عمومی

گوگل یک بار دیگر گفته است که حتی اگر می تواند محافظت کندحریم خصوصی شما آنلاین نیست

گوگل یک بار دیگر گفته است که حتی اگر می تواند محافظت کند
حریم خصوصی شما آنلاین نیست

Google در شرایط سختی قرار دارد. این شرکت می گوید متعهد به حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش، اما همچنین یکی از سودآورترین کسب و کارها در جهان را با این ایده ایجاد کرد که اگر ردیابی آنچه کاربران آنلاین انجام می دهند، شما می‌تواند براساس علایق و فعالیت‌هایشان آگهی‌های شخصی‌سازی شده را به آن‌ها نشان دهد.

مشکل واقعی برای Google این است که نه‌تنها بهترین در جهان است. موتور جستجوی محبوب، پرکاربردترین مرورگر جهان، کروم را می سازد. این به شرکت تأثیر فوق‌العاده‌ای بر نحوه میلیاردها نفر از اینترنت استفاده می کنند.

در چند سال گذشته، سایر سازندگان مرورگر شروع به برداشتن گام هایی برای محافظت بهتر از حریم خصوصی کاربران کرده اند. هم اکنون سافاری و فایرفاکس کوکی های شخص ثالث را مسدود می کنند، نرم افزارهایی که برای ردیابی کاربران در وب سایت ها یا برنامه های مختلف استفاده می شوند. هر دو همچنین در برابر اثرانگشت دستگاه، که از انواع دیگر داده‌ها مانند مرورگر، وضوح صفحه، آدرس IP و پسوندهای مرورگر استفاده می‌کند تا آنها را ردیابی کند.

با ادامه افزایش فشار برای حذف کوکی ها، Google در پست وبلاگ ۲۰۱۹ که شروع به کاوش در راه هایی می کند که باعث شود وب به حریم خصوصی کاربر احترام بگذارد:

ما مطمئن هستیم که با تکرار و بازخورد مداوم، مکانیسم‌های حفظ حریم خصوصی و استاندارد باز مانند جعبه ایمنی حریم خصوصی می‌توانند یک وب سالم و با پشتیبانی از تبلیغات را به گونه ای حفظ کنید که کوکی های شخص ثالث را منسوخ می کند. هنگامی که این رویکردها نیازهای کاربران، ناشران و تبلیغ‌کنندگان را برطرف کردند و ابزارهایی را برای کاهش راه‌حل‌ها ایجاد کردیم، قصد داریم پشتیبانی از کوکی‌های شخص ثالث را در Chrome متوقف کنیم. قصد ما این است که این کار را ظرف دو سال انجام دهیم.

Privacy Sandbox همان چیزی است که Google به عنوان “محیط امن برای” توصیف می کند. شخصی سازی که از حریم خصوصی کاربر نیز محافظت می کند.” به نظر می‌رسد گوگل در آن زمان موافقت کرده بود که کوکی‌ها بد هستند، اما گفت که آمادگی مسدود کردن کوکی‌ها را ندارد، زیرا این امر منجر به نگرانی‌های بزرگ‌تری در مورد حفظ حریم خصوصی مانند اثر انگشت دستگاه می‌شود.

سپس، Google یک پست وبلاگی در ژانویه ۲۰۲۰ که می‌گفت این شرکت در طی دو سال روی «مسیری برای منسوخ کردن کوکی‌های شخص ثالث» کار می‌کند. این یک مسیر بسیار طولانی بوده است. در واقع، مسیر فقط طولانی تر شده است.

اکنون، Google این مهلت را حتی بیشتر تمدید کرد. اکنون می گوید که کوکی های شخص ثالث را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ حذف نمی کند. Google اکنون می‌گوید که حداقل دو مورد دیگر خواهد بود.

بخشی از آن به این دلیل است که Google نمی‌تواند کوکی‌ها را بدون اینکه بالا بیاید مسدود کند. با چیزی برای جایگزینی آنها، حتی اگر بخواهد. به هر حال ردیابی، رگ حیاتی اقتصاد تبلیغات دیجیتال است.

از قضا، گوگل اگر به سادگی کوکی های شخص ثالث را به صورت عمده مسدود کند، وضعیت بهتری خواهد داشت. با توجه به اینکه از قبل اطلاعات زیادی در مورد شما براساس وب‌سایت‌های Google که استفاده می‌کنید، واقعاً به این نوع داده‌ها نیاز ندارد.

برای مثال، تبلیغات جستجو را در نظر بگیرید. نیازی نیست ردیابی انجام دهید تا بفهمید چه چیزی ممکن است یک تبلیغ مرتبط برای نشان دادن کسی باشد که به معنای واقعی کلمه به گوگل می‌گوید به دنبال چه چیزی است. هرگز فرصت تبلیغات شخصی‌سازی‌شده‌تری وجود نداشته است.

در عین حال، هر پلتفرم تبلیغاتی دیگری به شخص ثالث وابسته است. کوکی ها برای ردیابی اطلاعات کاربر در سراسر وب سایت ها و ارائه داده های مهم مانند تبدیل تبلیغات. خاموش کردن این کوکی‌ها در کروم، آن‌ها را در مقابل Google در یک ضرر بزرگ قرار می‌دهد.

از نظر تئوری، مسدود کردن کوکی‌ها برای Google خوب است، با این تفاوت که بسیار غیررقابتی به نظر می‌رسد. ممکن است برای حفظ حریم خصوصی بهتر باشد، اما برای تبلیغات ویرانگر خواهد بود.

و، بنابراین، Google در تلاش است تا راهی برای خلاص شدن از شر کوکی‌ها و همچنین ارائه جایگزینی برای آن بیابد. حریم خصوصی و تبلیغات را متعادل می کند. تا الان خوب پیش نرفت. اولین تلاش آن، به نام FLoC به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و توسط تبلیغ کنندگان دیجیتال و طرفداران حریم خصوصی رد شد. از آن زمان به آنچه آن را Topics می نامد، که به طور موثر از Chrome برای انجام همه ردیابی ها استفاده می کند، که به نظر من بیشتر از حریم خصوصی محافظت می کند، زیرا تبلیغ کنندگان در واقع چیزی در مورد کاربران فردی که هدف قرار می دهند نمی دانند.

با این وجود، ردیابی ردیابی است و حریم خصوصی حریم خصوصی است. با تأخیر اخیر، گوگل روشن کرده است که می تواند وب را وادار کند به دومی احترام بگذارد، اما این کار را نمی کند زیرا نمی تواند اولی را رها کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی