خبر

کَج دار و مریز با شاخص بورس در روز‌های سکون

کَج دار و مریز با شاخص بورس در روز‌های سکون

358983 709 - کَج دار و مریز با شاخص بورس در روز‌های سکون

اقتصاد۲۴– امروز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲.۶۱۹ واحدی به یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما با افزایش ۷۷۰ واحدی عدد ۴۲۹ هزار و ۹۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول، اما در حالی با ۲۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۹۵ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۱.۱۵۷ واحد افزایش، به عدد ۳ میلیون و ۳۶ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۹۲ هزار و ۷۵۵ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان را در برداشت.


بیشتر بخوانید: شاخص بورس باز هم درجا می‌زند؟


در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۵۹ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۴۸۱ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۵ هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی‌ترین نماد‌های تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نماد‌های “میدکو” با ۹۵۳ واحد، “فخوز” با ۹۰۸و احد و “نوری” با ۸۲۲ واحد افزایش بودند در مقابل، اما نماد‌های معاملاتی “فملی” با ۷۰۶ واحد، “شبریز” با ۶۴۳ واحد و “شستا” با ۵۳۶ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، معامله گران بورس تهران امروز همسو با اخبار کابینه دولت از جمله اعلام خبر استعفای وزیر رفاه و همچنین رصد نوسانات بازار ارز و طلا شاهد معاملاتی متعادل در کلیت معاملات بازار بودند. هرچند که در کی ساعت آخر معاملات امروز، بر تعداد معامله گرانی که به دنبال فرصت فروش هستند افزوده شد، اما در اغلب نماد‌های معاملاتی همچنان انگیزه نوسانگیری حاکم است.

در بازار امروز گروه نیروگاهی مورد توجه معامله گران کوتاه مدت نگر بود. در نماد میدکو نیز همچنان جمع آوری سهام در کنار معاملات کد به کد ادامه دارد. در شستا نیز بازارگردانی و حمایت حقوقی با وجود فشار فروشنده‌های حقیقی در روندی متعادل و نزدیک به صفر تابلو روی دامنه منفی قیمت‌ها ادامه یافت.

به نظر می‌رسد بازار سهام در شرایط سکون و کمبود نقدینگی فعلی همچنان منتظر مسجل شدن نتایج برخی از تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های دولت بخصوص در زمینه سیاست‌های پولی و ارزی است.

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی