خبر

زمان ورود خودرو‌های خارجی به کشور مشخص شد

زمان ورود خودرو‌های خارجی به کشور مشخص شد

378410 596 - زمان ورود خودرو‌های خارجی به کشور مشخص شد

اقتصاد۲۴– عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: بنابراین بهره‌برداری از اولین محموله واردات خودرو خارجی مربوط به آذرماه سال جاری است.

حجت‌الله فیروزی با اشاره به تدوین سازوکار‌های واردات خودرو گفت: آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت صمت در حال نهایی شدن است. طی آخرین جلسه مشترک کمیسیون و وزارت صمت، نقطه‌نظرات مجلس در آیین‌نامه گنجانده شد.

فیروزی از امکان واردات توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. خودرو‌های دیگر مربوط به حمل‌ونقل عمومی است که باید جایگزین خودرو‌های فرسوده و تاکسی‌ها شود و قسمی دیگر خودرو‌هایی با میانگین قیمتی متوسط و پایین است.

وی دررابطه با ورود خودروی اقتصادی به کشور گفت: خودرو‌ها با حجم موتور کم و رعایت مسائل زیست‌محیطی بوده و قیمتشان باید به میزانی باشد که جمعیتِ متوسط از نظر درآمدی قادر به خریداری آن باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد خدمات پس از فروش باید قادر به پشتیبانی این خودرو‌ها باشد. قبل از مصوبه سران قوا عمدتا خودرو‌های لوکس وارد کشور می‌شد، ولی امروز بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، بخش عمده خودرو‌های وارداتی توسط قشر متوسط جامعه خریداری می‌شود؛ ضمن اینکه بر واردات خودرو‌های برقی نیز تاکید شده است.

آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد؟

حجت‌الله فیروزی درعین‌حال تاکید کرد آیین‌نامه هنوز نهایی نشده و از طرفی نظرات فعالان این حوزه باید لحاظ شود.

فیروزی در رابطه با تقویت خودروسازی‌های داخلی گفت: امروز سرعت علم و تکنولوژی در جهان زیاد است و در سنوات اخیر به جهت برخی تحریم‌ها، امکان نوسازی تجهیزات را نداشتیم و لذا ورود خودرو‌های جدید به کشور با تکنولوژی روز امکان استفاده خودروسازان داخلی از علم جدید را فراهم می‌آورد.

وی ابراز امیدواری کرد پلتفرم‌های جدیدی در این زمینه ایجاد شود و برخلاف دیدگاه عده‌ای که احتمال می‌دهند واردات سبب تضعیف تولید داخلی می‌شود، گفت: ما معتقدیم این رویه رقابتی سالم ایجاد کرده و پاسخی به افرادی است که مایل به خرید خودروی خارجی هستند.


بیشتر بخوانید: وزیر صنعت: آیین نامه واردات خودرو در حال نهایی شدن است


عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص زمان واردات هم گفت: حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی دست یافت و بلافاصله پس از تصویب آیین‌نامه می‌توان این رویه را عملیاتی و اجرایی نمود. همچنین اهتمام مجلس و دولت بر این است که از ظرفیت پول‌های خارج از کشور و سرمایه‌داران ایرانی که دارای کسب‌وکار و درآمد هستند، برای واردات خودرو بهره ببریم تا امکان خروج ارز از کشور به حداقل برسد.

وی بهره‌برداری از اولین محموله وارداتی خودروی خارجی را مربوط به آذرماه سال جاری دانست. پیش‌تر منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین آیین‌نامه واردات خودرو، از ورود نخستین خودرو‌های وارداتی به کشور تا شهریورماه سال جاری خبر داده بود.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید : چشم بورس به برجام است
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی