عمومی

کارمند من خودش به سطل زباله صحبت می کند

کارمند من خودش به سطل زباله صحبت می کند

Alison Green، ستون نویس Inc.com به سؤالات مربوط به محل کار و مسائل مدیریت پاسخ می دهد – همه چیز از نحوه برخورد با یک رئیس ریزمدیریت نحوه صحبت کردن با فردی در تیم خود درباره بوی بدن.

در اینجا خلاصه ای از پاسخ به چهار سوال خوانندگان آمده است.

۱٫ کارمند من مدام خودش درباره زباله‌ها صحبت می‌کند

من کارمندی را مدیریت می‌کنم که دائماً درگیر خودگویی شکست‌دهنده، حتی اگر کار او ستاره ای است واضح است که او فردی بسیار مضطرب است و این دیدگاه او را نسبت به واقعیت مخدوش می کند. اما به عنوان یک مدیر خسته کننده و ناراحت کننده است. هر تعامل، حتی آن‌های معمولی، درباره احساسات اوست: به‌جای اینکه «اول باید با Ticket X یا Ticket Y مقابله کنم؟» این “بسیار متاسفم که مزاحم شما شدم، می دانم که این یک سوال احمقانه است، ببخشید، اما آیا باید با Ticket X یا Ticket Y مقابله کنم؟” نادیده گرفتن آن کارساز نبوده است (“بلیت X، متشکرم!”). اطمینان بخشی جواب نداده است (“تو مرا آزار نمی دهی و این سوال احمقانه ای نیست”). و حتی بالا بردن آن در بررسی عملکرد عالی او نیز کارساز نبوده است. او فقط به خاطر این واقعیت که عذرخواهی می کند عذرخواهی می کند.

با دیدن نام او در صندوق ورودی من و تصور آبشار نفرت از خود. این مقدمه یک درخواست کاملاً معقول است که به من گره ای در شکمم می دهد و باعث می شود از کار کردن با او وحشت کنم. آیا کاری می توانم انجام دهم تا این را بهتر کنم؟

چقدر در مورد آن مستقیم صحبت کرده اید؟ شما آن را در بررسی عملکرد او مطرح کردید، اما آیا به این صورت گفته شد که «این یک مشکل کاری است و باید آن را تغییر دهید»؟ یا بیشتر این بود که “لطفاً احساس نمی کنید که نیازی به عذرخواهی مکرر ندارید”؟ تصور من این است که به دومی نزدیک‌تر بود، زیرا این همان کاری است که مردم تمایل دارند انجام دهند، و بنابراین زمان اولی فرا رسیده است. آن را نه به عنوان نگرانی برای احساسات او، بلکه به عنوان یک موضوع مرتبط با کار که کار با او را دشوار می کند. ممکن است سخت به نظر برسد — اما این حقیقت است، او شایسته دانستن آن است و رویکردهای ملایم‌تر کارساز نبوده است. اگر در این مورد صادق باشید، به او لطف خواهید کرد، زیرا این باید بر روی نگرش او در دفتر شما تأثیر بگذارد.

برای سوالات معمول کاری عذرخواهی کنید، و من از شما می خواهم که تمرکز خود را بر متوقف کردن آن بگذارید.” و سپس چند مثال بزنید تا به او کمک کنید تصور کند که در عوض چه کاری باید انجام دهد: “به عنوان مثال، وقتی برای من سوالی در مورد اولویت بندی مطرح می کنید، لطفاً فقط بگویید، “آیا اول باید X یا Y را انجام دهم؟” به من نگویید که این سوال احمقانه است.” و فرض کنید که باید مقداری مربیگری مداوم نیز انجام دهید، زیرا این رفتار ریشه ای است که یک شبه تغییر نمی کند. بنابراین وقتی دفعه بعد از خود انتقاد کرد، بگویید: “این چیزی است که ما در مورد آن صحبت می‌کردیم. آیا می‌خواهید آن را جور دیگری بگویید؟” (و، بله، او ممکن است در پاسخ عذرخواهی کند؛ در حالی که روی آن کار می‌کند، کمی از او سست شوید.)

اگر شما او بسیار مستقیم است و این را به عنوان یک موضوع مرتبط با کار تعریف کنید که او باید تغییر دهد و هنوز تغییر نمی کند، سپس می توانید نتیجه بگیرید که هر کاری که می توانید انجام داده اید. اما تا زمانی که این کار را امتحان نکنید، فکر نمی‌کنم این یک علت گمشده باشد.

۲٫ نامزد شغل به‌روزرسانی می‌خواهد، اما هنوز از پاسخ خود مطمئن نیستم

برای موقعیتی که هستم برای استخدام، دور اول مصاحبه را با نه نامزد احتمالی انجام دادم. از آنجا، من آن را به پنج کاهش دادم که از آنها خواستم پروژه نمونه کوتاهی را تکمیل کنند. دیروز من دو نامزد برتر را برای مصاحبه نهایی دعوت کردم. امیدوارم یکی از این دو نفر در نهایت برای تیم ما مناسب باشد، اما در هر صورت، هنوز برای سه نفر دیگر ایمیل رد ارسال نکرده‌ام. این امکان وجود دارد که اگر این دو نفر برتر موفق نشدند، باز هم برگردم و دوباره به آنها نگاه کنم.

امروز سومین من هستم. شخص رتبه بندی شده ایمیل درخواست به روز رسانی. مطمئن نیستم که اکنون باید به او اطلاع دهم که به مرحله نهایی مصاحبه نرسیده است یا نه. آیا فقط باید بگویم که ما هنوز در حال بررسی پروژه ها هستیم و تا یک هفته دیگر به او باز خواهیم گشت؟ فقط در حال حاضر اصلاً پاسخ نمی‌دهم تا بتوانم صبر کنم و ببینم اوضاع با این دو نفر برتر چگونه پیش می‌رود؟ من می‌خواهم به زمان و انرژی او که در این فرآیند صرف می‌کند احترام بگذارم، اما همچنین نمی‌خواهم به او بگویم که او سومین انتخاب من است، اگر در نهایت به سراغش برگردم.

او را رها نکنید هنگام بدون پاسخ! چیزی شبیه این بگویید: “از حضور شما متشکرم. به دلیل برنامه‌ریزی‌های اینجا، کارها کمی بیشتر از آنچه می‌خواستم طول می‌کشد، اما امیدوارم تا X دوباره با شما در تماس باشم. از صبر شما سپاسگزارم!” این به او این حس را می‌دهد که چه زمانی می‌تواند انتظار شنیدن چیزی را داشته باشد، اما بدون به اشتراک گذاشتن جزئیات داخلی که واقعاً نمی‌خواهید به اشتراک بگذارید.

و کاملاً خوب است که توضیح ندهید که او انتخاب سوم شماست. برخی از کاندیداها دوست دارند چنین چیزهایی را بشنوند تا درک بهتری از وضعیت وضعیت داشته باشند، اما شما موظف نیستید که وارد آن سطح از جزئیات شوید. شما به زودی به او برمی‌گردید و چیزهایی که مهم است، بله یا خیر است.

۳ . مسئول پذیرش مدام برای من قهوه می‌خرد و نمی‌گذارد پول بدهم

ما یک دفتر کوچک با پنج کارمند داریم. فقط دو نفر از ما در هر زمان در آنجا هستیم، یک تکنسین و یک مسئول پذیرش. تکنسین ها به طور قابل توجهی بیشتر از کارکنان پشتیبانی ما حقوق می گیرند و کارکنان پشتیبانی توسط تکنسین وظیفه نظارت می شوند. وقتی سرعت کند است، گاهی اوقات مسئول پذیرش ما پیشنهاد می‌کند در خیابان بدود و برای ما دو نفر قهوه بیاورد. نمی‌توانم بروم، زیرا مشتریانی در انتظار تعمیر هستند. او همیشه برای هر دو قهوه پول می‌پردازد، حتی زمانی که به او پیشنهاد می‌دهم برای هر دو قهوه به او پول نقد بدهم.

می‌دانم که افراد ارشد معمولاً پول می‌پردازند. برای خوراکی‌های کوچکی مانند قهوه و مواردی از این دست، به‌خصوص اگر تفاوتی در پرداخت وجود داشته باشد، آیا این چیزی است که باید نگران آن باشم؟ من هرگز این سفرها را آغاز نمی‌کنم و معمولاً پیشنهاد می‌کنم برای هر دو قهوه هزینه کنم. آخرین بار او گفت: “نه، من اصرار دارم که این کار من است.” فکر من این است که نگران این موضوع نباشم، به پیشنهاد پرداخت ادامه بدهم، و با مهربانی بپذیریم و وقتی او پیشنهاد می‌کند برود قهوه بخورد، تشکر کنم. آیا این معقول، منصفانه و مهربان است یا باید کار دیگری انجام دهم؟

این درست است که به عنوان یک فرد ارشد، شما نباید به او اجازه دهید همیشه پرداخت کند – اما این نیز درست است که وقتی فرد کوچکتر واقعاً برای پرداخت اصرار دارد، هر بار امتناع از آن کار ناپسند خواهد بود. اما فکر می‌کنم باید حداقل نیمی از زمان را بپردازید تا او مرتباً برایتان قهوه نخرد.

سعی کنید بگویید: “این است. خیلی لطف دارید که اینها را دریافت کنید، چون من نمی‌توانم آنجا را ترک کنم، اما اگر اجازه ندهید وارد شوم، نمی‌توانم بپذیرم. بنابراین اصرار دارم که این بار مورد علاقه‌ام باشد، و شاید بتوانیم در آینده خاموش شویم. ” اگر او عقب نشینی کرد، سعی کنید فقط پول نقد را روی میزش بگذارید با عبارت «کاملاً اصرار دارم!»

۴٫ مخاطب من مرا به یک گروه فیس بوک برای مادران در رشته خودم اضافه کرد — و این وحشتناک است

من در یک حوزه ای که در آن زنان هنوز اقلیت بزرگی هستند. در اوایل، با زنی آشنا شدم که در حرفه‌اش کمی جلوتر از من بود و به یک دوست و مربی تبدیل شد. یکی از وجوه مشترک ما این بود که هر دوی ما هنوز در حال بررسی چگونگی ایجاد تعادل بین شغل و زندگی خانوادگی خود بودیم.

امسال من برای بچه دار شدن به مرخصی رفت در همین زمان، دوستم مرا به یک گروه فیس بوک که متعلق به مادران رشته من است اضافه کرد. تصور می‌کنم او به این به عنوان یک شبکه پشتیبانی نگاه می‌کرد، اما چیزی جز این بوده است. اعضای گروه به شدت به افرادی که مرخصی می‌گیرند، فعالیت شغلی خود را کند می‌کنند یا حتی در مرخصی زایمان آهسته به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهند، توهین می‌کنند. می‌خواهم این موضوع را به دوستم بگویم؟ من نمی خواهم کاری کنم که او احساس بدی کند یا بیش از حد حساس شود. اما من فکر نمی‌کنم که او نباید بدون اخطار، مادران جدیدی را به این گروه اضافه کند.

چند وقت یکبار با او صحبت می‌کنید؟ اگر نسبتاً صمیمی هستید و مرتب صحبت می کنید، حتماً چیزی بگویید! می توانید بگویید، “راستش را بخواهید، گروه فیس بوک برای من نبوده است. من متوجه شده ام که بسیاری از اعضا به زنانی که مرخصی می گیرند یا حتی در طول مرخصی زایمان قطع می کنند، واقعا توهین آمیز هستند. آنچه من در آنجا خوانده ام بسیار ناراحت کننده است!”

اگر او یک آشنای خیلی معمولی است و شما زیاد صحبت نمی کنید، ممکن است ارزش این را ندارد که فقط در این مورد صحبت کنید، به خصوص اگر خودش از گروه لذت می برد. با این حال، از آنجایی که شما او را یک مربی می‌دانید، می‌توانید با استفاده از زبانی شبیه به موارد بالا، از او درباره برداشتش در این زمینه بپرسید، اما همچنین بپرسید: «آیا به طور گسترده‌تری با چنین چیزهایی در این زمینه مواجه شده‌اید یا نه. فکر می‌کنید درباره این گروه خاص است؟

می‌خواهید سؤالی از خودتان ارسال کنید؟ آن را به alison@askamanager.org ارسال کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی