خبر

ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

382018 391 - ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

اقتصاد۲۴- سهام عدالت در هفته دوم شهریور کمتر از یک درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس ۰٫۲۱ درصد کاهش یافت و در سطح یک میلیون و ۴۳۹، ۰۰۰هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روز‌های کاری این هفته یعنی ۹ شهریور، به ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان رسید. این در حالی‌ست که ارزش این سبد، هفته گذشته روی قیمت ۹ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان قرار داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۰ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۹ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۸ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان بود.

اختصاص ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به جاماندگان

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درخصوص سهام عدالت، گفت: ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می‌یابد.

خاندوزی افزود: دولت طبق قانون بودجه سال جاری مکلف است به جاماندگان دو دهک کم درآمد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد که تا آخر سال این کار انجام خواهد شد.

وی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ دو تکلیف به دولت سپرده شده است. یکی اینکه افراد جامانده تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی که جاه مانده‌اند، سهام عدالت به آن‌ها اختصاص یابد. دوم اینکه سایر اشخاص جامانده در ۶ دهک کم‌درآمدی جامعه که سهام عدالت ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم قرار ندارند، سهام عدالت دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت


خاندوزی تصریح کرد: در گام اول اولویت به گروه اول یعنی افراد جامانده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که باید سهام عدالت به آن‌ها اختصاص داده شود. برای این منظور پیش‌نویسی تهیه کرده‌ایم. این پیش‌نویس در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد که در مرحله ارائه به هیأت دولت قرار دارد و قرار است به ۳ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان از سهام شرکت‌های دولتی تخصیص یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دسته دوم افرادی از ۶ دهک کم‌درآمد جامعه هستند که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار ندارند و سهام عدالت هم به آن‌ها اختصاص نیافته است.

به گفته وی دولت طبق برآورد ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و صندوق تأمین اجتماعی بدهکار است. امسال باید بدهی خود را بپردازد بعد مشخص شود چقدر سهام دولتی می‌ماند که از مابقی آن سهام، برای تعیین تکلیف افراد جامانده از ۶ دهک درآمدی، سهام عدالت اختصاص داده شود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی