پویا :

این نوع از ریسک سرمایه به طور معمول در شرایط اقتصادی که قابل سنجش هستند و نتیجه احتمالی آن زیان و یا سود می باشد پیش بینی می شوند. بازی هایی که مبنای اصلی آنها شرط بندی می باشد و یا بیشتر سرمایه گذاری های اقتصادی در این دسته قرار می گیرند. شما در این نوع از ریسک می توانید خودتان تصمیم گیری داشته باشید که آیا مایل به پذیرش آن هستید و یا مالی به پذیرش ریسک نمی باشید.

بیشتر بخوانید: طلا فلزی کمیاب

بیشتر بخوانید: گام هایی برای مدیریت ریسک بورس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی