خبر

سهام استقلال بخریم یا نه؟

سهام استقلال بخریم یا نه؟

379151 809 - سهام استقلال بخریم یا نه؟

اقتصاد۲۴- دقیقا روز ۱۵ اسفند ماه سال گذشته بود که پذیره‌نویسی دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس در فرابورس آغاز شد. قرار است فردا در فرابورس بازگشایی شود.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درمورد آخرین وضعیت بورسی شدن سرخابی‌ها به ایسنا گفت: نماد استقلال و پرسپولیس فردا ۲ شهریورماه در بازار پایه فرابورس بازگشایی می‌شود و سهام‌داران می‌توانند اقدام به خرید و فروش این سهام کنند.

همچنین ناظر دو نماد مذکور نیز از سهام‌داران تقاضا کرده است نسبت به تعیین کارگزار ناظر و بررسی اطلاعات افشا شده در سامانه کدال اقدام کنند. در این راستا بازگشایی نماد‌های استقلال و پرسپولیس مستلزم این بود که این دو باشگاه متن قرارداد‌های خود را افشا کنند. در این راستا هفته گذشته هر دو باشگاه طی نامه‌های جداگانه مجموع قرارداد‌های خود را افشا کردند.

داستان صندوق‌های دولتی در بورس تکرار می‌شود؟

اما این بازگشایی کمی نگران برای برخی از فعالان و سرمایه‌گذاران بازار ایجاد کرده است. برای توضیح یک نگرانی نیاز است به گذشته برگردیم. در دولت قبلی صندوق‌های پالایشی یکم و دارا یکم در بازار پذیره‌نویسی شد. مسئولان وقت دولت قبل هنگام پذیره‌نویسی، اقدام به تبلیغ خرید این دو صندوق کردند.

ولی پس از پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم قیمت آن حتی به کمتر از قیمت پذیره‌نویسی رسید. مردمی که با دعوت و تبلیغ مسئولان اقدام به خرید این صندوق‌ها کردند و با زیان قابل توجهی رو‌به‌رو شدند.


بیشتر بخوانید: نماد استقلال چهارشنبه بازگشایی می‌شود


امروز نیز نه تنها این دو صندوق زیر قیمت ارزش ذاتی خالص معامله می‌شوند و زیان مردم را تشدید کرده‌اند. بلکه از آنجا که در سال‌های گذشته مسئولان تبلیغ این دو صندوق را کردند مردم اعتماد خود را به سرمایه‌گذاری در سهام از دست دادند. این در حالی است که سال‌ها طول کشید تا مردم با سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه آشنا شوند.

حال برخی از کارشناسان می‌گویند که احتمالا سرنوشت سهامداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همانند صندوق‌های دولتی شود. البته برای بررسی بیشتر این موضوع باید منتظر بازگشایی سهام سرخابی‌ها ماند و پس از چند ماه وضعیت به وجود آمده را بررسی کرد. چرا که ممکن است وضعیت تغییر کند و استقلال و پرسپولیس سود خوبی به سهامداران خود بدهد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی