عمومی

آموزش استخراج ارز دیجیتال گرین (Grin) به صورت گام به گام

آموزش استخراج ارز دیجیتال گرین (Grin) به صورت گام به
گام

در اولین روزهای فعالیت ارزهای دیجیتال، کمتر کسی تصور می‌کرد این تکنولوژی در سال‌های آینده پیشرفت چشمگیری را تجربه کند، اما امروزه ارزها به موضوعی محبوب در میان مردم تبدیل شده‌اند. حتماً می‌دانید که برای به دست آوردن ارز دیجیتال، یا باید آن‌ها را استخراج کرده یا از بازارهای مالی خریداری کنید. از آنجا که استخراج ارزها روش کم‌دردسری برای به دست آوردن ارز دیجیتال است، افراد زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند. یکی از ارزهای قابل استخراج که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده، ارز گرین (Grin) است. در ادامه قصد داریم استخراج ارز دیجیتال گرین را به‌طور کامل به شما آموزش دهیم.

فهرست این مقاله

منظور از استخراج ارز دیجیتال گرین چیست؟

این ارز دیجیتال یک ارز با استاندارد اثبات کار است و برای استخراج آن مانند بسیاری از ارزهای دیگر، تنها به یک ریگ ماینینگ یا دستگاه ماینر نیاز دارید. این ارز برخلاف بیت کوین، محدودیت استخراج کوین ندارد و زمان استخراج هر بلاک ارز دیجیتال گرین تقریباً یک دقیقه است. این مزیت سبب شده است تا ماینینگ این ارز طرفداران زیادی بین استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال پیدا کند، اما پاسخ این سؤال که چگونه ارز دیجیتال گرین را استخراج کنیم، می‌توان در ۳ مرحله زیر خلاصه کرد:

۱- تهیه سخت‌افزار موردنظر برای استخراج (ریگ ماینینگ یا دستگاه ای‌ سیک)

۲- ایجاد کیف پول گرین

۳- پیوستن به استخر ماینینگ و شروع استخراج ارز GRIN

آشنایی با ارز دیجیتال گرین

این ارز در سال ۲۰۱۹ و در بلاک چین بیت کوین ایجاد شده و پس از آن، روانه  بازار معاملات ارزهای دیجیتال شد. این ارز شباهت بسیاری با بیت کوین دارد، اما حفظ حریم خصوصی در آن، سبب برتری این ارز در مقابل بیت کوین شده است. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از طرفداران بیت کوین، به سمت این ارز کشیده شوند.

استخراج GRIN در حال حاضر با دستگاه‌های آی‌سیک و ریگ‌های ماینینگ امکان‌پذیر است، اما پس از هاردفورک ژانویه ۲۰۲۱، با فراگیرشدن استفاده از دستگاه‌های آی‌سیک، عمر استخراج با کارت گرافیک به پایان خود نزدیک می‌شود.

الگوریتم‌های استخراج گرین

2 18 - آموزش استخراج ارز دیجیتال گرین (Grin) به صورت گام به
گام

توسعه‌دهندگان این ارز از این موضوع اطلاع داشتند که در مدت‌زمان کوتاه، دستگاه‌های ای‌سیک برای استخراج این ارز تولید خواهند شد؛ بنابراین دو الگوریتم متفاوت برای استخراج ارز گرین طراحی کردند. یکی از الگوریتم‌ها برای استخراج با ریگ‌ های ماینینگ و دیگری برای استخراج با دستگاه‌های ای‌ سیک طراحی شدند. این الگوریتم‌ها عبارت‌اند از:

الگوریتم Cuckatoo31

این الگوریتم ثابت، مختص دستگاه‌های ای‌سیک طراحی شده است. توسعه‌دهندگان گرین اعلام کرده‌اند این الگوریتم در آینده تغییر نخواهد کرد؛ البته ریگ‌های ماینینگ قدرتمند با حافظه ۱۱ گیگابایت به بالا هم می‌توانند از این الگوریتم برای استخراج گرین استفاده کنند.

الگوریتم Cuckatoo32

این الگوریتم در سومین هاردفورک گرین در سال ۲۰۲۰ رونمایی و در شبکه اجرا شد. دستگاه‌های ماینر از این الگو پشتیبانی می‌کنند و براساس آمار اعلام‌شده، بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال گرین در آن سال توسط این الگوریتم انجام شده است.

الگوریتم Cuckaroo29

الگوریتم Cuckaroo29 به الگوریتم ریگ‌های ماینینگ معروف است. طبق اعلام تیم گرین، استفاده از این الگوریتم تنها برای استخراج‌کنندگان با ریگ‌های ماینینگ ممکن است و هر ۶ ماه الگوی الگوریتم شماره ۲۹ تغییر می‌کند تا تولیدکنندگان دستگاه‌های ای‌سیک، برای این الگوریتم دستگاه ماینر تولید نکنند.

تیم توسعه Grin اعلام کرده است که استخراج این ارز با دو الگوریتم مختلف، نسبت الاکلنگی دارد؛ به این صورت که اگر هر بلاک از این ارز با الگوریتم کاکاتو استخراج شود، سختی شبکه برای استخراج‌کنندگان الگوریتم کاکارو کاهش می‌یابد و در صورتی که بلاکی با الگوریتم کاکاتو ساخته شود، سختی برای کاکارو بیشتر می‌شود.

در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از سکه‌های گرین با الگوریتم‌های مختص دستگاه‌های ای‌سیک استخراج می‌شوند، اما پیش‌بینی می‌شود این مقدار در چند سال بعد، به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. در این صورت، تمامی فرایند استخراج Grin با دستگاه‌های آی‌سیک انجام خواهد شد.

استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک

3 16 - آموزش استخراج ارز دیجیتال گرین (Grin) به صورت گام به
گام

برای استخراج این ارز با کارت گرافیک، به یک ریگ ماینینگ نیاز دارید. ریگ به معنای یک پک سخت افزاری است که ممکن است مجموعه‌ای از تجهیزات اختصاصی یا یک کامپیوتر ساده باشد، اما باید دانست برای ساخت یک ریگ ماینینگ به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

  • شاسی ریگ استخراج

برای تهیه هر ریگ ماینینگ، قبل از هر چیزی به یک شاسی نیاز دارد. وظیفه شاسی، نگهداری قطعات ریگ ماینینگ در کنار یکدیگر است؛ البته می‌توانید شاسی را به‌صورت آماده خریداری کرده یا خودتان آن را درست کنید. پیشنهاد ما به شما  این است که شاسی ریگ ماینینگ را به‌صورت آماده تهیه کنید تا قطعات روی آن بهترین تعادل را داشته باشند.

برای استخراج ارز دیجیتال گرین با ریگ ماینینگ، به یک مادربورد متوسط نیاز دارید. همان‌طور که می‌دانید، مادربورد قطعه‌ای از ریگ ماینینگ است که کارت‌های گرافیک روی آن سوار می‌شوند. برای استخراج Grin، به یک مادربورد با حداقل ۴ پورت PCI-E نیاز دارد. GA-EP35-DS3L از Gigabyte و P5Q Deluxe از Asus، دو نمونه از مادربوردهای پرطرفدار بین استخراج‌کنندگان این ارز هستند.

در انتخاب کارت حافظه در استخراج گرین، کیفیت رم، فاکتور مهمی به حساب می‌آید. کارت حافظه موردنیاز برای استخراج این ارز باید حداقل ۸ گیگابایت ظرفیت داشته باشد.

هاردهای موجود در بازار در دو دسته SSD  و HDD  قرار می‌گیرند. هاردهای SSD از سرعت بیشتری در مقایسه با بقیه برخوردارند، اما برای استخراج ارز Grin، نیازی نیست حتماً یک هارد گران‌قیمت خریداری کنید؛ زیرا سرعت و اندازه هارد ماینینگ تأثیری بر قدرت هش ریگ شما نخواهد داشت.

همان‌طور که می‌دانید، GPU ها مهم‌ترین جزء ریگ‌های ماینینگ هستند. Nvidia و AMD ، دو برند مطرح در زمینه تولید و عرضه کارت‌های گرافیک هستند، اما برای انتخاب GPU مناسب برای ماینینگ گرین، باید به این نکته توجه کنید که خرید یک کارت گرافیک قوی، بهتر از خرید چندین GPU رده پایین است. پیشنهاد ما به شما در خریداری کارت گرافیک برای استخراج ارز دیجیتال گرین، انتخاب کارت گرافیکی ۸ گیگابایتی از برند AMD است.

معمولاً برای استخراج این ارز دیجیتال با کارت گرافیک، نیازی به پردازنده‌های قوی ندارید و می‌توانید از یک CPU معمولی استفاده کنید که با مادربورد شما سازگار باشد.

پاور یا منبع تغذیه یکی از قطعات مهم ریگ ماینینگ به شمار می‌آید؛ زیرا قرار است انرژی موردنیاز ریگ برای استخراج را فراهم کند. توان منبع تغذیه رابطه مستقیمی با قدرت و تعداد کارت‌های گرافیک دارد. به این صورت که اگر از چندین کارت گرافیک در ریگ خود استفاده می‌کنید، بهتر است از پاورهای قدرتمندی مانند Plus Gold و Plus Bronze استفاده کنید که توان ۱۲۰۰ وات به بالا داشته باشند، اما اگر از سیستم‌های خانگی برای استخراج گرین استفاده می‌کنید، یک پاور با قدرت حدودی ۵۰۰ وات برای شما مناسب است.

استخراج ارز دیجیتال گرین با دستگاه آی‌سیک

4 14 - آموزش استخراج ارز دیجیتال گرین (Grin) به صورت گام به
گام

تا چند وقت پیش فعالان حوزه استخراج تصور می‌کردند این ارز، در برابر استخراج با دستگاه‌های ای‌سیک مقاوم است و تنها می‌توان با استفاده از ریگ‌های مبتنی بر کارت گرافیک آن را استخراج کرد تا اینکه توسعه‌دهنده سابق این ارز اعلام کرد با استفاده از دستگاه ای‌سیک، در ۲۴ ساعت، چند بلوک گرین به ارزش ۱۱۸ دلار استخراج کرده است.

در انتخاب دستگاه استخراج مناسب برای ماینینگ گرین، بهتر است به این نکته توجه کنید که با توسعه و فراگیرشدن استفاده از دستگاه‌های آی‌سیک، نرخ هش ریت شبکه افزایش خواهد یافت و استفاده از ریگ ماینینگ برای استخراج، سودی برای استخراج‌کنندگان نخواهد داشت.

در حال حاضر دو دستگاه iPollo G1 و iPollo G1 mini با قدرت هش ۳۶ GPS و ۱.۲ GPS در بازار موجود هستند. این دستگاه‌ها با الگوریتم Cuckatoo32 عملیات استخراج ارز دیجیتال Grin را انجام می‌دهند. در آینده نسخه‌های پیشرفته‌تر دستگاه‌های ماینر سهم بزرگ‌تری از استخراج این ارز را از آن خود خواهند کرد.

کیف پول های ارز دیجیتال گرین

همان‌طور که می‌دانید، ارز GRIN یک ارز نوپاست و باگ‌های زیادی دارد؛ به همین دلیل استفاده از ابزارهای این پروژه ممکن است دارای ریسک باشد. کیف پول اصلی این ارز، همان فول نود گرین است. این کیف پول به‌تازگی به‌صورت جداگانه و بدون نیاز به بلاک چین GRIN در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است، اما ارز گرین به ۳ کیف پول دیگر نیز دارد که توسط جامعه گرین خلق شده‌اند. اگر شما این ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اید یا قصد دارید این ارز را استخراج کنید، باید از یکی از کیف پول‌های زیر استفاده کنید.

۱- کیف پول Niffler

۲- کیف پول گرین (Grin Wallet)

۳- کیف پول ++Grin

استخر های استخراج گرین

آخرین گام برای شروع استخراج Grin، پیوستن به یک استخر ماینینگ است. برای اینکه بتوانید به یک استخر استخراج متصل شوید، باید پس از انتخاب mining pool موردنظر در آن ثبت‌نام کنید. پس از نام‌نویسی در استخر ماینینگ، سه پورت مختلف به شما نشان داده می‌شود که با واردکردن این آدرس‌ها در نرم افزار استخراج خود می‌توانید عملیات ماینینگ گرین را شروع کنید. استخرهای btc.com و f2pool، دو استخر ماینینگ محبوب هستند که از ارز دیجیتال گرین پشتیبانی می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه استخراج گرین را به‌طور کامل به شما آموزش دادیم. همان‌طور که در مقاله اشاره کردیم، ارز گرین، یک ارز نوپاست و ممکن است باگ‌های زیادی داشته باشد، ولی این ارز در مقایسه با بسیاری از ارزهای دیجیتال برتری‌هایی دارد که قابل چشم‌پوشی نیست و به همین دلیل، بی‌َشک در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشمگیر ارز دیجیتال گرین در عرصه رقابتی بازار خواهیم بود. به نظر شما ارز گرین چه برتری‌های دیگری از ارزهای دیجیتال برتر دارد؟

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی