عمومی

قرارداد حق رای: 20 نکته مهم که باید بدانید

قرارداد حق رای: ۲۰ نکته مهم که باید بدانید

قرارداد حق رای یک قرارداد الزام آور قانونی بین طرفین یک رابطه حق رای است. برای اینکه به‌عنوان صاحب امتیاز، مالکیت امتیاز را به دست آورید، قرارداد حق رای را امضا می‌کنید.

یک قرارداد حق رای از هر دو طرف محافظت می‌کند. از شما به عنوان فرنچایز و همچنین از برند فرنچایز محافظت می کند. وقتی خرید حق امتیاز سرمایه گذاری مالی زیادی انجام می دهید. یک قرارداد امضا شده به شما حقوقی می دهد تا از سرمایه گذاری خود در کسب و کارتان محافظت کنید.

قرارداد حق رای چیست؟

svg%3E - قرارداد حق رای: 20 نکته مهم که باید بدانید

 

قرارداد حق رای، سند حقوقی اصلی است که بیان می‌کند حقوق و تعهدات دو طرف اصلی حق رای دادن: فرانچایز و صاحب امتیاز.

از نظر حقوقی، قرارداد حق رای، مجوزی است از فرنچایز دهنده به گیرنده امتیاز. مجوز به سادگی به این معنی است که یک طرف به طرف دیگر اجازه انجام کاری یا استفاده از چیزی با ارزش را می دهد. در مورد قراردادهای فرانچایز، این به این معنی است:

  • فرانچایز دهنده حق استفاده از مالکیت معنوی، سیستم ها و نام تجاری فرنچایز دهنده را به امتیاز گیرنده مجوز می دهد.
  • فرنچایز گیرنده امتیاز را کسب می کند. حق افتتاح کسب و کار با استفاده از مالکیت معنوی، سیستم ها و نام تجاری فرنچایز دهنده، مشروط بر اینکه شرایط خاصی را داشته باشد.

اگرچه تعریف قرارداد حق رای به اندازه کافی ساده است، اسناد ممکن است پیچیده باشند.

یک قرارداد حق رای معمولی ۲۵ تا ۳۰ صفحه است. پس از پیوست کردن همه نمایشگاه‌ها و ضمائم، قرارداد نهایی می‌تواند دو یا سه برابر طولانی‌تر باشد.

نکته‌های کلیدی قرارداد حق رای

در اینجا ۲۰ نکته وجود دارد که باید درباره قراردادهای حق رای بدانید.

۱٫ افشا

در ایالات متحده، یک تجارت حق رای تحت قانون حق رای کمیسیون تجارت فدرال FTC قرار می گیرد. این مجموعه ای از مقررات فدرال است که بر اکثر حق رای دادن ها (با چند معافیت) حاکم است.

قانون FTC الزامات افشای سختگیرانه ای را در قالب یک سند افشای حق رای (FDD) بر فرانچایز دهنده ها تحمیل می کند که باید به یک شرکت تحویل داده شود. امتیاز گیرنده احتمالی.

یکی از اطلاعات مورد نیاز در افشا، کپی قرارداد حق رای است. نسخه باید به FDD پیوست و حداقل ۱۴ روز قبل از انعقاد قرارداد الزام آور تحویل داده شود. این به شما زمان می‌دهد تا توافقنامه را با یک وکیل بررسی کرده و در مورد آن صحبت کنید.

فراتر از الزامات افشای اولیه، سند افشای حق رای اغلب حاوی مقررات مفصلی در مورد سوابق امتیاز دهنده، نمایندگی‌های عملکرد مالی، و تعهدات قانونی و مالی است. دارنده امتیاز.

این شامل اطلاعاتی از تاریخچه دعوی حقوقی، سوابق ورشکستگی، و برآوردهای اولیه سرمایه‌گذاری، ارائه اطلاعات جامع برای یک تصمیم آگاهانه است.

۲٫ علامت تجاری و مالکیت فکری

یک قرارداد حق امتیاز به دارنده امتیاز حق استفاده از نام امتیاز دهنده، علائم تجاری، علائم خدمات، آرم ها، شعارها، طرح ها و سایر نشانه های برند را اعطا می کند. فرنچایز دهنده همچنین حق استفاده از سایر دارایی های معنوی مانند کتابچه راهنمای عملیات و سیستم های نرم افزاری اختصاصی را اعطا می کند.

این مجوز قراردادی اساس قرارداد است. بدون آن، صاحب امتیاز نمی‌تواند از مالکیت معنوی بدون نقض حقوق استفاده کند.

این توافقنامه همچنین حفاظت و محدودیت‌های مربوط به این دارایی‌های معنوی را مشخص می‌کند. به عنوان یک حق امتیاز، باید دستورالعمل‌های خاصی را در مورد نحوه استفاده از این ویژگی‌ها برای حفظ ثبات برند و مطابقت قانونی رعایت کنید.

این بخش همچنین معمولاً مسئولیت فرنچایز را برای دفاع از مالکیت معنوی خود در برابر ادعاهای شخص ثالث توضیح می‌دهد.

۳٫ پشتیبانی و آموزش

قرارداد، تعهد فرانشیز دهنده را برای ارائه خدمات آموزشی و پشتیبانی مشخص می کند. این تعهد هم قبل از افتتاح و هم در طول کل مدت قرارداد حق رای است.

این بخش اغلب شامل مفاد برنامه‌های توسعه و آموزش مداوم برای به‌روز نگه داشتن امتیازدهندگان در مورد فناوری‌های جدید، استراتژی‌های بازاریابی و بهبودهای عملیاتی است. همچنین ممکن است حمایت ارائه شده در زمینه هایی مانند بازاریابی، فناوری و مشاوره عملیاتی را مشخص کند.

۴٫ تبلیغات

svg%3E - قرارداد حق رای: 20 نکته مهم که باید بدانیدقرارداد باید تعهد فرانشیز دهنده را برای حمایت از فرنچایزها در بازاریابی و تبلیغات مشخص کند. متأسفانه، برخی از قراردادها الزامات بیشتری را بر فرنچایزها نسبت به فرنچایز دهندگان تحمیل می کنند. در برخی از فرنچایزها، امتیاز گیرنده موظف است درصد معینی را برای تبلیغات محلی خرج کند، اما امتیاز دهنده به طور قابل ملاحظه ای از تعهدات سخت و سریع عاری است!

برای اطمینان از شفافیت و انصاف، قراردادهای حق رای ممکن است شامل مفاد زیر باشد. پشتیبانی بازاریابی و تبلیغات:

  • توضیح واضحی از پشتیبانی بازاریابی فرنچایز دهنده و منابع ارائه شده به فرنچایز گیرندگان.
  • مشخصات کمک های مالی فرنچایز دهنده به کمپین های تبلیغاتی ملی یا منطقه ای.
  • توضیح هر گونه مشارکت تبلیغاتی محلی مورد نیاز از صاحبان امتیاز، با مبلغ ثابت یا درصدی.
  • جزئیات در مورد فرآیند تأیید برای مواد و کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد شده توسط صاحب امتیاز.
  • <.اطلاعات در مورد برنامه های تبلیغاتی تعاونی و صلاحیت دارنده امتیاز برای مشارکت.

  • بندهایی که استفاده از علائم تجاری و نام تجاری فرنچایز دهنده را در تلاش های بازاریابی مشخص می کند.
  • مقرراتی برای ردیابی اثربخشی تبلیغات و اندازه گیری بازده. در مورد سرمایه گذاری.
  • شرایط لازم برای گزارش هزینه های تبلیغات و نتایج کمپین به امتیاز دهنده.
  • واضح بودن در مورد هرگونه محدودیت یا دستورالعمل برای بازاریابی آنلاین و استفاده از رسانه های اجتماعی.
  • زبانی که به حل اختلافات تبلیغاتی بین فرنچایز دهنده و فرنچایز گیرندگان می پردازد.

۵٫ مدت زمان طولانی مدت

قرارداد حق رای، مدت قرارداد را مشخص می کند. قراردادهای فرانشیز بلند مدت هستند. یک دوره معمولی ۱۰ سال است. برخی از آنها ۲۰ سال است.

یک قرارداد بلندمدت از شما به عنوان امتیاز گیرنده و همچنین فرنچایز دهنده محافظت می کند. فرصت‌های حق رای ممکن است گران باشد، و شما می‌خواهید از سرمایه‌گذاری خود محافظت کنید.

همچنین شرایطی برای تمدید در نظر گرفته شده است. اغلب یک دوره ۱۰ ساله اولیه را می توان به طور خودکار برای یک دوره ۱۰ ساله دوم تمدید کرد، مگر اینکه هر یک از طرفین به عدم تمدید اخطار دهند.

مدت طولانی همچنین به این معنی است که فرنچایز باید خود را با هر تغییری در آن تطبیق دهد. سیستم فرنچایزر در طول زمان این ممکن است شامل اتخاذ نام تجاری جدید، ارتقاء فناوری یا تغییرات عملیاتی باشد. این توافقنامه ممکن است حاوی بندهایی در مورد نحوه اجرا و تامین مالی این تغییرات باشد.

۶٫ امضا شده و به صورت کتبی

هر قرارداد حق رای دادن باید به صورت کتبی توسط هر دو طرف امضا شود. به اندازه کافی عجیب، توافقات شفاهی یا دست دادن در فرنچایز وجود دارد – اگرچه آنها نادر هستند. و جای تعجب نیست که چرا آنها به ندرت اتفاق می افتند.

به کابوس قانونی فکر کنید که تلاش می شود سال ها بعد اظهارات شفاهی را اثبات کند. یک سند مکتوب حقوق و تعهدات را روشن می کند.

یک قرارداد حق رای کتبی به عنوان یک سابقه واضح از شرایط توافق شده عمل می کند که می تواند در حل اختلاف بسیار مهم باشد. معمولاً شامل بندهایی است که روند رسیدگی به اختلافات، از جمله رویه‌های میانجیگری و داوری را مشخص می‌کند.

۷٫ قلمرو

در این توافقنامه مشخص می‌شود که آیا صاحب امتیاز یک منطقه حفاظت‌شده یا انحصاری دریافت می‌کند.

منطقه‌ها برای محدود کردن اشباع بازار مهم هستند. یک کسب و کار منحصر به فرد برای رقابت در یک منطقه بیش از حد اشباع شده، کار سخت تری خواهد داشت. سرمایه گذاری قابل توجه خود را در فرصت به یاد داشته باشید. چگونه دوست دارید که صدها هزار دلار برای باز کردن یک فروشگاه حق امتیاز بپردازید، اما متوجه شوید که فرنچایز دهنده اجازه داده است امتیاز دیگری در فاصله یک چهارم مایلی داشته باشید؟

Subway نمونه‌ای است که در آن مطالب زیادی نوشته شده است. در مورد اشباع بیش از حد بازار و تأثیرات منفی آن بر فرنچایزها.

این توافق همچنین ممکن است به نحوه تأثیرگذاری حقوق قلمرو تحت تأثیر پویایی بازار، مانند معرفی کانال‌های فروش آنلاین یا خدمات تلفن همراه نیز بپردازد. این بخش تضمین می‌کند که با تکامل مدل کسب‌وکار، از منافع صاحب امتیاز محافظت می‌شود.

۸٫ هزینه ها و هزینه ها

svg%3E - قرارداد حق رای: 20 نکته مهم که باید بدانید

 

قرارداد حق رای، هزینه‌های مالکیت حق رای دادن را مشخص می‌کند. همه فرنچایزها هزینه دریافت می کنند. اینها شامل هزینه حق امتیاز اولیه و همچنین هزینه‌های مستمر مانند حق امتیاز ماهانه، تبلیغات یا بازاریابی است. کارمزد و هر کارمزد دیگری.

قراردادها می‌توانند شامل هزینه‌های تأخیر و بهره باشند. زمانی که کارمزدهای دیرکرد و سود شروع به انباشته شدن می‌کنند، برای دریافت‌کنندگانی که از امتیازات عقب می‌افتند، بسیار سخت‌تر می‌شوند.

این قرارداد همچنین باید هرگونه هزینه‌های مورد نیاز و مسئولیت پرداخت آن‌ها را پوشش دهد. به عنوان مثال، فرنچایز ممکن است مسئول پرداخت هزینه های آموزشی و هزینه های سفر کارکنان برای شرکت در آموزش باشد.

این توافق ممکن است شامل مقرراتی برای تعدیل هزینه ها بر اساس عوامل مختلف مانند تورم باشد. ، معیارهای عملکرد یا تغییرات در شرایط بازار. درک این متغیرها برای برنامه ریزی مالی و پایداری بلندمدت حق رای دادن بسیار مهم است.

۹٫ انتخاب سایت

هر امتیاز گیرنده سایت خود را انتخاب می کند. با این حال، حق امتیاز دهنده معمولاً این حق را دارد که مکان را تأیید کند.

شما باید از استانداردهای امتیاز دهنده برای توسعه محل پیروی کنید، از جمله انتخاب مبلمان، وسایل، اثاثه یا لوازم داخلی، محوطه سازی و تابلوهایی که با استانداردهای امتیاز دهنده مطابقت دارند.< span id="ezoic-pub-ad-placeholder-658" class="ezoic-adpicker-ad"/>

بعضی از فرنچایزها از دارنده امتیاز می خواهند که از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات تایید شده استفاده کند. فرنچایز ساز را برای پایبندی به استانداردهای سیستم حق رای بازرسی می کند.

توافق ممکن است شرایطی را نیز پوشش دهد که تحت آن یک امتیاز گیرنده می تواند محل کار خود را تغییر دهد یا فعالیت های خود را گسترش دهد. این شامل فرآیندهای تأیید امتیاز دهنده، پیروی از استانداردهای مکان جدید، و تأثیر بالقوه بر امتیاز گیرندگان موجود در مناطق اطراف است.

۱۰٫ فسخ

قرارداد هر شرایطی برای فسخ زودهنگام مشخص شده است. معمولاً امتیاز دهنده بیشترین حقوق فسخ را خواهد داشت. در واقع، فرنچایزها اغلب هیچ حق قراردادی برای فسخ زودهنگام ندارند.

علت فسخ عموماً شامل عدم پرداخت هزینه حق رای دادن، اعلام ورشکستگی یا عدم انجام تعمیرات مورد نیاز در محل می شود.

قرارداد حق رای همچنین شرایطی را مشخص می کند، در صورت وجود، که تحت آن می توانید یک پیش فرض را “درمان” کنید. برای مثال، ممکن است حق دریافت اخطار کتبی و ۱۴ روز برای اصلاح برخی پیش‌فرض‌ها داشته باشید.

قرارداد معمولاً تعهدات پس از خاتمه را تشریح می کند، مانند حذف هویت کسب و کار از برند حق رای، بازگرداندن یا از بین بردن اطلاعات محرمانه، و غیره. برای جلوگیری از افتتاح یک کسب و کار مشابه در بازه زمانی مشخص توسط صاحب امتیاز سابق، شروط رقابت کنید.

۱۱٫ تعهدات پس از فسخ

وقتی قرارداد حق رای منقضی شود یا زودتر فسخ شود چه اتفاقی می افتد؟ این سند بیان می کند که طرفین باید چه کاری انجام دهند تا روابط تجاری از بین برود. معمولاً این شامل یک لیست طولانی از تعهدات خاص برای صاحب امتیاز است.

اینها شامل الزام به توقف استفاده از نام تجاری، حذف کردن آنها می شود. امضا کنید، دفترچه راهنمای عملیات را برگردانید، و تمام مبالغ سررسید را بپردازید.

برخی از قراردادهای حق رای همچنین ممکن است هر گونه پشتیبانی یا کمکی را که فرنچایز پس از خاتمه ارائه می‌کند، توضیح دهد. این می تواند شامل راهنمایی در مورد رویه های تعطیلی کسب و کار، کمک به انحلال دارایی، یا پشتیبانی در اطلاع رسانی به مشتریان در مورد بسته شدن یا تغییر مدیریت باشد.

۱۲٫ غیر رقابتی

قراردادهای حق رای اغلب حاوی میثاق‌های محدودکننده‌ای هستند که کارهایی را که دارندگان امتیاز می‌توانند انجام دهند محدود می‌کنند. برای مثال، شما یا یک شرکت وابسته ممکن است اجازه نداشته باشید در طول مدت قرارداد، یک کسب و کار رقیب را اداره کنید.

قراردادها معمولاً شامل موارد غیررقابتی نیز هستند که پس از فسخ شروع می‌شوند. برای مثال، یک مقررات می‌تواند فعالیت یک کسب‌وکار رقیب را در فاصله ۵ مایلی از مکان قبلی شما، برای مدت سه سال پس از خاتمه ممنوع کند.

دامنه بندهای غیر رقابتی، از جمله محدودیت های جغرافیایی و زمانی، باید به دقت بررسی شود. این بندها می توانند به طور قابل توجهی بر توانایی شما برای مشارکت در سرمایه گذاری های تجاری مشابه پس از خاتمه تأثیر بگذارند. مطمئن شوید که محدودیت‌ها در حوزه قضایی شما منطقی و قابل اجرا هستند.

۱۳٫ داوری

svg%3E - قرارداد حق رای: 20 نکته مهم که باید بدانیدقراردادهای فرانچایز معمولاً حاوی یک شرط داوری است که هر گونه اختلافی را ملزم به رفتن به داوری می کند. به جای طرح دعوی، ممکن است مجبور شوید به نهادی مانند انجمن داوری آمریکا مراجعه کنید.

فرانچایز گاهی اوقات این حق را برای خود حفظ می کند. برای اخذ دستور قضایی تحت شرایط خاصی (مانند جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه در مورد سیستم حق امتیاز توسط دارنده امتیاز).

در این توافقنامه صلاحیت اقامه هرگونه دعوی مشخص می شود. انتخاب حوزه قضایی برای امتیازدهنده مطلوب خواهد بود.

درک فرآیند داوری، از جمله اینکه چه کسی هزینه‌ها را متقبل می‌شود، مهم است. داوری می تواند هزینه کمتری نسبت به دعاوی قضایی داشته باشد، اما همچنان ممکن است هزینه های قانونی قابل توجهی را شامل شود. این توافقنامه باید نحوه رسیدگی به هزینه های داوری و احکام را روشن کند.

۱۴٫ بیمه و غرامت

قرارداد حق امتیاز شامل این الزام برای دارنده امتیاز برای حفظ پوشش بیمه ای خاص در طول مدت حق امتیاز می شود.

همچنین منتظر بندهای غرامت نیز باشید. برای مثال، احتمالاً از صاحب امتیاز خواسته می‌شود که «غرامت، دفاع و بی‌ضرر نگه دارد» امتیازدهنده را در برابر هرگونه ادعا، هزینه، خسارات و هزینه‌های ناشی از فعالیت‌های صاحب امتیاز.

قرارداد ممکن است انواع بیمه را مشخص کند. پوشش های مورد نیاز، مانند بیمه مسئولیت، اموال و غرامت کارگران. بسیار مهم است که این الزامات را درک کنید و اطمینان حاصل کنید که بیمه نامه های شما مطابق با استانداردهای ارائه دهنده امتیاز است.

۱۵٫ سوابق و ممیزی ها

به عنوان صاحب امتیاز از شما خواسته می شود که سوابق دقیقی داشته باشید و گزارش های مالی و عملیاتی را به طور منظم ارائه دهید. از آنجایی که پرداخت های حق امتیاز اغلب درصدی از فروش ناخالص است، گزارش اعداد دقیق فروش بسیار مهم است.

فرانچایز معمولاً حق درخواست دارد. اطلاعات اضافی از جمله اظهارنامه مالیاتی و بررسی سوابق شما. همچنین ممکن است هزینه حسابرسی از شما دریافت شود.

نگهداری سوابق دقیق فقط برای محاسبات حق امتیاز نیست. همچنین این موضوع رعایت استانداردهای عملیاتی فرنچایزر است. ممیزی منظم توسط فرنچایز دهنده اطمینان حاصل می کند که دارندگان امتیاز از رویه های تجاری تجویز شده پیروی می کنند و به شهرت کلی برند کمک می کند.

۱۶٫ مکان‌های فیزیکی و بازسازی‌ها

اگر کسب‌وکار یک رستوران یا محل خرده‌فروشی است که مصرف‌کنندگان از آن بازدید می‌کنند، دارندگان حق امتیاز تعهدات قابل‌توجهی برای نگهداری از محل به خوبی با هزینه خود خواهند داشت. فرنچایز دهنده معمولاً این حق را برای خود محفوظ می دارد که محل را بازرسی کند تا مطمئن شود که به خوبی نگهداری می شود.

ممکن است از شما خواسته شود هر ۵ تا ۱۰ سال یک بار (یا در صورت نیاز زودتر) آن را بازسازی کنید. بازسازی ممکن است مستلزم هزینه های قابل توجهی باشد، از جمله جایگزینی اثاثه یا لوازم داخلی، مبلمان یا وسایل برای مطابقت با استانداردهای ارائه دهنده امتیاز.

توانایی شما برای خلاقیت می تواند به شدت کاهش یابد. به عنوان مثال، حتی ممکن است نتوانید رنگ های مختلف رنگ را بدون تأیید امتیاز دهنده انتخاب کنید.

علاوه بر رعایت استانداردهای ارائه دهنده امتیاز، بازسازی و نگهداری باید با قوانین و مقررات محلی ساختمان نیز مطابقت داشته باشد. این شامل اخذ مجوزهای لازم و اطمینان از مطابقت قانونی هرگونه تغییر ساختاری است.

۱۷٫ انتقال و فروش مجدد

قراردادهای حق رای هر گونه حقی را برای انتقال منافع مالکیت گیرنده امتیاز در رابطه حق رای به خریدار مشخص می کند. گاهی اوقات، فرنچایزها حق اولین امتناع را حفظ می کنند، به این معنی که اگر تصمیم به فروش داشته باشید، اولین فرصت برای خرید کسب و کار شما را دارند.

همچنین، فرنچایزها معمولاً حق تأیید خریداران را برای خود محفوظ می دارند. فرنچایز دهنده ممکن است الزامات زیادی را برای خریدار تحمیل کند، از جمله نیاز به ارسال درخواست و پرداخت هزینه اولیه.

در عمل، حقوق انتقال مشکل است و اگر قصد فروش دارید، به ساختار ماهرانه نیاز دارد. شما باید مراقب باشید که خریدار عقب نشینی نکند یا مستقیماً به فرنچایز برود.

قرارداد ممکن است به برنامه ریزی جانشین پروری اشاره کند، و روند انتقال امتیاز را در صورت بازنشستگی، ناتوانی گیرنده امتیاز، تشریح کند. یا مرگ این امر تداوم کسب و کار را تضمین می کند و از سرمایه گذاری صاحب امتیاز محافظت می کند.

۱۸٫ توافقنامه استاندارد صنعت وجود ندارد

هیچ چیزی به عنوان یک قرارداد استاندارد حق رای برای کل صنعت وجود ندارد. هر برند فرنچایز اسناد قرارداد خود را ایجاد می کند. اکثر قراردادها شامل انواع متداول مفاد هستند، اما آنها دقیقاً یکسان نیستند.

هر امتیاز ممکن است بندهای منحصر به فردی داشته باشد که به مدل‌های کسب‌وکار یا چالش‌های صنعت خاصی می‌پردازد. درک این عناصر منحصر به فرد و نحوه تأثیر آنها بر عملکرد شما در سیستم حق رای دادن خاص بسیار مهم است.

۱۹٫ مذاکره

svg%3E - قرارداد حق رای: 20 نکته مهم که باید بدانید

فرانچایزهای احتمالی اغلب می خواهند بدانند که آیا می توانند در مورد قرارداد حق رای مذاکره کنند یا خیر. از نظر فنی پاسخ مثبت است. همیشه باید سعی کنید مذاکره کنید. با این حال، برای امتناع فرنچایزر آماده باشید. ماهیت سیستم حق رای به گونه‌ای است که فرنچایز دهنده سعی می‌کند همه الزامات را یکسان نگه دارد.

قرارداد حق رای یک قرارداد پیوستن است. به این معنی که توسط یک طرف با قدرت چانه زنی بیشتر با استفاده از مفاد فرم استاندارد ایجاد شده است. با این حال، گاهی اوقات این امکان برای فرنچایزها وجود دارد که در مورد نکات جزئی مانند زمان‌بندی اقساط برای هزینه حق رای اولیه مذاکره کنند.

هر چه فرانشیز محبوب‌تر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که بتوانید با موفقیت مذاکره کنید. یک فرنچایزر تثبیت شده انگیزه کمی برای دادن امتیازات یکباره دارد. با این حال، اگر شما یکی از اولین‌ها در یک فرنچایز جدید هستید، ممکن است اهرم‌های مذاکره بیشتری داشته باشید.

گاهی اوقات، تمایل یک فرنچایز برای مذاکره می‌تواند تحت تأثیر سوابق قانونی یا رویه‌های استاندارد صنعت باشد. یک وکیل باتجربه حق امتیاز می‌تواند بینش‌هایی درباره شرایطی که ممکن است بر اساس هنجارهای صنعت و استانداردهای قانونی انعطاف‌پذیرتر باشد، ارائه دهد.

۲۰٫ بررسی با یک وکیل

صرف نظر از اینکه آیا می‌توانید در مورد شرایط مذاکره کنید، هنوز هم برای شما مهم است که از یک وکیل حق رای استفاده کنید تا قرارداد حق رای و FDD را بررسی کند.

یک وکیل مجرب حق رای می تواند مفاد مهم قرارداد حق رای را توضیح دهد. یک وکیل حق امتیاز همچنین ممکن است بتواند به مقررات غیرعادی سخت یا یک طرفه ای اشاره کند که در صنعت رایج نیست.

علاوه بر درک قرارداد حق رای، یک وکیل می تواند اطمینان حاصل کند که عملیات حق رای شما با قوانین محلی مطابقت دارد. ، قوانین ایالتی و فدرال آن‌ها همچنین می‌توانند در انجام بررسی‌های لازم در مورد امتیازدهنده، از جمله بررسی سلامت مالی و سوابق تجاری آنها کمک کنند.

یک وکیل با تجربه متوجه خواهد شد که در سند افشای حق رای به دنبال چه چیزی است و می تواند پرچم قرمز را شناسایی کند. همچنین، وکیل ممکن است از قوانین عرفی و ایالتی اطلاع داشته باشد که از فرانشیزندگان محافظت می کند. دانستن نکات کلیدی قبل از امضا می تواند شما را از اشتباه بزرگ نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اهمیت استخدام وکیل حق امتیاز.

خلاصه قرارداد حق رای

< td class="column-1">۵٫ مدت زمان طولانی مدت ۱۱٫ تعهدات پس از فسخ
نکات کلیدی در قرارداد حق رای شرح
۱٫ افشا فرانچایز تحت قانون حق رای FTC قرار می گیرد و به سند افشای حق رای (FDD) نیاز دارد.
۲٫ علامت تجاری و مالکیت معنوی فرانچایز حقوقی را برای استفاده از نام، علائم تجاری، و مالکیت معنوی فرانشیز دهنده اعطا کرد.
۳٫ پشتیبانی و آموزش تعهد فرنچایزر به ارائه خدمات آموزشی و پشتیبانی، چه قبل و چه در طول دوره.
۴٫ تبلیغات تعهد فرنچایز برای حمایت از امتیازدهندگان در بازاریابی و تبلیغات.
مدت قرارداد حق رای، معمولاً ۱۰ تا ۲۰ سال، با شرایطی برای تمدید.
۶٫ امضا شده و کتبی هر قرارداد حق رای باید به صورت کتبی و توسط هر دو طرف امضا شود.
۷٫ قلمرو طرح کلی قلمرو حفاظت شده یا انحصاری که به صاحب امتیاز داده شده است.
۸٫ هزینه‌ها و هزینه‌ها هزینه‌های مالکیت فرانشیز، از جمله هزینه‌ها و هزینه‌های اولیه و جاری.
۹٫ انتخاب سایت حق امتیاز گیرنده برای انتخاب مکان، مشروط به تایید و استانداردهای ارائه دهنده امتیاز.
۱۰٫ فسخ شرایط و حقوق فسخ زودهنگام، معمولاً به نفع امتیاز دهنده است.
الزامات برای باز کردن رابطه تجاری پس از خاتمه یا انقضا.
۱۲٫ غیر رقابتی پیمان های محدود کننده فعالیت های رقابتی امتیاز گیرنده را در طول دوره و بعد از آن محدود می کند.
۱۳٫ داوری حل و فصل اختلافات از طریق داوری، اغلب با اولویت صلاحیت حق امتیاز دهنده.
۱۴٫ بیمه و غرامت تعهد دارنده امتیاز برای حفظ پوشش بیمه ای و جبران خسارت به امتیاز دهنده.
۱۵٫ سوابق و ممیزی الزامات نگهداری سوابق دقیق و ارائه گزارش ها و ممیزی های منظم.
۱۶٫ مکان‌های فیزیکی و بازسازی‌ها مسئولیت دارنده امتیاز برای نگهداری و نوسازی اماکن طبق استانداردهای ارائه دهنده امتیاز.
۱۷٫ انتقال و فروش مجدد خلاصه کلی حقوق انتقال مالکیت حق رای و فرآیند تأیید امتیاز دهنده برای خریداران.
۱۸٫ قرارداد استاندارد صنعت وجود ندارد قراردادهای حق رای بین برندها متفاوت است و ممکن است حاوی مقررات منحصر به فردی باشد.
۱۹٫ مذاکره چشم انداز می تواند برای مذاکره در مورد نکات جزئی تلاش کند ، اما حق رای دادن ها اغلب الزامات یکنواخت را حفظ می کنند. “۴”> ۲۰٫ بررسی با یک وکیل صرف نظر از مذاکره ، مشاوره با یک وکیل حق رای دادن برای بررسی توافق نامه و FDD بسیار مهم است. >

نتیجه گیری

توافق نامه حق رای دادن سندی با حقوق و تعهدات طرفین است که بیان شده است. رابطه حق رای دادن کارفرمای و کارمند نیست. به عنوان حق رای دادن ، شما یک تجارت جداگانه مطابق با سیستم حق رای دادن فعالیت می کنید. شما یک صاحب مشاغل مستقل هستید و توافق نامه حق رای دادن این جدایی از علایق را منعکس می کند. تصویر: emperitphotos


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی