عمومی

یک مطالعه جدید راهی برای افزایش امید به زندگی پیشنهاد می کند 5 سال (بدون تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی)

یک مطالعه جدید راهی برای افزایش امید به زندگی پیشنهاد می کند
۵ سال (بدون تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی)

ریچارد برانسون یک پیرمرد مشهور و فعال است. علیرغم اینکه ۷۱ سال دارد، این کارآفرین و پدربزرگ را اغلب می توان در حال پرتاب به فضا، بادبادک سواری در جزیره خصوصی خود یا راه اندازی سرمایه گذاری های نوآورانه یافت. او اخیراً در وبلاگ خود، بخش خوبی از انرژی و سلامتی خود را به رژیم غذایی او که با دقت طراحی شده است.

مطمئناً خوردن کیوی زیاد مانند برانسون برای شما ضرری ندارد. و هیچ کس نمی تواند استدلال کند که رژیم غذایی نقش مهمی در چقدر سن افراد دارد. . اما تحقیقات جدید نشان می دهد که برانسون ممکن است معادله پیری را حداقل تا حدی به عقب داشته باشد. شاید این فقط این نیست که کند کردن پیری فیزیکی به او کمک می کند تا این اندازه درگیر و خوش بین باشد. شاید این نیز به این دلیل است که درگیر بودن و خوش بین بودن، پیری جسمی او را کند می کند.

می خواهید نیم دهه بیشتر زندگی کنید؟

این پیشنهاد یک مطالعه جدید اخیراً در روانشناسی سلامت منتشر شده است که داده‌های ردیابی سلامت جسمی و روانی بیش از ۲۰۰۰۰ بزرگسال ۵۰ ساله یا بیشتر را برای ۱۴ سال.

محققان ابتدا داده ها را غربال کردند و همه عوامل معمولی را که ممکن است باعث شود کسی با یک ملاقات زودتر ملاقات کند، بررسی کردند. پایان؛ مواردی مانند سیگار کشیدن، شرایط بهداشتی موجود، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی. اما حتی زمانی که همه این عوامل شناخته شده برای آنها کنترل شد، محققان دریافتند که به نظر می رسد برخی از افراد مسن بیشتر از آنچه که نمایه سلامت آنها نشان می دهد عمر می کنند. چه ماده جادویی این گروه را بیشتر زنده نگه داشت؟

پاسخ کوتاه بهزیستی روانشناختی بهتر است. به طور متوسط ​​آنهایی که شادتر، خوش بینتر و هدفمندتر بودند، عمر طولانی تری داشتند. و نه فقط کمی طولانی تر. “افراد با رضایت از زندگی به طور قابل توجهی بالاتر از حد متوسط، احساسات مثبت، هدف در زندگی یا خوش بینی در سن ۵۰ سالگی به طور متوسط ​​۵ تا ۸ سال دیگر زندگی کردند.” به گزارش مرکز علوم بزرگ خوب دانشگاه برکلی را.

چگونه رفاه ذهنی بیشتر نیم دهه یا بیشتر به امید به زندگی شما اضافه می کند؟ طراحی این مطالعه خاص به این معنی است که نمی تواند پاسخ های قطعی ارائه دهد، اما محقق اصلی جنیفر بویلان چند مورد دارد. ایده ها.

“بویلان می‌گوید افرادی که از نظر روان‌شناختی سالم هستند، تمایل دارند با فعالیت بدنی، خواب بهتر و درگیر شدن در فعالیت‌های فیزیکی، بهتر از خود مراقبت کنند. مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه تر. همچنین، سلامت روانی ممکن است به افراد کمک کند تا بهتر با استرس کنار بیایند، و پاسخ های فیزیولوژیکی مضر (مانند افزایش ضربان قلب یا فشار خون) را که با آن همراه است کاهش می دهد.

سلامت روان بیش از آن چیزی که ما فکر می کنیم اهمیت دارد.

از برخی جهات این یافته خیلی تکان دهنده نیست. تقریباً همه ما تجربه کرده‌ایم که چگونه سلامت روان ضعیف می‌تواند بر سطوح استرس، خواب و احساس سلامت جسمانی شما در یک زمان یا زمان دیگر تأثیر بگذارد. البته، بهزیستی ذهنی به شما کمک می کند سالم تر و طولانی تر زندگی کنید. اما هر چقدر هم که این تأثیر عقل سلیم باشد، بسیاری از ما تأثیر سلامت روان بر سلامت جسمی و پیری را دست کم می گیریم.

کلی هاردینگ، استاد دانشگاه کلمبیا، کتاب کاملی در مورد این پدیده نوشته است به نام اثر خرگوش. عنوان غیرمعمول کتاب از یک آزمایش کلاسیک گرفته شده است که در آن محققان سعی داشتند تأثیر رژیم های غذایی پرچرب را بر سلامت قلب خرگوش ها تعیین کنند. به طور غیرمنتظره ای، محققان متوجه شدند که یک گروه از خرگوش ها علیرغم رژیم غذایی پر از گوشت خوک به طرز شگفت آوری سالم هستند. چه چیزی آنها را سالم تر از حد انتظار نگه می داشت؟ در یک کلام: مهربانی. این دسته خاص از خرگوش‌ها توسط دستیار پژوهشی خوش قلب مراقبت می‌شد که وقت بیشتری را صرف در آغوش گرفتن آنها می‌کرد. قلب آنها، به معنای واقعی کلمه، متوجه شد.

این آزمایش ثابت کرد که حمایت اجتماعی و شادی تأثیرات قابل‌اندازه‌گیری و قابل‌توجهی بر بدن ما دارند. اما هاردینگ خاطرنشان می‌کند که مردم (و سیاست‌گذاران) اغلب وقتی تصمیم بگیرید چه چیزی را در اولویت قرار دهید برای سلامتی بهتر.

“ما در این کشور هزینه های زیادی را صرف مراقبت های پزشکی می کنیم — بسیار بیشتر از سرانه کشورهای دیگر. اما اینطور نیستیم. به دست آوردن نتایج سلامتی که می‌خواهیم… احتمالاً به این دلیل است که ما واقعاً مراقبت‌های پزشکی را دوچندان کرده‌ایم و آنطور که می‌توانیم در دنیای اجتماعی خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم.” Harding مشاهده می‌کند.

افراد نیز همین کار را انجام می دهند. ما نگران خوردن سبزیجات بیشتر یا گام های بیشتر هستیم، اما فراموش می کنیم که اگرچه اینها تغییرات رفتاری عالی هستند، خوش‌بینی، معنا، و دوستان هم مهم هستند. در واقع، آنها اهمیت زیادی دارند، مانند پنج تا هشت سال دیگر.

بنابراین اگر به دنبال ماندن در بازی کارآفرینی تا آنجا که ممکن است هستید، از سلامت روان خود غافل نشوید انجام این کار نه تنها شما را برای ناراحتی کوتاه مدت آماده می کند، بلکه احتمالاً سال ها از زندگی شما نیز می کاهد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی