عمومی

کمبود نیروی کار فنی فقط در حال رشد است. این شرکت ها فکر کنید کارآموزی جواب می دهد

کمبود نیروی کار فنی فقط در حال رشد است. این شرکت ها
فکر کنید کارآموزی جواب می دهد

صنایع یقه سفید فقط شروع به پذیرش دوره کارآموزی — و بعضی از کسب و کارها می گویند این آینده اشتغال در سطح ابتدایی است.

کارآموزی از دیرباز با صنایع تجاری مانند تولید و ساخت و ساز مرتبط بوده است. اکنون محبوبیت آنها در زمینه فناوری افزایش می یابد، جایی که استخدام کنندگان در حال تلاش برای پر کردن نقش های باز. جنیفر کارلسون، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی، می‌گوید: «در سال گذشته، شتاب بسیار بیشتری ایجاد شده است، زیرا شرکت‌ها با کمبود نیروی کار در مشاغل کلیدی فناوری مواجه هستند، و کارآموزی ابزاری برای پرورش استعدادهای داخلی یا سطح ابتدایی است. از Apprenti، یک تجارت مستقر در سیاتل که به شرکت‌ها کمک می‌کند برنامه‌های کارآموزی خود را اجرا کنند.

کارآموزی ساختار متفاوتی نسبت به دوره های کارآموزی دارد، و همچنین می تواند مخاطبان متفاوتی را جذب کند. برای دوره کارآموزی – معمولاً یک سال – آنها آموزش های حین کار را با حقوق دریافت می کنند، معمولاً با یک مربی کار می کنند که به آنها کمک می کند تا در زیر و بم موقعیت خود به آنها کمک کند. در پایان دوره خود، آنها به یک موقعیت تمام وقت و ابتدایی وارد می شوند. کارلسون می‌گوید: «شرکت افرادی را که قبلاً می‌شناسند استخدام می‌کند و سرمایه‌گذاری کمتر از هزینه بیرون رفتن و یافتن افراد جدید است. اکثر کارآموزان در ابتدای کار خود هستند و ممکن است مدرک دانشگاهی داشته باشند یا نداشته باشند. طبق داده‌های Apprenti، درصد کمتری، تغییر دهندگان شغلی هستند که به دنبال دوباره ماهر شوید.

Apprenti در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و اولین گروه از کارآموزان آن در سال ۲۰۱۶ در موقعیت های تمام وقت فارغ التحصیل شدند. امروز، با ۱۱۴ شرکت کار می کند. — تقریباً دو برابر تعداد مشتریانی که ۱۲ ماه قبل داشت. رابطه بین Apprenti و شرکت‌های مشتری‌اش متفاوت است: گاهی اوقات برنامه‌های کارآموزی را در یک کسب‌وکار به طور کامل مدیریت می‌کند، در حالی که در موارد دیگر، به اجزای خاصی از یک کارآموزی که در غیر این صورت توسط شرکت اداره می‌شود، مانند استخدام و استخدام کمک می‌کند.

رقابت فزاینده ای در این فضا وجود دارد. Multiverse، یک استارت‌آپ مستقر در لندن که توسط یوان بلر – پسر تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا – تأسیس شد. در سال ۲۰۱۶، در ژانویه ۲۰۲۱ در ایالات متحده راه اندازی شد. امروز، با ۱۵ شرکت در ایالات متحده، از جمله ClassPass و Verizon، و بیش از ۳۰۰ شرکت در سراسر جهان کار می کند. مدل کارآموزی مولتی‌ورس به گونه‌ای طراحی شده است که آن را به آسانی برای کسب‌وکارها تبدیل کند. این شرکت بر تمامی اجزای برنامه‌های کارآموزی که برای مشتریان خود اجرا می‌کند نظارت می‌کند، حتی یک مربی – یک کارمند Multiverse – برای کارمندان فراهم می‌کند که تضمین می‌کند آنها در مسیر آموزشی خود باقی می‌مانند. تا به امروز ۱۹۴ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

در حالی که Multiverse بیشتر با شرکت های بزرگ کار می کند، بلر می گوید که مدل کارآموزی می تواند در این زمینه موفق باشد. هم مشاغل متوسط ​​و هم مشاغل کوچک. او می‌گوید: «یکی از دلایلی که ما شرکت‌های Fortune 500 را هدف قرار می‌دهیم این است که اثبات اجتماعی خوبی است. جایی که گوگل و متا رفته اند، دیگران نیز از آن پیروی خواهند کرد.

OneSignal، شرکت ارتباطات مشتری مستقر در سن متئو، کالیفرنیا، اولین کارآموزان خود را در سال ۲۰۲۱ وارد کرد. “زیرا ما برت توماس، رئیس مهندسی زیرساخت، که بر برنامه کارآموزی داخلی شرکت نظارت می‌کند و این برنامه را رهبری می‌کند، می‌گوید: یک استارت‌آپ، نگرش «بیایید خودمان بسازیم» داریم. این به ما کمک می کند که در ابتدا فرهنگ کار نکردن بیش از حد افراد را داشته باشیم، بنابراین مربیان توانسته اند زمان لازم را برای آموزش کارآموزان اختصاص دهند.” از زمان راه اندازی برنامه کارآموزی، OneSignal دو کارآموز را در موقعیت های تمام وقت فارغ التحصیل کرده است. در حال حاضر در حال آموزش سه کارآموز است و ۱۱۵ کارمند تمام وقت دارد.

OneSignal برای تامین کارآموزان خود، به برنامه‌های بوت کمپی مانند نگاه می‌کند. موارد ارائه شده توسط دانشکده مهندسی متمرکز بر زنان آکادمی Hackbright. این نوع برنامه‌ها معمولاً به دانش‌آموزان با پیشینه‌های مختلف این فرصت را می‌دهند که در زمینه مهارت‌های فنی مانند کدنویسی و طراحی UX آموزش ببینند.

بلر می‌گوید، با این حال، برای پر کردن شکاف فناوری-کار، ممکن است شرکت‌ها نیاز داشته باشند که فراتر از این مجموعه‌های نامزدهای انتخاب‌کننده خود نگاه کنند. به عنوان مثال، Multiverse دارای یک استراتژی توسعه متنوع است: این شرکت علاوه بر پست کردن در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok، با مدارس منشور، کالج‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی کار می‌کند.

هنگامی که نامزدها برای کارآموز شدن درخواست دهند، شرکت مهارت‌های موجود آنها را ارزیابی می‌کند تا بهترین نقشی را که برای آن مناسب هستند تعیین کند. بلر می گوید: «بیشتر مردم همیشه نمی دانند که چه کاری می خواهند انجام دهند. «اما می‌توانیم ببینیم که فردی که در ارزیابی ما نمره معقولی از محاسبه دارد، ممکن است برای شغلی در زمینه داده‌ها مناسب باشد، در حالی که فردی با مهارت‌های بین فردی عالی ممکن است در فروش خوب عمل کند.»

داشتن یک مدیر شخص ثالث مانند Multiverse یا Apprenti که ارزیابی مهارت‌ها را انجام دهد، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از تعصبات ناخودآگاه در فرآیند ورود به سیستم جلوگیری کنند – و در نتیجه، به تنوع بخشیدن به نیروی کار کمک می‌کند. نامزدهای کارآموزی Apprenti یک ارزیابی آنلاین مهارت انجام می دهند که سوالات پایه ریاضی، منطق و تفکر انتقادی را می پرسد. از طریق مرحله مصاحبه، استخدام کنندگان Apprenti درک بهتری از آنچه از نظر تجربه روی میز آورده اند به دست می آورند.

این، کارلسون. می‌گوید، جایی است که تعصب می‌تواند به طور سنتی کاندیداهایی را که ممکن است برای موقعیت‌های کارآموزی مناسب باشند، رد کند. او می‌گوید: «اگر یک مدیر برگر کینگ برای موقعیتی در یک شرکت فناوری درخواست داد، ممکن است شرکت بپرسد چرا. “اما سپس ما تمام مجموعه مهارت‌هایی را که آن شخص دارد، مانند زنجیره تامین، پروژه، و مدیریت افراد نشان می‌دهیم. سپس شرکت می‌گوید: “اوه، این یک نامزد عالی است.” این یک تغییر فرهنگی بزرگ برای شرکت ها است.” Apprenti به‌جای انتقال رزومه‌های سنتی به مشتریان خود، نام‌های اولیه نامزدها، امتیاز ارزیابی آن‌ها و فهرستی از مهارت‌های برتر آنها را به شرکت‌ها ارسال می‌کند – نه عنوان شغلی قبلی‌شان.

بلر معتقد است که شرکت‌ها مایلند برای این نوع خدمات پول بپردازند، و نه فقط در کوتاه‌مدت، زیرا صنایع در سراسر جهان همچنان بازار کار فشرده‌ای را تجربه می‌کنند. قیمت‌های خدمات Multiverse و Apprenti بسته به نیاز هر مشتری متفاوت است. کارلسون به اشتراک گذاشت که هزینه های Apprenti حداکثر ۳۵۰۰ دلار برای هر کارآموز است و شرکت ها مسئول پرداخت دستمزد هر کارآموز هستند. Multiverse از به اشتراک گذاشتن محدوده قیمت خود خودداری کرد.

“کسب و کارها همیشه مایلند برای چیزی که مفید است پول بپردازند و ما در حال حل یک مشکل هستیم.” می گوید. بلر خاطرنشان می‌کند که هزینه استعدادهای استخدامی، جدای از دوره‌های کارآموزی، در حال حاضر بالا است، و نه تنها کارآموزی باعث می‌شود که کارمندان به شرکت خود وفادارتر شوند – ۸۵ درصد از کارآموزان Multiverse پس از فارغ‌التحصیلی در یک موقعیت سطح ابتدایی در شرکت خود می‌مانند. همچنین شکاف موجود در بازار کار فناوری را پر می کند.

از زمان گسترش Multiverse در ایالات متحده، بلر بازاری برای کسب و کار خود پیدا کرده است که حتی برجسته تر از آنچه برای اولین بار در ایالات متحده مشاهده کرده است. بدهی دانشجویان بریتانیا در بریتانیا در مجموع حدود ۱۸۵ میلیارد دلار است، در حالی که این رقم در ایالات متحده حدود ۱٫۷۵ تریلیون دلار است. بازگشت مدرک دانشگاهی در ایالات متحده کاهش یافته است و بسیاری از جوانان به دنبال جایگزین هستند – و کارفرمایان به طور فزاینده ای توجه می کنند. بلر می‌گوید: «چیزی که بیش از همه مرا در مورد ایالات متحده شگفت‌زده کرد این است که واکنش‌های کمی وجود دارد. “ما باید کمتر از آنچه فکر می‌کردیم متقاعدکننده عمل می‌کردیم.”

در Apprenti، رشد نیز بوده است. سریع. این شرکت در مراحل اولیه جمع‌آوری ۲۵ میلیون دلار سرمایه است، که به گفته این شرکت، از هدفش برای قرار دادن ۵۰۰۰ کارآموز در سال طی پنج سال آینده پشتیبانی می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی