خبر

کاهش ۳۸۷۵ واحدی شاخص بورس تهران

کاهش ۳۸۷۵ واحدی شاخص بورس تهران

381275 667 - کاهش ۳۸۷۵ واحدی شاخص بورس تهران

اقتصاد۲۴– بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با کاهش ۳۸۷۵ واحد به رقم یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۶۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با ۱۴۳ واحد افزایش به رقم ۴۱۰ هزار و ۷۷۷ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۵.۷ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۰۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۱۵۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲۷ صدم درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۳ صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول بورس ۲۷ صدم درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۵ دهم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس بدون تغییر باقی ماند.

امروز نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و نماد‌های فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، ایرانخودرو، سایپا، چادرملو و گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل با ۱۴ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۲۹۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۴۵ هزار میلیارد تومان شد.


بیشتر بخوانید: وزیر اقتصاد: سهام عدالت ۱۰ میلیونی در راه است


معامله گران امروز بیش از ۳.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۸۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۸ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نماد‌های برق عسلویه مپنا، و مادیران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد‌های بانک دی، پویا زرکان آق دره، آریاساسول، بهمن دیزل و هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین طبق اعلام ناظر فرابورس فردا چهارشنبه نماد پرسپولیس در بازار نارنجی پایه فرابورس بازگشایی و قابل معامله می‌شود. دامنه نوسان هم از هفته جاری به مثبت و منفی ۷ درصد رسیده است که امیدواریم بازار به ارزش ذاتی خود برسد.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی