عمومی

کتاب راهنمای مدیر مالی شما برای برنامه ریزی رکود

کتاب راهنمای مدیر مالی شما برای برنامه ریزی رکود

آیا رکود در راه است؟ شدت آن چقدر خواهد بود؟ چه تأثیری بر شرکت شما خواهد داشت؟

هنوز هیچ کس پاسخ این سؤالات را نمی داند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید آماده شوید. . رکودها ترسناک هستند، اما مدیران مالی باتجربه یک کتاب بازی آزمایش شده برای عبور از رکود دارند. در اینجا استراتژی‌های کلیدی وجود دارد که باید در تابستان امسال انجام دهید تا کسب‌وکار خود را برای رکود آماده کنید.

سناریوهای چندگانه رکود را پیش‌بینی کنید.

قبل از شروع رکود، باید با پیش بینی چندین سناریو رکود آماده شوید. پیش‌بینی به مدیران مالی کسری بینشی درباره تأثیر نقدینگی، زمان‌بندی و میزانی که سازمان شما نیاز به تطبیق هزینه دارد می‌دهد. ساختارها به رکود. از پیش بینی استراتژیک کسب و کار خود برای برنامه ریزی موقعیت هایی مانند:

    استفاده کنید
  • رکود جزئی باعث کاهش ۲۰ درصدی تقاضا می شود
  • رکود بزرگ باعث کاهش ۵۰ درصدی تقاضا می شود
  • کمبودها باعث افزایش ۲۵ درصدی هزینه ها می شود
  • یک تامین کننده کلیدی در حال از بین رفتن است که باعث کمبود ناگهانی مواد خام می شود

تأثیر هر رویداد بر اساس مدل، ساختار سرمایه در گردش، طول قرارداد و سایر عوامل برای کسب و کار شما متفاوت خواهد بود. . برای تعیین پاسخ مناسب به هر سناریو، گزینه‌های مختلف مدیریت هزینه و کاهش تعداد کار را آزمایش کنید.

روی شاخص‌های پیشرو فروش تمرکز کنید.

بالای قیف فروش خود اولین کسی است که کاهش تقاضا را تشخیص می دهد، بنابراین به KPIهایی مانند:

    توجه بیشتری داشته باشید.
  • بازدید از وب سایت
  • جلسات رزرو شد
  • سرنخ ها جمع آوری شدند
  • کلیک های تبلیغاتی

در مورد کاهش حجم قیف پارانویا باشید. با تیم فروش خود ملاقات کنید تا مشخص کنید کاهش حجم از شاخص های رکود اولیه است یا چیزی عادی تر مانند فصلی بودن. به یاد داشته باشید که فروشندگان به طور طبیعی خوش بین هستند، که می تواند منجر به دفن سرها در شن و ماسه شود. برای جبران باید بیش از حد بدبین باشید.

حقوق نقد کنید.

شرکتی که پول نقد دارد برنده رکود است. در اینجا اهرم‌های نقدی سریعی وجود دارد که اکثر شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند:

  • از طریق مجموعه‌های تهاجمی، AR قدیمی را جذب کنید.
  • بدون ایجاد مشکل در روابط فروشنده کلیدی، AP را خارج کنید.
  • هر بدهی یا سرمایه سهامی که ممکن است معلق باشد را قفل کنید.
  • پیش فروش محصولات از طریق قراردادهای سالانه، ضمانت‌ها یا تخفیف‌های عمده
  • سرمایه گذاری های عمده سرمایه را به حالت تعلیق درآورید

به طور پیشگیرانه منابع با عملکرد ضعیف را کاهش دهید.

افراد با عملکرد ضعیف، محصولات و فرآیندها سازمان را در زمان های خوب یا بد سقوط می کنند، بنابراین قبل از رکود یا رکود اولیه زمان بسیار خوبی برای کاهش چربی است. برای شناسایی و برش با تیم خود همکاری کنید: 

  • کارکنان کم کار
  • خطوط تولید کم حاشیه
  • موجودی آهسته به فروش می رسد
  • فرایندهای اداری ناکارآمد که می توانند برون سپاری یا خودکار شوند

به تأخیر انداختن این کاهش‌ها تا زمان کوتاهی وجه نقد باعث ایجاد ناراحتی می‌شود و بعداً به کاهش شدیدتر نیرو نیاز دارد، بنابراین فعال باشید و همین الان اقدام کنید. در عین حال، اقدامات مثبتی برای حفظ کارکنان خوب انجام دهید. مقاله قبلی من در مورد نحوه حفظ کارمندان بدون افزایش حقوق را بررسی کنید. /a>.

تنوع فروش را به سمت مشتریان مقاوم در برابر رکود ایجاد کنید.

قراردادهای دولتی و کمک های مالی برنامه ها عموماً مشتریان ضد رکود هستند. سایر مشاغل مصرف کننده با تمرکز بر محصولات جایگزین مقرون به صرفه، در طول رکود رشد می کنند. مقاله اخیر ما را در مورد چه کسب و کار در رکود به خوبی انجام می دهد را بررسی کنید. برای یادگیری اینکه چگونه می توانید شرکت خود را برای مطابقت با اقتصاد کلان تغییر دهید.

با تیم خود همکاری کنید.

هیچ کس نمی تواند دنیای به سرعت در حال تغییر رکود را درک کند. در هر مرحله از سفر با تیم فروش، مدیران، مشاوران و متخصصان مالی خود همکاری کنید تا دیدگاه خود را تازه و کامل نگه دارید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی