خبر

گزارش بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

گزارش بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

428659 164 - گزارش بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴ در پایان معاملات روز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱، به واسطه جریان بهتر معاملاتی در سهام متوسط و کوچک بر خلاف شاخص کل بورس، شاخص کل هم‌وزن گام در سوی مثبت دامنه گذاشت. جریان دادوستد‌های امروز به گونه‌ای پیش رفت که عرضه‌کنندگان از ابتدا پرقدرت ظاهر شدند.

اخبار ضد و نقیض منتشر شده از سوی وزارت صمت در خصوص توقف یا عدم توقف عرضه خودرو در بورس کالا فعالان بازار سرمایه را در ابهام نگه داشته است. در میانه بازار خریداران به مرور توانستند قدرت خود را بازیابی کنند و به تعداد نماد‌های سبز بازار افزوده شد.

در پایان، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۱ درصدی که معادل ۸ هزار و ۳۶۶ واحد کاهش ارتفاع است در سطح یک میلیون ۶۴۳ هزار و ۷۲۱ واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن، اما با سبقت از نماگر اصلی در حرکتی غیر همسو موفق به ثبت رشد ۰.۱۴ درصدی شد. در روزی که حال عمومی سهام متوسط و کوچک بازار بهتر از نماد‌های شاخص‌ساز بود، نماگر هم‌وزن بورس تهران هفته چهارم دی ماه را با قرار گرفتن در محدوده ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحد آغاز کرد رساند.

ارزش معاملات خرد امروز

ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری تا لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۶ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومانی قرار گرفت تا در کنار حجم معاملات ۱۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون برگه سهمی بازار امروز کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سطح ارزش و حجم معاملات روز چهارشنبه را شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید: عملکرد داروسازان بورس تهران + عکس


تداوم جریان خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج ۱۸۴ میلیارد تومان پول از بورس می‌دهد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۳۸۲ نماد سبز و ۲۴۶ نماد منفی نمایان‌گر تعادل نسبی میان قدرت خریداران و فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز شنبه به سطح ۲۷۵ میلیارد دلاری کاهش یافت.

نماد‌های اثرگذار بر معاملات

امروز نماد‌های فملی، میدکو، وبانک، وبملت، فاسمین و وسینا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های فولاد، فارس، وغدیر، شپدیس، ومعادن، شستا و نوری در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند. در سوی دیگر بازار، نماد‌های بپاس، زاگرس، آریا، فغدیر و شراز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی دی، خدیزل، پخش، دتوزیع و کرمان بیشترین تاثیر مثبت را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص نسبی خرید حقیقی‌ها متعلق به نماد‌های تپسی، لخانه، دقاضی، پسهند، قزوین، پاسا و آرمان بود. در لیست بیشترین ارزش صف فروش نماد‌های وسالت پای ثابت صف فروشی‌های بازار سرمایه بازهم در این لیست حاضر بود و در ادامه نماد‌هایی همچون خبنیان، وتوس، آبین و فجوش در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نماد‌های کرمان، وساخت، تپسی، شپلی و کرازی بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

منبع: تجارت نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی