خبر

چطور برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کنیم؟

چطور برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کنیم؟

349699 995 - چطور برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کنیم؟

اقتصاد۲۴– مبلغ وام ودیعه مسکن برای سال ۱۴۰۱ به روز رسانی شد، اما هنوز سازوکار مشخصی برای ثبت نام متقاضیان وجود ندارد.
وزارت راه و شهرسازی متولی نام نویسی این مدل وام مسکن است و از دوره‌های قبل سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن برای نام نویسی از متقاضیان این تسهیلات وجود دارد.
با این حال در این سامانه، برای متقاضیان وام ودیعه وسکن سال ۱۴۰۱ هنوز هیچ درگاه نام نویسی فعالی نیست.
پیگیری‌های تجارت نیوز از وزارت مسکن و شهرسازی نشان می‌دهد که به رغم اعلام شدن مبالغ این وام برای سال جدید، هنوز برای نام نویسی از متقاضیان دستوری صادر نشده است.
پس اگر مستاجرید و قصد دارید برای عقد قرارداد جدید با صاحبخانه روی دریافت این تسهیلات حساب کنید، فعلا باید منتظر بمانید تا دستور ثبت نام جدید صادر و سامانه اینترنتی برای نام نویسی فعال شود.

وام ودیعه مسکن چیست؟

وام ودیعه مسکن یکی از انواع تسهیلات بانکی رایج است، این وام نه با هدف کمک به صاحبخانه شدن که با هدف جور کردن بخشی از پولِ رهن مسکن به وام گیرندگان پرداخت می‌شود.
هفته گذشته مبلغ این وام برای سال ۱۴۰۱ به روز رسانی شد. با وجود رشد قابل ملاحظه بهای مسکن و اجاره آن، در اقدامی تعجب برانگیز مقدار وام ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی کم شد.
در سال۱۴۰۰ مبلغ این وام برای مستاجران تهرانی ۷۰ میلیون تومان بود، اما در به روز رسانی اخیر مبلغ این وام به ۶۰ میلیون تومان کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: وام ودیعه مسکن، یک دام است!


هرچند در خصوص مستاجران ساکن شهر‌ها برای سال جدید افزایش وام درنظر گرفته شده است. به صورت مشخص ارزش ریالی این وام برای کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) از ۴۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها از ۲۵ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟

پرداخت وام ودیعه مسکن محصول تبعات پاندمی کرونا در ایران بود. سال ۹۹ که زندگی روزانه اغلب مردم تحت تاثیر شیوع این بیماری مختل شد، دولت وقت تصمیم گرفت برای تسهیل روابط موجر و مستاجر ضمن تعیین سقف افزایش جاره بها، وام جدیدی را تحت عنوان وام ودیعه مسکن تعریف کند.

این وام برای سال گذشته با سود ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت پنج ساله پرداخت شد. هنوز مبلغ اقساز وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ مشخص نشده، اما به نظر میرسد که اقساط ماهانه این وام در تهران کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه باشد و در دیگر شهر‌ها حدود یک یا زیر یک میلیون تومان باشد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی