خبر

کاهش ۴۸ درصدی تورم غذا در ایران| رکوردزنی تورم غذا در ترکیه

کاهش ۴۸ درصدی تورم غذا در ایران| رکوردزنی تورم غذا در
ترکیه

به گزارش بازار، بانک جهانی در گزارش جدید خود از امنیت غذایی در جهان اعلام کرد در میان کشورهای دنیا، آرژانتین رکورددار نرخ تورم مواد غذایی است، نرخ تورم مواد غذایی این کشور در ماه فوریه ۲۰۲۴ برابر با ۳۰۳ درصد و بیشتر از هر کشور دیگر بوده است.

در ۱۰ کشوری که بالاترین تورم غذا در جهان را دارند کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله لبنان، ترکیه، مصر و فلسطین حضور دارند. علت تورم در فلسطین، حمله رژیم غاصب صهیونیستی به غزه است. اما در حالی که تورم غذا در لبنان و مصر در یک سال گذشته کاهشی بوده، در ترکیه همچنان افزایشی مانده و از این لحاظ، ترکیه رکورددار مانده است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - کاهش ۴۸ درصدی تورم غذا در ایران| رکوردزنی تورم غذا در
ترکیه

لبنان با تورم مواد غذایی ۱۰۳ درصدی و زیمبابوه با تورم ۸۴ درصدی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار داشته‌اند. ترکیه با تورم ۷۱ درصدی در رتبه چهارم و ونزوئلا با تورم ۶۱ درصدی در رتبه پنجم از این نظر قرار گرفته‌اند. مصر با ۵۱ درصد، سیرالئون و میانمار با ۵۰ درصد، ‌ ‌ فلسطین با ۴۲ درصد و نیجریه با ۳۸ درصد در رتبه‌های ششم تا دهم از این نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس اطلاعات بانک جهانی، تورم مواد غذایی در ایران در مارس ۲۰۲۳ حدود ۷۹.۵ درصد بود که در فوریه ۲۰۲۴ با کاهش ۴۸ واحد درصدی به ۳۱.۲ درصد رسیده است و ایران در زمره کشورهای موفق در کاهش تورم غذا قرار گرفته است.

در گزارش بانک جهانی آمده است: بر اساس اعلام سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO)، نیاز مبرمی به کمک‌های غذایی خارجی در ۴۵ کشور در سراسر جهان وجود دارد: ۳۳ کشور در آفریقا، ۹ کشور در آسیا، دو کشور در آمریکای لاتین و کارائیب، و یک کشور در اروپا.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی