خبر

کدام خودروسازان در برنامه برقی سازی هستند؟ | تا سه سال آینده چالش برق حل می شود

کدام خودروسازان در برنامه برقی سازی هستند؟ | تا سه سال آینده
چالش برق حل می شود

امید محمدی؛ بازار: در سومین روز نمایشگاه تحول صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، نشست برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی برقی در کلانشهرها با حضور منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیر کل دفتر خودرویی وزارت صمت، کریمی سنجری مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت، گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه صنایع خودروسازی کرمان، گروه بهمن، مکث موتور، شایان دیزل و شهرداری های سراسر کشور برگزار شد. در این میان شهرداری تهران حضور نداشت، در ادامه بخشی از این نشست را از نظر خواهید گذراند.

منطقی: شورای عالی اقتصاد مشوق هایی براساس تبصره ۱۲ تسهیلاتی برای عرضه ۱۰ هزار دستگاه خودرو برقی تا پایان سال ارائه داشته

سوبسید خودروهای برقی

منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صمت به عنوان سخنران نخست، گفت: باتوجه به آلودگی هوا و هدف کاهش مصرف سوخت، دولت سیزدهم تصمیم به برقی سازی حمل و نقل شهرهای بزرگ با وسایل نقلیه اعم از؛ اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت کرد.

منطقی با اشاره به اینکه از اواخر شهریورماه سال جاری برقی سازی آغاز شده، اظهار داشت: جهت استفاده از خودروهای برقی در کشور، مصوبه پیمایش آن براساس ضوابطی تدوین و تصویب شد.

وی افرود: ۱۸ شرکت خودروساز محصولات برقی خود را معرفی کردند که در وزارت صمت شیوه عرضه، خدمات پس از فروش و ایستگاه های شارژ مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفتند. نهایتا ۹ شرکت خودروساز برای برقی سازی حمل و نقل انتخاب شدند.

معاون حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به اینکه امروز جلسه ای مدل پیاده سازی توسعه حمل و نقل میان شهرداری های کشور و خودروسازان برگزار شده، بیان کرد: شورای عالی اقتصاد مشوق های براساس تبصره ۱۲ تسهیلاتی برای عرضه ۱۰ هزار دستگاه خودرو برقی تا پایان سال ارائه داشته و این موضوع به ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. البته مذاکراتی نیز با وزارت نفت در خصوص تامین مشوق ها انجام شده است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - کدام خودروسازان در برنامه برقی سازی هستند؟ | تا سه سال آینده
چالش برق حل می شود

سنجری: هدف عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در دستور کار است

۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی

حسن کریمی سنجری مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت به عنوان سخنران دوم این نشست، گفت: خودروهای برقی طی سه دهه گذشته در دنیا با هدف کسب منافع شرکت های بزرگ تولید شدند. رویکرد خودروهای برقی با کمک وزرای نیرو و صمت با جدیت پیش رفته و برخی از مشکلات حل شده است.

سنجری با اشاره به منبع اصلی آلودگی هوا تهران که موتورسیکلت ها هستند، اظهار داشت: هدف عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در دستور کار است، در کنار این موضوع برنامه عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی برای تاکسیرانی و ۴ هزار دستگاه اتوبوس برقی دنبال می شود.

وی افزود: وزارت نفت جهت حمایت مالی حسابی افتتاح کرده که می توان از آن نیز استفاده کرد. سه جزء اصلی زیرساخت، محصول و خدمات پس از فروش در برقی سازی مورد توجه وزارت صمت بوده است.

لیلاز: اتوبوس برقی با پیمایش ۳۵۰ کیلومتر با یکبار شارژ و گارانتی ۸ ساله باتری را راهی بازار خواهیم کرد

اتوبوس برقی کرمان ۳۵۰ کیلومتر پیمایش دارد

سعید لیلاز مدیرعامل شرکت کارمانیا با اشاره به عنوان سخنران سوم در مورد برقی سازی حمل و نقل در کشور گفت: گروه صنایع خودروسازی کرمان ۲ هزار دستگاه خودرو برقی جی۴ و جی۷ را ثبت سفارش کرده و در تابستان سال ۱۴۰۳ نیز این محصولات تولید انبوه می شود.

مدیرعامل شرکت کارمانیا در خصوص ورود گروه صنایع خودروسازی کرمان به اتوبوس های برقی، اظهار داشت: اتوبوس برقی با پیمایش ۳۵۰ کیلومتر با یکبار شارژ و گارانتی ۸ ساله باتری را راهی بازار خواهیم کرد.

وی افزود: اگر تاریخ ورود تکنولوژی به ایران و دنیا را بررسی کنیم، نباید نگران چالش های زیرساختی باشیم، چرا که با اقدامات دولت سیزدهم جهت ساخت نیروگاه و ورود شرکت های بزرگ مانند ایران خودرو و فولاد مبارکه به تامین نیرو برق تا سه سال آینده این مشکل رفع می شود.

سبد ایران خودرو برای برقی سازی

مهدی رادمنش مدیر مرکز تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص تاکسی های برقی این سازنده به عنوان سخنران چهارم، گفت: فاز مطالعات واردات خودروهای برقی در تابستان سال جاری در ایران خودرو آغاز شد، بازار چین بزرگترین بازار تولید خودرو برقی در دنیا است، شاخص قیمت، فاصله دو محور، وزن، گشتاور، میزان پیمایش با یک بار شارژ و خنک کاری از مهم ترین پارامترهای انتخاب تاکسی برقی توسط ایران خودرو بود.

رادمنش با بیان اینکه ۲۵ خودرو پر تیراژ برقی چینی انتخاب و نهایتا ۱۱ محصول مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: دانگ فنگ ای ۷۰، جی ام ای وی مدل جی اس ای و اف ای دبلیو مدل ان ای تی در کلاس ام پی وی را جهت واردات در دستور کار دارد.

172818 - کدام خودروسازان در برنامه برقی سازی هستند؟ | تا سه سال آینده
چالش برق حل می شود

دوتاکسی برقی از سایپا

احمد زیبا فر مدیر پروژه خودروهای برقی گروه خودروسازی سایپا به عنوان سخنران پنجم، گفت: باتوجه به هدف برقی سازی حمل و نقل، سایپا ۷ محصول را انتخاب و نهایتا دو خودرو سینو گولد و چانگان ایدو برقی را وارد کرد.

زیبا فر با اشاره بحث انتقال تکنولوژی، ببان کرد: سایپا طی مذاکراتی با سینو گولد به عنوان هاب منطقه در مونتاژ محصولاتش با هدف صادرات به توافق رسیده است.

مکث موتور و خودرو برقی نیسان

بابک وطن خواه مدیر عامل مکث موتور، در خصوص خودروهای برقی به عنوان سخنران ششم، گفت: این شرکت از برند ونوسیا محصولات دی ۶ دی ای دی پلاس برقی برای تاکسی و دی دی آی هیبریدی برای مصرف شخصی را عرضه خواهد کرد. این محصولات به دلیل همکاری نیسان و دانگ فنگ سهم برقی سازی قابل توجهی در چین را به خود اختصاص دادند.

172819 - کدام خودروسازان در برنامه برقی سازی هستند؟ | تا سه سال آینده
چالش برق حل می شود

طرح شفاف سوبسید وجود ندارد

فرهاد روستا مدیر پروژه برقی سازی گروه بهمن با اشاره به عرضه خودرو برقی، گفت: گروه بهمن برند هونگچی را به عنوان قدیمی ترین خودروساز چین جهت واردات خودرو برقی انتخاب کرده است. از این شرکت محصول ای کیو ام ۵ که در چین فقط مخصوص تاکسی طراحی شده، به بازار کشور جهت استفاده در حمل و نقل برقی عرضه خواهیم کرد.

روستا در خصوص بحث مشوق های مالی به خودروهای برقی، بیان کرد: طرحی شفاف برای ارائه سوبسید به خودروهای برقی وجود ندارد.

کامیونت ۶ تن برقی در شیراز

محمد مرتضایی مدیرعامل شایان دیزل با حضور در نشست حمل و نقل عمومی برقی به عنوان سخنران هفتم، گفت: شایان دیزل کامیونت ۶ تن برقی از برند دانگ فنگ را به تازگی رونمایی کرده است. امکان عرضه کامیونت های برقی در تناژ ۵ تا ۱۲ تن وجود دارد.

مرتضایی در خصوص مشخصات فنی کامیونت برقی، بیان کرد: این کامیونت در مدت زمان یک ساعت و نیم، ۹۰ درصد باتری شارژ می شود. با یکبار شارژ کامل نیر این محصول ۲۵۰ کیلومتر پیمایش دارد، با شهرداری شیراز در خصوص عرضه این محصول به توافق رسیدیم.

172820 - کدام خودروسازان در برنامه برقی سازی هستند؟ | تا سه سال آینده
چالش برق حل می شود

کروز آزمایشگاه تحقیقات باتری ایجاد کرد

مجتبی نظری مدیر بازاریابی گروه بهمن به عنوان سخنران آخر این نشست در خصوص عرضه تاکسی های برقی، گفت: ۲۰۰ دستگاه تاکسی خودرو برقی توسط گروه بهمن وارد شده و کمیته ارزش باید آن را ارزش گذاری کند. تا زمانی که ارزش محصولات مشخص نشود، راهی بازار نخواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه وزارت صمت باید خودروسازان را حمایت کند، بیان کرد: سرعت برقی سازی نیازمند حمایت شهرداران است، شرکت کروز ۲ سال پیش جهت برقی سازی آزمایشگاه دانشگاه فنی تهران را تجهیز و مطالعات خوبی آنجا انجام شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی