خبر

مراقب پیامک‌های واریز سود سهام عدالت باشید

مراقب پیامک‌های واریز سود سهام عدالت باشید

585234 603 - مراقب پیامک‌های واریز سود سهام عدالت باشید
اقتصاد۲۴- عسگر توکلی، اظهار کرد: متاسفانه موضوع کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت توسط افراد سودجو، هک کردن و برداشت از حساب برخی افراد هنوز ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به حربه جدید کلاهبرداران با ارسال پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم اصلا به این پیامک‌ها توجه نداشته باشند و خبر‌های موثق را از طریق رسانه‌های رسمی و صدا و سیما پیگیری کنند.

585235 873 - مراقب پیامک‌های واریز سود سهام عدالت باشید

سه گروه مشمول دریافت سهام عدالت هستند

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت هم‌چنین درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: در حال حاضر جاماندگان سهام عدالت شامل سه گروه هستند. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر برگه سهام با مهر شرکت‌های تعاونی در اختیار دارند. این افراد از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ در سهام عدالت عضویت داشتند، اما متاسفانه به دلیل اختلالاتی که در سازمان خصوصی‌سازی وقت پیش آمد از سبد سهام عدالت خارج شدند که باید در اولویت تخصیص قرار گیرند.

توکلی تصریح کرد: گروه دوم مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند که حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود. در این خصوص دولت مصوبه‌ای را به سه بانک داد و شورای عالی اصل ۴۴ مقرر کرد سهام به این افراد تعلق بگیرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: گروه سوم جمعیت بزرگی را به تعداد ۱۹ میلیون نفر در کشور شامل می‌شود که واجد شرایط دریافت عدالت هستند. تقریبا به همین تعداد افرادی که جزو دهک‌های بالای جامعه هستند واجد شرایط نبودند، اما سهام عدالت به آن‌ها اختصاص یافته است. در این مورد نیز باید تجدید نظر می‌شد که اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، کانون سهامداران و مجلس شورای اسلامی پیگیر مساله این افراد است.


بیشتر بخوانید: تا دو ماه دیگر منتظر این واریزی باشید


وی تاکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی در دولت قبل، بدون مصوبه و با تفسیر به رای که در بحث تقسطی ۱۰ ساله داشت، زمانی را به منظور واریز پول برای مردم تعیین کرد. در صورتی که این اشتباه بود و باید به سرمایه‌گذاری استانی این مهلت داده می‌شد که حق تقدم را واریز کنند. در واقع سرمایه‌گذاری استانی نسبت به سهمی که بدهکار بود باید واریز انجام می‌داد؛ زیرا وقتی سهامداران از سال ۱۳۸۵ سهام عدالت دریافت کردند باید تا سال ۱۳۹۵ قسط می‌دادند. به بسیاری از افراد سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ سهام تعلق گرفت که تا سال ۱۴۰۰ این افراد برای واریز قسط ۱۰ سال زمان داشتند. اما به یکباره گفتند مابقی مبلغ سهام را بدهید در غیر این صورت سهام شما ۵۰۰ هزار تومانی خواهد شد.

امکان تامین منابع سهام جاماندگان وجود دارد

توکلی با بیان این‌که دولت می‌گوید منابع لازم برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را ندارد، بیان کرد: دولت برای تامین این منابع می‌تواند به ۱۱ شرکت سرمایه‌پذیر که در دولت قبل از سبد سهام عدالت خارج شد مراجعه کنند. پالایشگاه نفت تهران، بانک ملت و برخی دیگر از جمله این شرکت‌ها هستند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: مجلس موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را در سال ۱۴۰۱ تصویب کرد که دولت باید به این افراد سهام اختصاص می‌داد، اما انجام نشد. سال ۱۴۰۲ نیز در بودجه دولت این موضوع گنجانده نشد، اما نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی بردند که رای آورد؛ بنابراین دولت موظف است از بودجه ۱۴۰۱ نسبت به واگذاری سهام به جاماندگان اقدام کند. هنوز این کار انجام نشده، اما امیدواریم شورای عالی اصل ۴۴ نسبت به معرفی شرکت‌های مشمول صدر اصل واگذاری، سهام دولت را به نسبت افرادی که در دهک‌های واجد شرایط هستند تخصیص دهد.

وی با بیان این‌که دولت سیزدهم عملکرد خوبی در افزایش سود سهام عدالت داشت گفت: خوشبختانه دولت سود را از ۷۰ هزار تومان به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و برای برخی اقشار به یک میلیون و۲۰۰ هزار تومان افزایش داد که به محض دریافت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود را طی دو مرحله در سال واریز می‌کند. ان شاءالله همین روند عدالت محور را درخصوص جاماندگان نیز انجام دهد. مردم منتظر خبر خوش از سوی دولت هستند.

منبع: ایسنا

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی