عمومیمقالات

چگونه کنترل احساسات می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند در تجارت

چگونه کنترل احساسات می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند
در تجارت

“احساسی بودن” اغلب رپ بدی می گیرد. به‌ویژه در محل کار، جایی که طغیان‌ها، مشاجرات یا حتی آسیب‌پذیری نه تنها می‌تواند اعتبار یک فرد را تضعیف کند، بلکه می‌تواند به عنوان سنگی برای کارخانه شایعات امروزی عمل کند و سال‌ها در فرهنگ شرکت زندگی کند.< /p>

اما یادگیری مدیریت و پاسخ مناسب به احساسات منفی که می‌توانند با روزهای کاری ما همراه باشند، تنها وسیله‌ای برای اجتناب از مکالمات خاموش و ظاهرهای سردرگم نیست. توسعه هوش هیجانی جامد ممکن است واقعاً < a href="https://www.worldscientific.com/doi/10.1142/S021987702240003X" target="_blank" rel="noreferrer noopener">عملکرد محل کار شما و موفقیت شغلی.

در اینجا چند نکته و راه‌های تاکتیکی برای بررسی احساسات شما وجود دارد. الف> و هوش هیجانی بهتری را در محل کار تمرین کنید. انجام این کار مسیر بهتری را برای خود و محیط کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد می کند.

چرا هوش هیجانی در کار بسیار مهم است

“هیجانی بودن می‌تواند ما را به تصمیم گیری تکانشی سوق دهد.، که می‌تواند به روابط کاری و عملکرد سازمان آسیب برساند، می‌گوید آرون لیوا، روانشناس صنعتی و سازمانی ساکن شیکاگو. “علاوه بر این، عاطفی بودن با این ارتباط همراه است که فرد به جای اینکه کنترل کننده آنها باشد، توسط احساسات خود کنترل می شود.”

در حالی که هوش هیجانی، برای اولین بار توسط محققان ابداع شد جان دی. مایر، Ph.D. و پیتر سالوی، دکترا، به گفته یک مقاله مدرسه بازرگانی هاروارد.

لیوا می‌افزاید: «استفاده از احساسات اجتناب‌ناپذیر است، خواه این کار را با آگاهی انجام دهیم یا آگاهانه آنها را سرکوب کنیم». “من پیشنهاد می کنم واقعاً به آنها توجه کنید زیرا آنها نشانه هایی برای کمک به شما در تصمیم گیری هستند.”

وارن بافت، سرمایه‌دار، توصیه‌ای ارزشمند از یک مربی در مورد مدیریت احساسات در کتاب گیلیان زوئی سگال به اشتراک گذاشت. دستیابی به آنجا: کتابی از مربیان. این کتاب شامل مقالاتی از ۳۰ رهبر در زمینه های مختلف است که در آن رازهای موفقیت خود را به اشتراک می گذارند.

«او گفت: «وارن، همیشه می‌توانی به کسی بگویی که فردا به جهنم برود.» این روش بسیار آسانی است. شما فرصت را از دست نداده اید فقط یه روز فراموشش کن لیوا می‌گوید: اگر فردا همین احساس را دارید، به آن‌ها بگویید—اما در لحظه‌ای عصبانی نشوید.

این یک مثال بارز از نحوه اعمال احتیاط و هوش هیجانی در محل کار است، در حالی که ممکن است ساده‌تر واکنش نشان دهید.

“نحوه مقابله با تعارض و شکست‌ها، چگونه افراد را تشویق می‌کنید وقتی کاهش یافته، توانایی شما برای مذاکره یا انجام کارها—همه این چیزها بر هوش هیجانی تأثیر می گذارند، مارک کریمر، مربی مدیریت و مشاور توسعه سازمانی، به BBC.com گفت. این [هوش عاطفی] شما است که به شما امکان می دهد در نقش خود مؤثر باشید، ارتقا پیدا کنید و در محل کار خوب عمل کنید.»

چگونه هوش هیجانی بهتری را در محل کار تمرین کنیم

پس دقیقاً چگونه می‌توانید کمتر واکنش‌پذیر باشید و هوش هیجانی بهتر را تمرین کنید؟

احساس ناامیدی را از طریق ارزیابی، برچسب گذاری و موقعیت یابی مدیریت کنید

لیوا توصیه می‌کند ابتدا بپذیرید که عصبانیت یا ناامیدی یک احساس ثانویه است. سپس مشخص کنید که ریشه خشم چیست. او می‌گوید: “یک عامل اصلی خشم را تحریک می‌کند، مانند احساس غرق شدن، گناه، خستگی، نگرانی، توهین، آسیب دیدگی، اضطراب و غیره.”

در مرحله بعد، او برچسب زدن و ابراز خشم را به خود یا دیگران توصیه می کند. لیوا می‌گوید: «با گفتن چیزی مانند «من در مورد ضرب‌الاجل‌های پروژه در این هفته احساس اضطراب می‌کنم»، این کار باعث شفافیت و تسکین سیستم عصبی می‌شود.

مرحله سوم درک این موضوع است که مردم خود احساسات نیستند، بلکه آنها به سادگی آنها را تجربه می کنند. این به شما امکان می‌دهد تا به طور عینی هر گونه احساس ناامیدی را پردازش کنید. لیوا می‌گوید: «این به درک احساسات به دور از هویت خود کمک می‌کند و در عین حال به ما امکان پردازش بهتر و افزایش هوش هیجانی را می‌دهد.

و این پردازش به جای غرق شدن در احساسات منفی، به حل مسئله و طوفان فکری در مورد موقعیت و مراحل بعدی اجازه می دهد.

تنظیم سیستم عصبی از طریق تنفس

Leiva قویاً از یادگیری تنفس صحیح برای کمک به شما در حفظ آرامش در یک محیط استرس زا حمایت می کند. وقتی فردی احساس آرامش می کند، نفس او عمیق و آهسته است تا سطحی و سریع، که می تواند در احساساتی مانند خشم مشاهده شود. او می‌گوید که یادگیری زمانی که در حال دعوا، پرواز، یخ زدن یا حنایی هستید در مقابل استراحت و هضم، کلید اصلی عدم واکنش سریع در هنگام ناراحتی با احساسات منفی است.

براساس وبلاگ سلامت هاروارد، تنفس شکمی به جای تنفس قفسه سینه می تواند نحوه واکنش ما به استرس را تغییر دهد. «تنفس شکمی عصب واگ را تحریک می‌کند که از سر به پایین گردن، از قفسه سینه و روده بزرگ می‌رود. این مقاله پاسخ آرامش شما را فعال می کند، ضربان قلب و فشار خون شما را کاهش می دهد و سطح استرس را کاهش می دهد.

آیا می توانید تغییری ایجاد کنید؟

“تفکوس خود را از افکار منفی تغییر دهید و احساسات مثبت تر و نشاط آورتر می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اگر در مورد شکست اخیر احساس ناراحتی می کنید، به جای تمرکز بر کمبودهای خود، نقاط قوت و موفقیت های خود را به خود یادآوری کنید، مقاله Healthnews می گوید.

در هر صورت، لیوا می گوید که باید راهی برای رسیدگی به احساسات خود پیدا کنید. او می گوید: “پنهان کردن احساسات واقعی به هیچ وجه سالم نیست، بنابراین ایجاد یک محیط امن از نظر روانی کلید کاهش استرس خود، تیم و سازمانی و افزایش رفاه و شادی است.”

عکس توسط David Gyung/Shutterstock

Jill McDonnell 150x150 - چگونه کنترل احساسات می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند
در تجارت

جیل مک دانل یک نویسنده محتوا و متخصص ارتباطات در شیکاگو است. او دارای مدرک لیسانس در روزنامه نگاری مجلات از دانشگاه میسوری-کلمبیا و مدرک کارشناسی ارشد در روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه دی پاول است. او در حال حاضر مشغول کار بر روی یک رمان هیجان انگیز روانشناختی است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی