عمومی

کسب و کار شما شکست خورد، بعد چه می شود؟

کسب و کار شما شکست خورد، بعد چه می شود؟

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد: شکست سرگرم کننده نیست. با این حال، این بخش مهمی از زندگی به عنوان یک کارآفرین است – حتی کارآفرینان موفقی مانند بیل گیتس و ورا وانگ شکست های بزرگی را پشت سر گذاشته اند. من استدلال می کنم که اگر یک کارآفرین هرگز شکستی را تجربه نکرده باشد، به اندازه کافی ریسک نمی کند. خوشبختانه این تجربه ناخوشایند بیهوده نیست. به خصوص در تجارت، از شکست ها می توان به نفع خود استفاده کرد – اما فقط در صورتی که یاد بگیرید چگونه به طور موثر از آنها عقب نشینی کنید.

من سهم نسبتاً زیادی از شکست‌ها را تجربه کرده‌ام. یک مثال Zeadoo، یک صفحه اصلی شخصی سازی شده است. امروز دیگر در دسترس نیست، اما از این جهت که فاقد استراتژی مناسب برای پشتیبانی از آن و روشی برای کسب درآمد از آن بود، یک شکست بود. این تجربه و تجربه های دیگر به درک من از شکست و نحوه بازیابی از آن. در اینجا چند نکته برای اینکه پس از شکست ایده کسب و کار دوباره روی پای خود بنشینید آمده است:

۱٫ شکست خود را بشناسید و بپذیرید.

این سخت ترین بخش در حال بهبودی از شکست، اما مهم ترین. شوک و انکار احساسات عادی هستند، به خصوص اگر واقعاً روی ایده خود سرمایه گذاری کرده باشید. غربال کردن این احساسات قوی برای شناسایی شکست می تواند چالش برانگیز باشد.

به خاطر داشته باشید که به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است آنقدر نزدیک باشید که وضعیت را به وضوح ببینید. به شرکا، کارمندان و دوستان خود گوش دهید. گاهی اوقات آنها مدتها قبل از شما تشخیص می دهند که زمان کاهش ضررها فرا رسیده است. فقط با شناسایی و پذیرش یک شکست می‌توانید از آن عبور کنید.

۲٫ مراقبت از خود را تمرین کنید.

شکست یک تجربه احساسی است. شوک و انکار ممکن است با ناامیدی و حتی تغییرات فیزیکی چشمگیر، مانند کاهش سروتونین همراه باشد.

به خود اجازه دهید این احساسات را احساس کنید و سپس بر آنها غلبه کنید . غرق نشوید، اما پیامدهای احساسی شکست را نیز انکار نکنید.

شکست باعث می‌شود احساس کنیم ضعیف و نالایق . این به نوبه خود رابطه انگیزه برای تلاش مجدد. برای مبارزه با این، ما باید توانایی های ذاتی خود را پرورش دهیم. به یاد داشته باشید که در چه چیزی مهارت دارید و اطراف خود را با الهام بپوشانید.

۳٫ علت شکست کسب و کار خود را مشخص کنید.

بعد از کنار آمدن با احساسات اولیه مرتبط با شکست و قرار گرفتن دوباره خود در زمین محکم، کار واقعی شروع می شود. تجزیه و تحلیل اینکه چه چیزی در ایده شکست خورده کسب و کار شما اشتباه بوده است و چرا تلاش های شما موفقیت آمیز نبوده است، سازنده ترین و ثمربخش ترین بخش یک شکست است. بدون درک دقیق دلیل شکست، نمی توانید از این شکست برای اطلاع رسانی در مورد تصمیمات آینده استفاده کنید.

Zeadoo درس‌های مهمی در مورد استراتژی سود به من آموخت، اما شکست‌ها همچنین می‌توانند درس‌های مهمی در مورد شخصیت به عنوان یک کارآفرین. به عنوان مثال، مت کوپر، معاون Elance-oDesk، از اولین سرمایه گذاری شکست خورده خود دریافت که تمایل دارد با ایده های تجاری خیلی سریع حرکت کند. او با دانستن این موضوع، ضرب‌الاجل‌های مشخصی برای خود با استارت‌آپ‌های آینده تعیین کرد تا مطمئن شود که با سرعتی پایدار حرکت می‌کند.

۴٫ موفقیت را دوباره تعریف کنید.

پس از بررسی مجدد شکست خود با یک ذهن روشن، زمان آن رسیده است که آن را پشت سر بگذارید. درس را با خود حمل کنید، اما معنی موفقیت چیست.

یک پروژه جدید را انتخاب کنید. در کاری شرکت کنید که به آن علاقه دارید. ایجاد اهداف جدید شما را هیجان زده می کند و فرصتی برای به کارگیری آنچه از سرمایه گذاری شکست خورده خود آموخته اید فراهم می کند.

در عرض یک سال پس از خداحافظی غم انگیز با اولین استارت آپ وب خود، کاترین مینشو، مدیر عامل شرکت، خود را به توسعه The Muse، یک پلتفرم توسعه شغلی که اکنون پر رونق است، انداخت. پس از مواجهه با شکست، او بهبود یافت و کانال جدیدی برای انرژی خلاقانه و کارآفرینانه پیدا کرد که در نهایت به موفقیت او دامن زد.

۵٫ هوشیار بمانید.

شکست‌ها می‌توانند باعث شوند ریسک‌گریزتر شویم یا اعتماد به نفسمان را کاهش دهیم، حتی پس از اینکه فکر می‌کنیم به طور کامل بهبود یافته‌ایم.

وقتی پروژه جدیدی را پس از تجربه شکست شروع می‌کنید، مهم است که بر رفتار خود نظارت کنید. آیا از خطرات اجتناب می کنید یا به ویژه سخت به خودت؟ این عادات می تواند شما را عقب نگه دارد. از راه هایی که شکست گذشته ممکن است بر بهره وری شما تأثیر بگذارد آگاه باشید. این عادات بد را شناسایی کنید و آنها را اصلاح کنید.

همانطور که مدیرعامل آلیسون اوکلی می نویسد، “پیروزی به معنای شناخت شکست، تنظیم مسیر برای عبور از آن، و بیرون آمدن از طرف دیگر کمی قوی تر و کاملاً عاقل تر است.” با این نکات می توانید شکست خود را به پله ای تبدیل کنید که منجر به موفقیت می شود.

این مقاله در سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس از @yaroslav.photography/Twenty20

Podcast In the Details Leaderboard 728 x 90 - کسب و کار شما شکست خورد، بعد چه می شود؟

سایمون اسلید مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Affilorama، یک پورتال آموزشی بازاریابی وابسته با بیش از ۱۰۰ درس ویدیویی رایگان؛ SaleHoo، فهرست عمده فروشی آنلاین بیش از ۸۰۰۰ تامین کننده از پیش غربال شده؛ و شرکت مادر آنها Doubledot Media Limited، که هفت برنامه آموزشی و نرم افزاری مختلف را به بیش از ۱ میلیون مشتری در سراسر جهان ارائه می دهد. Simon از طریق این شرکت‌ها، آموزش و منابعی را برای متخصصان تجارت الکترونیک فراهم می‌کند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند و به استقلال شغلی دست یابند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی