عمومی

کارشناسان می گویند احتمالاً شما واقعاً نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید ایده پردازی

کارشناسان می گویند احتمالاً شما واقعاً نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید
ایده پردازی

از زمانی که الکس آزبورن، مدیر تبلیغات نیویورک، از طوفان فکری گروهی در کتاب‌هایی که در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ نوشت، بسیار تغییر کرده است. او این ایده را رایج کرد که حل مسئله و نوآوری با استفاده از دانش جمعی گروه و ایجاد ایده های یکدیگر افزایش می یابد.

چهار اصل آزبورن: دان اجازه ندهید انتقاد کنید، تمام ایده هایی را که به ذهنتان خطور می کند بگویید، برای کمیت تلاش کنید و بر ایده های ارائه شده توسط دیگران بنا کنید. اکنون اصول او به تغییراتی مانند نوشتن مغز (از طریق نوشتن، نه گفتن)، گرم کردن مغز و نقشه‌برداری ذهن (ساخت نمودار با مفهوم مرکزی در مرکز و تصاویر، نمادها و کلمات منشعب از آن) تبدیل شده است. فناوری باعث شده تا طوفان فکری به روش‌های جدیدی مانند «هکاتون» انجام شود. شبکه های اجتماعی سازمانی به آن اجازه می دهد تا در چندین دفتر به طور همزمان رخ دهد. آی‌بی‌ام «جمع‌سازی» طوفان فکری آنلاین را انجام می‌دهد—این شرکت می‌گوید رویداد سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۵۰۰۰۰ شرکت‌کننده از ۱۰۴ کشور داشت که منجر به ارائه ۱۰ ایده امیدوارکننده شد.

با این حال، بسیاری از شکاکان کارآمدی گروه‌هایی را که ایده‌های خودجوش را در محیطی بدون انتقاد مطرح می‌کنند، زیر سوال می‌برند. آنها می گویند که طوفان فکری چیزی بیشتر شبیه یک پاشیدن به وجود می آورد تا سیل ایده ها.

اما طوفان فکری طرفداران خود را دارد، از جمله پل پائولوس، استاد روانشناسی پژوهشی در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون. او در بیش از ۱۰۰ آزمایش و مطالعه در زمینه ارزیابی خلاقیت گروهی و تصمیم گیری گروهی شرکت داشته است. پاولوس می‌گوید اگر طوفان فکری ضعیف انجام شود، سودمند نیست، اما وقتی درست انجام شود ارزشمند است. او همچنین استدلال می کند که “مشکلات اغلب به دیدگاه های متعدد نیاز دارند.” افراد زیادی با او موافقند.

این چیزی است که پائولوس و سایر متخصصان می گویند:

• پائولوس مایل است که گروه طوفان فکری را در مورد موضوع قبل از جلسه مطلع کند. مردم تمایل دارند درباره راه حل ها فکر کنند. و ایده ها در اوقات فراغتشان. او به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که دفترچه‌هایی را در دست داشته باشند تا یادداشت‌های خود را یادداشت کنند. سپس همه آماده می‌شوند تا آنچه را که به ذهنشان می‌رسد به اشتراک بگذارند و ایده‌های گروه را با هم بسازند.

  • پائولوس می گوید: «ساختار مشکل بسیار مهم است. اگر موضوع خیلی گسترده و خیلی مبهم باشد، نتایج نیز خواهد بود. او پیشنهاد می کند که موضوع به زیر حوزه هایی تقسیم شود که گروه می تواند یک به یک روی آنها تمرکز کند. او می گوید: «شما ایده های بیشتری دریافت می کنید. لئون سگال، روانشناس و بنیانگذار
  • %C2%AB%D8%B4%DA%A9%D9%84%E2%80%8C%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86%20%D8%AC%D9%87%D8%AA%20%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%20%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%D9%87%D9%85%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20www.innovationship.com/about” target=”_blank” rel=”noreferrer noopener”> Innovationship، یک شرکت دره سیلیکون که به مردم در فرآیند تفکر طراحی و نوآوری آموزش می دهد و آموزش می دهد.
  • از آنجا که برخی از شرکت‌کنندگان ممکن است بهترین ایده‌های خود را در اواخر شب و برخی دیگر قبل از طلوع خورشید دریافت کنند، سگال می‌گوید: «شما باید سیستمی را راه‌اندازی کنید که نیازهای مختلف شرکت‌کنندگان را برطرف کند. باید یک…کتابخانه یا انبار ایده‌ها وجود داشته باشد که همه بتوانند آن را مشاهده کنند.
  • برخی می‌گویند که اجازه دادن به رئیس در یک جلسه طوفان فکری حضوری می‌تواند جریان ایده‌ها را مختل کند. سگال توضیح می‌دهد که شرکت‌کنندگان از ترس احمق به نظر رسیدن ایده‌های عجیب و غریب را ارائه نخواهند کرد، در حالی که دیگران ممکن است آنچه را که فکر می‌کنند رئیس می‌خواهد بشنود طوطی وار بیان می‌کنند و ادامه می‌دهد که “می‌تواند گروهی را بکشد.” کارشناسان می گویند که گروه ها باید کوچک نگه داشته شوند. پاولوس می‌گوید: «هرچه افراد بیشتری داشته باشید، ایده‌های کمتری ایجاد خواهید کرد. اما آنها باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که افراد را شامل شود. با دیدگاه‌ها و تخصص‌های متنوع. تقسیم به زیر گروه ها ممکن است راهی برای انجام هر دو باشد. او می گوید که چهار گروه پنج نفره به یک گروه ۲۰ نفره ارجحیت دارند.
  • جلسات طوفان فکری باید دارای محدودیت زمانی باشد. سگال می‌گوید یک ساعت تا ۷۵ دقیقه حداکثر قبل از شروع افزایش انرژی گروه است. استراحت های کوتاه نیز به شما کمک می کند.
  • حتی ساختار دقیق ترین جلسه طوفان فکری نیز بدون یک تسهیل کننده ماهر، بی صدا خواهد بود، نه صدای هیس کردن. سگال می گوید: «این یک مهارت آموخته شده است. ادوارد راکی ​​که قبل از درگذشت در سال ۲۰۱۷ استاد بازنشسته بود، می‌گوید: «مانند هر مهارت آموخته‌شده، نیاز به تمرین دارد.»
  • «داشتن یک تسهیل‌کننده خارجی یا فردی از منابع انسانی که هدفمند باشد، سودمند است. علوم رفتاری کاربردی در دانشگاه پپردین آنها باید حمایت کنند و بپذیرند. تسهیل کننده باید قوانین اساسی اعتماد، ایمنی و حمایت متقابل را اجرا کند.
  • به گفته پائولوس، شرکت کنندگان همچنین باید تشویق شوند که پس از یک جلسه طوفان فکری فکر کنند، زیرا “معمولاً ایده ها در جریان هستند.” او اضافه می‌کند که ممکن است یک یا چند جلسه بعدی برای بهره‌برداری از این موضوع برگزار شود.
  • بهترین ایده‌های طوفان فکری تقریباً به اندازه یک چتر در یک طوفان مفید هستند، اما اگر به طور هوشمندانه ارزیابی نشوند. سگال می‌گوید، می‌توان از این گروه درخواست کرد که دوباره گرد هم آیند تا موضوعات مشترک را ترکیب کنند تا مشخص شود چه ایده‌هایی باید برای پذیرش در نظر گرفته شوند. او ادامه می دهد: «این در حال یافتن مخرج های مشترک است.
  • پائولوس چندان مطمئن نیست. «گروه‌ها… نسبت به ایده‌های عملی نسبت به ایده‌های اصلی تعصب دارند. البته این منطقی است، اما با مشورت‌های بیشتر، گروه‌ها ممکن است بتوانند ایده‌های اصلی را اصلاح کنند تا آنها را عملی‌تر کنند. در این مرحله هیچ داده خوبی در دسترس نیست که نشان دهد چگونه می توان انتخاب بهترین ایده ها را بهبود بخشید.”
  • برخی ایده ها باید اجرا شوند، کارشناسان موافق هستند، در غیر این صورت شرکت کنندگان احساس خواهند کرد که وقت خود را تلف کرده اند. سگال هشدار می‌دهد که «برای فرهنگ [شرکت] خوب نیست.»
  • شما همچنین باید شرکت‌کنندگان گروه را تشویق کنید تا از پیش‌برداشت‌ها دوری کنند. راکی هشدار می دهد که خلاقیت یک کلمه ترسناک است. او می گوید: «وقتی مردم کلمه خلاقیت را می شنوند، به هنر و سرگرمی فکر می کنند، اما اختراع نیاز به خلاقیت علمی و مهندسی دارد. حرف او را قبول نکن انیشتین گفت: “بزرگترین دانشمندان همیشه هنرمندان نیز هستند.”

در اینجا چند تکنیک برای تحریک خلاقیت وجود دارد:

راکی می‌گوید صاحبان لباس‌شویی‌های مبتکر این کار را با گنجاندن مراکز تناسب اندام یا غرفه‌های برنزه کردن برای مشتریانی که منتظر پایان شستشو هستند، انجام دادند. یکی از تولیدکنندگان لباس، یک تکه مربع از مواد میکروفیبر را روی دم پیراهن اضافه کرد تا از آن برای تمیز کردن عینک یا تلفن های هوشمند استفاده کند.

کارکنان سعی می کنند این کار را در Onboardly، یک شرکت روابط عمومی و بازاریابی کانادایی برای استارت‌آپ‌های مستقر در مونکتون، نیوبرانزویک. ما کل تیم را برای یک ساعت دور هم جمع می‌کنیم و سعی می‌کنیم با اشیایی ارتباط برقرار کنیم که در غیر این صورت با هم مرتبط نبودند – تبلیغ پوشک و مسواک، یک قطعه ماشین و یک تبلیغ کرم اصلاح، یا یک کتاب جدید و یک محصول تمیزکننده فرش. مدیرعامل رنی وارن می گوید. “هر بار که این کار را انجام می دهیم، حداقل با ده ها ایده، رویکرد یا موضوع و زاویه جدید روبرو می شویم.”

معمولی را عجیب ببینید و بالعکس.

چیزی به اندازه یک قرص نان معمولی بگیرید. راکی می‌گوید اگر شما یک بومی آمریکایی اولیه بودید، شگفت‌انگیز بود. او را می فشارید، بو می کردید، در هوا پرتاب می کردید و می گرفتید. شما باید با چشمانی تازه به چیزی که ما بدیهی می دانیم نگاه کنید،» او ادامه می دهد.

جودی شاو، رئیس بازاریابی جهانی در کادنس اینترنشنال، شروع به کار کرد جلسات طوفان فکری با تقسیم شرکت‌کنندگان به گروه‌ها و تحویل دادن اشیایی با شکل تصادفی به اعضا – یک نودل استخر، یک بلوک ساختمانی مربعی و غیره. او می‌گوید: «هر گروه پنج دقیقه فرصت دارد تا یک اختراع منحصربه‌فرد برای آن شی بیاورد، نامی منحصربه‌فرد برای آن بگذارد و یک محصول دو دقیقه‌ای را به بقیه اعضای تیم ارائه دهد». او می‌گوید، این تمرین همه را آرام می‌کند و باعث می‌شود خلاقانه فکر کنند.

فرزند درون خود را کانال کنید.

یک دانش آموز کلاس پنجمی چه ایده هایی ممکن است داشته باشد؟ مایک می، رئیس جمهور گفت، کارکنان Spear One، یک شرکت برنامه های بازاریابی سابق در ایروینگ، تگزاس، “کافئین، شکلات، بتونه احمقانه، اسباب بازی ها، نشانگرهای رنگی” و سایر وسایل را به جلسات می آورند تا پروژه های مشتری را طرح ریزی کنند. شرکت‌های دیگر از شرکت‌کنندگان طوفان فکری دارند که با نقاشی یا ابله با مداد رنگی شروع می‌کنند.

با ABCD خود مشورت کنید

هیئت مدیران خلاق شگفت انگیز شما. ریچارد برانسون، استیو جابز، اپرا وینفری، توماس ادیسون و سایر افراد مشهور چه پیشنهادی می دهند ?

جوئل کسل، رئیس شرکت می‌گوید: در شرکت Kessel Communications، واقع در دوبلین، اوهایو، تسهیل‌کننده طوفان فکری نام افراد مشهور را در پاکتی قرار می‌دهد که هر یک از شرکت‌کنندگان نام متفاوتی دریافت می‌کنند. آنها پنج تا هفت دقیقه فرصت دارند تا کارهایی را که فکر می کنند شخص مشهورشان انجام خواهد داد، یادداشت کنند. سپس آنها این موضوع را با بقیه اعضای گروه در میان می گذارند، که بر اساس آن افکار است. تمرین «جذاب خلاقیت را بسیار به جریان می اندازد کسل می‌گوید: «سریع‌تر به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و معمولاً ایده‌های بیشتری نسبت به آنچه که معمولاً فقط از گروه درخواست می‌شود، به دست می‌آورد.

این مقاله در اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Stock Rocket/Shutterstock

SUCCESS Staff 150x150 - کارشناسان می گویند احتمالاً شما واقعاً نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید
ایده پردازی

موفقیت راهنمای شما برای پیشرفت شخصی و حرفه ای از طریق الهام، انگیزه و آموزش است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی