عمومی

چگونه پولی را که استارت آپ شما جمع آوری می کند خرج کنید

چگونه پولی را که استارت آپ شما جمع آوری می کند خرج کنید

بسیاری از استارت‌آپ‌ها مانند سگی که ماشین را تعقیب می‌کند، به دنبال تأمین مالی هستند – به این شکل که آنها نمی‌دانند وقتی آن را گرفتند با آن چه کنند.

در کمال صداقت، هرگز سعی نمی کنم به یک رهبر استارت آپی بگویم که چگونه پول نقد خود را به کار ببرد. شما تمام کارهای سخت را انجام دادید، بنابراین سرمایه خود را به هر شکلی که صلاح می دانید به کار می برید. اما می‌دانم که برای هر استارت‌آپی که بودجه دریافت می‌کند، هزاران نفر دیگر در تلاش هستند و شکست می‌خورند.

و همچنین می‌دانم که یکی از رایج‌ترین دلایلی که سرمایه‌گذاران این بنیان‌گذاران را رد می‌کنند، فقدان یک منسجم است. پس از پرداخت پول برای پول برنامه ریزی کنید.

اینها کسانی هستند که می خواهم با آنها صحبت کنم.

بهترین طرح های تامین مالی از چهار مورد استفاده می کنند

حالا، من هم اینجا نیستم تا به شما بگویم چرا باید پول جمع کنید. چند هفته پیش به شما لیستی دادم تا خودتان به این سوال پاسخ دهید.

اما اگر قرار است چرخه جمع آوری کمک مالی را شروع کنید، یا حتی اگر فقط به آن فکر می کنید، مهم تر است. بیش از هر زمان دیگری واضح و مختصر در مورد نحوه استفاده از این پول برای تقویت رشد کسب و کار خود باشید.

من بیش از اینها را پشت سر گذاشته ام. ده‌ها استارت‌آپ، و ده‌ها مشاوره دیگر، با تقسیم تقریباً یکنواخت بین سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و درآمد/خود تأمین مالی — در واقع، من روی یکی از هرکدام در حال حاضر.

در اینجا یک راه بسیار ساده برای تعیین انتظارات در مورد نحوه خرج کردن یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز، بر اساس تجربه شخصی من و تأیید شده توسط دوستان سرمایه گذار VC و فرشته من.

۱٫ زمان: چقدر باند پرواز اضافه خواهید کرد؟

این اولین و مهمترین معیار برای اندازه گیری ارزش هر سرمایه گذاری جدید است. این عددی است که در هر لحظه باید بتوانید از بالای سر خود به صدا درآورید.

چه مدت می توانید درها را باز نگه دارید؟

فرمول به اندازه کافی آسان است: پول نقد به اضافه درآمد مورد انتظار منهای نرخ سوخت، هر ماه محاسبه می شود تا زمانی که سرمایه گذاری به صفر برسد. در حالت ایده‌آل، این منحنی است که به محض اینکه پول جدید را به کار انداختید، شروع به نزول شدید می‌کند، در حالی که آن کار نتیجه می‌دهد، صاف می‌شود، سپس به شدت در انتهای عقب بالا می‌رود زیرا آن نتایج برای کسب‌وکار بازده ایجاد می‌کند.

تجربه به من آموخت که بهترین سناریو، بدترین سناریو و محتمل‌ترین سناریو را داشته باشم. محتمل ترین و بدترین موارد را در خارج از شرکت به اشتراک بگذارید. در داخل، اهداف همه را برای رسیدن به بهترین حالت تعیین کنید، گویی تنها مورد است.

۲٫ استعداد: چقدر تجربه خواهید داشت؟

تقریباً در تمام چرخه های جمع آوری کمک مالی که طی کرده ام، استعداد اولین است محل پول جدید تخصیص داده می شود. منظورم این است که اگر می توانستم با تیمی که دارم به اهدافم برسم، اصلاً نیازی به سرمایه گذاری خارجی نداشتم. استعدادهای بیشتر و بهتر شما را سریعتر به اهداف بلندتر می رساند و هیچ حوزه دیگری بازدهی بهتری از خرج نمی کند.

وجود دارد. معمولاً سه سطل استعداد که پول جدید در آن گنجانده می شود: 

  • اولین سطل استعدادی است که در حال حاضر برای پر کردن نیاز دارید. شکاف در مجموعه مهارت شرکت و سرعت بخشیدن به خروجی.
  • دومین سطل استعدادی است که شما نیاز دارید تا از افزایش خروجی سطل اول سرمایه گذاری کنید — افزودن منابع به فروش، بازاریابی، عملیات و پشتیبانی.
  • سطل سوم: استعدادی که اگر و زمانی که همه چیز درست پیش برود – اضافه کردن منابع به امور مالی، منابع انسانی، و موفقیت و مراقبت مشتری، و همچنین دوبرابر کردن منابع برای کمک به اولین سطل کار خود را انجام دهد تا چرخه ادامه یابد.

۳٫ فناوری: چقدر رشد را خودکار و مقیاس خواهید داشت؟

این روزها، فناوری جزء حیاتی هر کسب و کار جدیدی است، خواه یا نه اینکه تجارت فناوری محور باشد. خرید یا ساخت فناوری جدید عامل ایکس در تعیین میزان بازدهی بزرگ شما از استعداد جدیدتان خواهد بود. معمولاً سه مرحله هزینه فناوری جدید برای هر راه اندازی وجود دارد:

  • Catch ip: پشته فناوری شرکت، پشته عملیات ، پشته ارتباطات، پشته پشتیبانی و پشته فروش/بازاریابی همگی باید به سطح فناوری رقابتی ارتقا داده شوند.
  • پاکسازی: همچنین احتمالاً بدهی فنی، بدهی عملیاتی، حفره های اداری و فقط یک میدان مین وجود دارد. ناکارآمدی های تصادفی و راه حل های دستی فناوری جدید و صرف زمان بیشتر در فناوری می تواند بسیاری از این مسائل را برطرف کند.
  • نوآوری: بیشتر بنیانگذاران جدید، به ویژه بنیانگذاران فناوری، تمایل دارند ۱۰۰ درصد از هزینه های فناوری خود را به نوآوری اختصاص دهند. نکته حرفه ای: باید بیشتر از ۶۰/۴۰ باشد، با بودجه باقیمانده که برای جبران و تمیز کردن تخصیص داده می شود، از جمله در مناطق خارج از تیم فناوری.

۴٫ کشش: چقدر سهم بازار برنده خواهید شد؟

این یکی دشوار است اما برای درست کردن آن بسیار مهم است. این چیزی است که سرمایه‌گذاران اکنون که صندلی‌های هیئت مدیره دارند، پیشرفت شما را در مورد آن اندازه‌گیری می‌کنند و شما را در مورد آن آزار می‌دهند.

در پیش بینی سهم بازار خود به اندازه کافی محافظه کار باشید تا از دست ندهید. اگر یک شرکت سهامی عام برآوردهای سود را با چند درصد از دست بدهد، سهام می تواند سقوط کند. اگر یک استارت‌آپ خصوصی پیش‌بینی‌ها را با فاصله کافی بزرگ یا برای مدت زمان طولانی از دست بدهد، تمام جهنم در جلسه هیئت مدیره از بین می‌رود.

همچنین تعدادی از عوامل خارجی و سناریوهای بدون تقصیر ما وجود دارد که می تواند باعث این اشتباه شود. مطمئن شوید که در یک بازار همیشه شکاک و متزلزل، جایی برای این شگفتی‌ها باقی می‌گذارید.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی