عمومی

چگونه کار غیرمتمرکز جهان را تغییر می دهد

چگونه کار غیرمتمرکز جهان را تغییر می دهد

با کاهش بیشتر محدودیت‌های همه‌گیری، سرانجام جهان برای سفر باز شد. ما از احساس انقباض متنفریم و هوس تجربه های فراتر از مرزها را داریم. با این حال، همین امر به طور سنتی برای باغ های دیواری شرکت های بزرگ آمریکا صادق نبوده است. «برون سپاری» زمانی یک کلمه کثیف به حساب می آمد. فریلنسرینگ یک سرویس پست و مبتنی بر نیاز . و کار-از-خانه، شاید یک روز مرسوم مرسوم.

اما امروز، سناریو بسیار متفاوت است. بسیاری از غول‌های شرکتی مدل‌های نامحدود WFH را پیشنهاد می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد آنها در مرحله استخدام هستند. نیروی کار انعطاف پذیرتر. چه چیزی تغییر کرد؟ میل به آزادی و انعطاف همیشه در درون ما وجود داشته است، اما یک تکان جهانی به ما نشان داد که واقعاً می توان آن را انجام داد. ما نیازی به تکیه بر یک سبک منحصر به فرد کار نداریم یا افرادی را فقط از یک منطقه جغرافیایی به کار می گیریم. در حالی که همه گیری ممکن است این واقعیت را به منصه ظهور رسانده باشد، بسیاری از بخش های اصلی از قبل برای تمرکززدایی آماده شده بودند.

به عنوان مثال، کریپتوکارنسی و فناوری بلاک چین نیاز به نظارت بر مبادلات آنها را از هر مرجع مرکزی مانند بانک نظارتی حذف می کند. کاربران می توانند این فناوری ها را از طریق چندین سیستم همتا به همتا مستقل و کاملا دیجیتال معامله کنند. این امر وابستگی به هر موجودیتی را کاهش می دهد و قدرت را بین بازیکنان مختلف توزیع می کند. در حالی که هنوز خیلی زود است که فناوری بلاک چین به پذیرش انبوه برسد، اما هر چه بیشتر روشن می شود که مفهوم تمرکززدایی باقی مانده است.

اطمینان از انعطاف پذیری و استقلال

طبق این بررسی کسب و کار هاروارد گزارش، ۷۷ درصد از ۵۰۰۰ کارمند دانشی که در سال ۲۰۲۱ مصاحبه شدند، گفتند که ترجیح می‌دهند در شرکتی کار کنند که به آنها انعطاف‌پذیری برای کار از هر کجا می‌دهد. اما ۶۱ درصد از آنها گزارش دادند که ترجیح می دهند انتخاب کنند چه زمانی از دفتر کار کنند و چه زمانی از خانه کار کنند و تاکید کردند که می خواهند تصمیم بگیرند چه چیزی برای آنها مفید است.

پس انگیزه طراحی و ساخت همه چیز در داخل خانه با نیروی کار کاملاً داخلی نیست. بلکه مشترک شدن در کانال‌هایی که می‌توانند به سرعت به شما اجازه دهند این کار را از هر کجا و با حداقل قوانین و نظارت انجام دهید. زمانی که شرکت ها در این مورد عمل کردند، نشان داد. تنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تعداد آگهی های شغلی آزاد نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت. پلتفرم‌های پرداخت مانند Wise و Stripe با اجازه دادن به انتقال سریع در سراسر جهان به راحتی می‌افزایند و زمینه بازی را برای فریلنسرها در سراسر جهان ایجاد می‌کنند.

حتی در صنعت دیجیتال مارکتینگ، که دارای بلندترین باغ های دیواری با “سه گانه” گوگل است، فیس بوک و آمازون فضای زیادی برای دیگران فراهم کرده است. پلتفرم‌هایی مانند StackAdapt و Criteo به طور فزاینده‌ای به برندها کمک می‌کنند تا دسترسی خود را از طریق راه‌حل‌های تبلیغاتی و بازاریابی چند کانالی گسترش دهند.

از آژانس‌های انحصاری تا قدرت گسترده جمعیت

در بخش نام‌گذاری و نام‌گذاری نیز، تمرکززدایی شروع به از بین بردن ساختارهای انحصاری و سفت کرده است. پیش از این، خدمات تخصصی و برندسازی که به طور قابل توجهی بر موفقیت یک کسب و کار تأثیر می‌گذاشت، تنها برای تعداد معدودی ممتاز که می‌توانستند از عهده آژانس‌های ممتاز برآیند، در دسترس بودند.

امروزه، با اقتصاد گیگ قوی، متخصصان و پلتفرم های متعدد برندسازی می توانند به همه انواع کسب و کارها بدون توجه به اندازه، بودجه یا مکان آنها. در شرکت من، Squadhelp، تمرکززدایی به ما این امکان را داده است که از قدرت عظیم جمعیت و خرد جمعی هزاران خلاق در سراسر جهان برای کمک به نام‌گذاری کسب‌وکارها استفاده کنیم.

بنابراین واضح است، حتی اگر نتوانیم باغ های دیوارکشی شده را به طور کامل از بین ببریم، خبر خوب این است که ساختارهای غیرمتمرکز در بخش‌های مختلف در دست ساخت هستند. این به کسب و کارها کمک می کند تا بر اولویت های کلیدی خود تمرکز کنند، به استعدادهای جهانی و پویا دسترسی داشته باشند و نیازهای کارکنان خود را برای استقلال و انعطاف پذیری برآورده کنند. از این رو، توانایی فعالیت از هر نقطه با استعداد از همه جا، یک مزیت بزرگ برای کسب‌وکارها نیز است — مزیتی که باید برای حفظ آن سخت تلاش کنیم.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی