خبر

کسانی که پنجشنبه سکه خریدند، چقدر ضرر کردند؟

کسانی که پنجشنبه سکه خریدند، چقدر ضرر کردند؟

416859 888 - کسانی که پنجشنبه سکه خریدند، چقدر ضرر کردند؟

اقتصاد۲۴- خرید طلا همواره یکی از راه‌های سرمایه گذاری بوده است. از آنجایی که سکه مثل زیورآلات نیست که هزینه‌های اجرت و سود به آن اضافه شود، از این رو افراد بسیاری سرمایه‌های خود را به بازار سکه می‌برند. اما سرمایه گذاری در بازار سکه هم همانند دیگر بازار‌ها ریسک‌هایی دارد. اما انواع سکه در لحظه خرید با ضرر همراه است.
به گزارش تجارت نیوز ، در واقع قیمت خرید سکه با قیمت فروش آن یکسان نیست. واحد‌های صنفی مجاز در خرید و فروش سکه، این فلز ارزشمند را با قیمت بالاتری به مردم می‌فروشند و با قیمت کمتری آن را می‌خرند.

ضرر ۲ درصدی سکه طرح قدیم

براساس نرخ‌های معامله شده امروز، قیمت فروش سکه طرح قدیم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان با قیمت خرید آن اختلاف دارد. یعنی کسی که امروز تعداد ۱۰ سکه طرح قدیم را خرید، ۱۷۹ میلیون تومان به صرافی پول پرداخت کرده است. اما اگر تصمیم می‌گرفت که در همان لحظه خرید سکه‌ها را بفروشد حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان ضرر می‌کرد.
در واقع خریدار سکه طرح قدیم (بهار آزادی) در لحظه خرید ۲.۲ درصد متضرر می‌شود. میزان ضرر سکه می‌تواند با توجه به شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضای موجود کمی بیشتر یا کمتر شود.

ضرر ۱.۳ درصدی سکه طرح جدید

سکه امامی هم همانند سکه بهار آزادی در لحظه خرید برای سرمایه گذار ضرر ایجاد می‌کند. براساس نرخ‌های ثبت شده در سامانه کانون صرافان ایرانیان، یکی از صرافی‌ها قیمت فروش سکه طرح جدید را ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ثبت کرده است. همین صرافی همزمان همین سکه را به قیمت ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان از مردم خریداری می‌کند.
بررسی قیمت خرید و فروش سکه در دیگر صرافی‌ها نیز نشان می‌دهد که اختلاف خرید و فروش سکه طرح جدید حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است. یعنی خریدار این فلز ارزشمند در لحظه خرید حدود ۱.۳ درصد از دارایی خود را از دست می‌کند.

ضرر نیم سکه بیش‌تر از سکه تمام

اختلاف قیمت خرید و فروش نیم سکه نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. در حالی که نیم سکه حدود ۷ میلیون تومان از سکه تمام کمتر است، اما اختلاف قیمت خرید و فروش آن با سکه تمام برابری می‌کند. این اختلاف قیمت اگر به صورت درصدی بیان شود، واضح‌تر نشان می‌دهد که ضرر خریدار نیم سکه بیشتر است.

براساس نرخ‌های اعلامی توسط صرافی‌ها، قیمت فروش نیم سکه در روز ۲۴ آذر ماه ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و صرافی‌ها هر نیم سکه را با نرخ ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از مشتری خود خریداری می‌کردند. در واقع ضرر خریدار نیم سکه در لحظه خرید آن ۳.۳ درصد است.

ضرر ربع سکه همانند نیم سکه

خریداران ربع سکه نیز در لحظه خرید ۳.۳ درصد ضرر را متحمل می‌شود. قیمت ربع سکه در معاملات امروز ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که صرافی هر ربع سکه را به قیمت ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از مردم می‌خرد. یعنی خریدار در لحظه خرید روی هر ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ضرر می‌کند.

بیشترین ضرر برای خریداران سکه گرمی

کسانی که تمایل به خرید سکه گرمی دارند یا بودجه‌شان کم است، نسبت به خریداران دیگر انواع سکه در لحظه خرید بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند. اختلاف قیمت خرید و فروش سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان است. یعنی کسی که امروز یک سکه گرمی را به قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریده است، ۲۰۰ هزار تومان از دارایی‌اش از بین رفته است.
خریداران سکه گرمی در لحظه خرید با ضرر حدود ۵ درصدی بیشترین ضرر ناشی از اختلاف قیمت خرید و فروش را ثبت می‌کنند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی