عمومی

چگونه کسب و کار خود را بفروشید و در واقع سود کنید

چگونه کسب و کار خود را بفروشید و در واقع سود کنید

طبق گزارش M&A Source، ۸۰ درصد از مشاغل موجود در بازار هرگز فروش نخواهند داشت. این باید یک زنگ خطر بزرگ برای همه صاحبان کسب و کار باشد، زیرا این آمار به این معنی است که وقتی شرکت خود را بفروشید، کمتر از ۲۰٪ شانس موفقیت دارید.

یکی از دلایل اصلی عدم فروش کسب‌وکارها این است که مالکان تا زمانی که یک رویداد فاجعه‌بار رخ ندهد، به فروش فکر نمی‌کنند. این می‌تواند یک عامل داخلی باشد – اختلافات شریک، طلاق، مشکل سلامتی یا حتی مرگ – یا یک عامل خارجی، مانند همه‌گیری کووید، یا آتش‌سوزی، طوفان، گردباد، تعطیلی دولت و غیره. فروش کسب‌وکار شما در طول یک فاجعه ممکن است در بیشتر موارد اگر وضعیت مالی کسب و کار رو به نزول باشد، مضر است. اکثر خریداران فروش آتش را دوست ندارند. آنها ترجیح می دهند یک شرکت سالم بخرند.

اخیراً، یک خانم دیوانه از تگزاس با من تماس گرفت. او گفت شوهرش در ۴۰ سالگی بر اثر سکته قلبی مرده و او را با کوهی از بدهی رها کرده است! او از من پرسید که آیا می توانم شرکت ساختمانی او را بفروشم. من تحقیقاتی انجام دادم و متوجه شدم که او هیچ کارمندی ندارد، فقط پیمانکاران فرعی و هیچ فرآیندی در کار نیست. تمام داده ها در ذهن او بود که او مرد. احساس وحشتناکی داشتم چون نمی توانستم به او کمک کنم. به همین دلیل است که ایجاد کسب و کار برای فروش بسیار ضروری است. اینگونه است که شما عزیزان خود را برای موفقیت آماده می کنید.

همانطور که استیون کاوی می گوید، “با در نظر گرفتن پایان شروع کنید!” همه کارآفرینان باید کسب و کار خود را بر اساس مدل خروج GPS بخرند یا شروع کنند.

اگر می‌خواهید در جایی رانندگی کنید، چه کار می‌کنید. ? گوشی خود را بیرون می آورید و به نقشه گوگل یا برنامه دیگری می روید و مقصد خود را وصل می کنید. اگر GPS مقصد شما را نداند، در نهایت گم خواهید شد یا به صورت دایره‌ای رانندگی خواهید کرد. خط آخر: به جایی نخواهید رسید! این همان اتفاقی است که برای صاحبان مشاغل می افتد اگر آنها بازی نهایی خود را برنامه ریزی نکنند. صاحبان مشاغل برای شکست برنامه ریزی نمی کنند، آنها در برنامه ریزی شکست می خورند، از تپه های مالی بالا و پایین می روند تا در نهایت به شکست بیشتری دست یابند، به قیمت دلار به پنی می فروشند و/یا کسب و کار خود را می بندند.

این مدل GPS EXIT برای کسب و کارهایی طراحی شده است که از ثروتمند خارج شوند، نه فقیر. صاحبان مشاغل باید موارد زیر را در مثال زیر تعیین کنند:

  • مقصد آنها (قیمت فروش مورد نظر) ۲۰ میلیون دلار
  • موقعیت مکانی فعلی (کلمه دیگر ارزیابی فعلی) ۵ میلیون دلار

بیشتر صاحبان کسب و کار تا زمانی که به فروش فکر نکنند هرگز کسب و کار خود را ارزیابی نمی کنند. مالکان باید یک چکاپ ارزیابی سالانه انجام دهند. رویدادهایی وجود دارند که ارزش گذاری ها را افزایش می دهند و رویدادهایی هستند که ارزش گذاری ها را کاهش می دهند و شما همیشه باید ارزش کسب و کار خود را بدانید.

  • بازه زمانی: (مدت زمانی که می خواهید شرکت را به شما بفروشید) ۵ سال
  • تعیین کنید که خریداران شما چه کسانی هستند: (۵ نوع خریدار وجود دارد) خریداران برای اولین بار، متخصص چرخش، گیره، استراتژی/رقبا، و حاملان سریال.
  • شکاف تخلیه را بشناسید: شناسایی کنید که اعداد شما (تولید ناخالص، چرخ دنده، هزینه عملیاتی و EBITDA) برای ارزیابی ۲۰ میلیون دلاری باید در کجا قرار گیرند.
  • معیارهای خریداران: دارایی های اختصاصی/هم افزایی هایی را شناسایی کنید که خریدار را ترغیب می کند تا برای شرکت شما مبلغی را به جای قیمت ارزیابی شده بپردازد؟
  • چرا: آخرین مرحله در مدل خروج GPS، این است که چرا می‌خواهید ۲۰ میلیون دلار بفروشید؟ اگر آسان بود همه این کار را می کردند. بنابراین، WHY شما باید به اندازه کافی قدرتمند باشد که شما را در بازی نگه دارد، انگیزه شما را برای مقابله با همه طوفان های مالی و رویدادهای فاجعه باری که ممکن است رخ دهد حفظ کند.

پیروی از مدل های خروج GPS تفاوت بین فروش برای سودهای کلان و فروش به سکه به دلار را ایجاد می کند. این طرح شما را روی بازی پایانی خود متمرکز می‌کند و به جلوگیری از فرود در ۸۰ درصد مشاغلی که فروش ندارند کمک می‌کند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی