عمومی

کارمند من از اصرار برای ترفیع دست نمی کشد، اما او همینطور است صلاحیت دار نیست

کارمند من از اصرار برای ترفیع دست نمی کشد، اما او همینطور است
صلاحیت دار نیست

Alison Green، ستون نویس Inc.com به سؤالات مربوط به محل کار و مسائل مدیریت پاسخ می دهد – همه چیز از نحوه برخورد با یک رئیس ریزمدیریت نحوه صحبت کردن با فردی در تیم خود درباره بوی بدن.

در اینجا خلاصه ای از پاسخ به سه سوال خوانندگان آمده است.

۱٫ کارمند من از تلاش برای شغلی که صلاحیت آن را ندارد دست برنمی‌دارد

کارمندی که من مدیریت می‌کنم، الیزابت، شغلی می‌خواهد که باز باشد. در یک تیم دیگر او هیچ تجربه ای ندارد و تحصیلات یا گواهینامه لازم برای آن را ندارد. اگر به او این شغل داده می شد، مانند استخدام فردی بود که هرگز به دانشکده حقوق نرفت، هرگز در آزمون وکالت قبول نشد و هرگز برای وکالت پا به یک شرکت حقوقی نگذاشت. HR به او توضیح داد که چرا او در نظر گرفته نمی شود، اما او پاسخ داده است که مخالف است و خواسته است در مورد او تجدید نظر شود. او فکر می‌کند نشان دادن ابتکار و یادگیری سریع کافی است در حالی که اینطور نیست. علاوه بر دوره کارآموزی، این اولین کار اوست.

من سعی کردم به الیزابت توضیح دهم که چرا او نمی تواند این شغل را داشته باشد، اما او هنوز آن را می‌خواهد و با هر کسی که گوش می‌دهد بحث می‌کند. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما من ایده‌ای ندارم.

“این شغل به مدارک XYZ نیاز دارد. ما نمی‌توانیم در نظر بگیریم. نامزدهایی که این شرایط را ندارند زیرا برای اجرای کار به خوبی، و این چیزی نیست که تغییر کند. ادامه دادن به این موضوع باعث حواس‌پرتی از کار ما می‌شود. ما نمی‌توانیم به بحث در این مورد ادامه دهیم، و باید بدانم که شما این را می‌دانید.”

اگر او عقب نشینی کرد، این را بگویید: “ادامه فشار دادن بعد از اینکه به شما گفته شد این احتمال وجود ندارد، در حال افزایش است. برای من درباره قضاوت شما نگران است. این چیزی نیست که بتوانیم برای آن وقت صرف کنیم. اگر بشنوم که بعد از این مکالمه همچنان در مورد شغل با مردم صحبت می کنید، آن را یک مشکل بسیار جدی در نظر می گیرم.”

همچنین، کار و قضاوت او به غیر از این چگونه است؟ این رفتار به اندازه‌ای عجیب است که من گمان می‌کنم این تنها نشانه مشکل با او نیست، و ممکن است لازم باشد هر مشکل دیگری را نیز با او بیشتر حل کنید.

۲٫ فکر می‌کنم به احساسات دستیارم آسیب رساندم

دستیار تقریباً یک سال است که با من کار می کند و همه چیز عالی بوده است. این هفته کمی به مشکل خوردیم و می‌توانم از توصیه‌هایی استفاده کنم.

او دوست دارد تولدها من برای او یک کارت و یک هدیه گرفتم، زیرا بدیهی است که او به تولدش اهمیت زیادی می‌دهد و اگر برایش مهم است، می‌خواهم آن را تشخیص دهم.

از طرف دیگر، من به تولد اهمیت خاصی نمی دهم. من دوست ندارم در مرکز توجه باشم و در دفتر ما معمولاً جشن تولد به هیچ وجه رایج نیست. دستیار من به نوعی متوجه شد که تولد من است. وقتی من در یک جلسه بودم، او دفتر من را تزئین کرد – استریر، بادکنک، کل ۹ یاردی. من شگفت زده شدم و رک و پوست کنده، علاقه خاصی به آن نداشتم. فکر نمی‌کنم کار خیلی خوبی انجام دادم که تظاهر به هیجان دارم. گفتم متشکرم، اما وقتی داشتیم چت می‌کردیم، گفتم واقعاً دوست ندارم تولدم را جشن بگیرم. من تزئینات را کنار گذاشتم، اگرچه او برخی از آنها را به تنهایی پایین آورد.

فکر می‌کنم به احساسات او آسیب رساندم. من قصد نداشتم، اما او از آن زمان بسیار ساکت بوده است. این یک ایده شیرین و یک حرکت دوست داشتنی از طرف او بود، اما نه برای من و نه برای دفترم. پرسیدم آیا همه چیز خوب است و او گفت بله، اما فکر نمی‌کنم اینطور باشد. چه کار کنم؟

بله، به نظر می رسد که او دفتر — یا شما — را خوب نخوانده است. اما اکنون او احساس ناامیدی یا عدم قدردانی می‌کند، و شاید حتی خجالت زده است.

من طرفدار پرداختن مستقیم به مسائل هستم، بنابراین فقط از او در مورد آن می‌پرسیدم: “این اواخر خیلی ضعیف به نظر می‌رسی — همه چیز خوب است؟” و بسته به پاسخ او، می‌توانید آن را با این جمله دنبال کنید: “ممکن است در این مورد بی‌تفاوت باشم، اما نمی‌دانم که آیا در روز تولدم چقدر از شما قدردانی می‌کنم که به من فکر می‌کنید. در حالی که من یکی نیستم. به خاطر توجه زیادی که در روز تولدم به من جلب شد، شما هیچ راهی برای دانستن آن نداشتید. مثل اینکه من شما و کارتان را نمی شناختم و چقدر متفکر هستید.”

همچنین، اگر او کسی است که می تواند مثلاً از گلهای شما یا یک نشانه کوچک قدردانی خوشحالم، ممکن است زمان خوبی برای انجام این کار باشد. (نه به عنوان تشکر از شما برای چیزهای تولد — شما نمی خواهید آن را تقویت کنید — بلکه به عنوان یک نشانه قابل لمس برای قدردانی از او به طور کلی.) همه آن چیزها را نمی خواهند، اما اگر او کسی باشد که آن را دوست دارد، ممکن است به خوبی زمان بندی شده باشد.

۳٫ در تماسی که با مشتری داشتم گریه کردم

یک تماس کنفرانسی با تیم مشتری خود برای آزمایش راه حل جدید آنها برنامه ریزی شده بود. اولین جلسه یک فاجعه بود زیرا سیستم از کار افتاده بود. سپس، مجبور شدم جلسه دوم را تغییر دهم، زیرا آنها به زودی مطالب را به من پس ندادند. بالاخره امروز صبح برایشان آماده بودم، مگر اینکه تصادف کرده بودم و موبایلم را همراه نداشتم تا با کسی تماس بگیرم. بالاخره به خانه رسیدم و به یکی از همکاران پیامک دادم، او به مشتری مذکور رسید و به آنها گفت که تا ۱۵ دقیقه دیگر آماده خواهم شد، که با یک ساعت تأخیر تمام شد.

فکر می‌کردم خوب نیستم تماس را برقرار کنم. اما در حین تماس، چیزی گفتم که قصد داشتم اطمینان‌بخش باشم، اما از آنجایی که از بازی خارج شده بودم، ظاهراً اینطور نشد و مشتری بسیار ناراحت شد. بین این که تا ساعت ۱۰ شب کار کرده بودم. شب قبل به دلیل تاخیر آنها و اینکه به خاطر دیر آمدن و صبح پر استرس خود احساس گناه می کردم، آن را از دست دادم و شروع به گریه کرد. نتوانستم آن را پنهان کنم، اما خیلی سریع توانستم آن را جمع و جور کنم.

البته در همان لحظه و دوباره عذرخواهی کردم. در روزی که دوباره ملاقات کردیم آنها همچنین شرایط تاخیر من را می دانستند. آیا باید دوباره به آن بپردازم، یا به نظر می رسد بیش از حد باشد؟ من مدیر پروژه را در حساب پر کردم و به او پیشنهاد دادم شاید بخواهد با همتای خود در تیم مشتریان تماس بگیرد تا به او اطمینان دهد.

دیگر به آن نپردازید؛ خیلی زیاد به نظر می رسد شما در لحظه و بعداً دوباره عذرخواهی کردید و اکنون به آن رسیدگی شده است. اگر به بیان آن ادامه دهید، احتمالاً آن را به یک معامله بزرگ‌تر تبدیل می‌کند و احتمالاً باعث می‌شود آنها احساس ناخوشایندی کنند. آنها می دانستند که شما در یک تصادف رانندگی قرار گرفته اید. شما انسان هستید و انسان‌ها از این چیزها متلاطم می‌شوند. اما حتی بدون آن زمینه، گاهی اوقات مردم فقط به هم می ریزند. شما به آن پرداخته اید و جلو رفته اید. فقط به این نکته توجه کنید که تا چند هفته آینده با آنها فوق العاده باشید، و آن را پشت سر بگذارید.

می‌خواهید سؤالی از خودتان ارسال کنید؟ آن را به alison@askamanager.org ارسال کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی