عمومی

پس از 21 سال طولانی، اپل فقط یک چیز تلخ و شیرین ایجاد کرد اطلاعیه درباره نمادین ترین محصول آن

پس از ۲۱ سال طولانی، اپل فقط یک چیز تلخ و شیرین ایجاد کرد
اطلاعیه درباره نمادین ترین محصول آن

در روز سه شنبه، اپل اعلام کرد که قطع کردن iPod touch. از برخی جهات، اعلان به‌ویژه غافلگیرکننده نبود، جدای از این واقعیت که من تقریباً مطمئن هستم که اکثر مردم حتی نمی‌دانستند اپل هنوز هم آی پاد تاچ را می فروخت (من این کار را نکردم). از این نظر، از بین بردن محصولی که هیچ کس حتی به یاد نداشت شما در حال ساخت آن هستید، کمی ضد آب و هوا است. اکنون که همه ما از آیفون استفاده می‌کنیم، سال‌ها دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید iPod touch وجود ندارد.

در عین حال. زمان، این اعلان تلخ است زیرا نشان دهنده پایان محصولی است که – تقریباً بیش از هر محصول دیگری – روش استفاده ما از فناوری را به طور کامل تغییر داده است. نه، آی پاد تاچ نیست. آی پاد.

از زمانی که در اکتبر سال ۲۰۰۱ معرفی شد، اپل بیش از ۴۰۰ میلیون آی پاد فروخت. این باعث می‌شود بعد از آیفون که بیش از ۱.۵ میلیارد دستگاه فروخته است، دومین محصول موفق شرکت تا به حال باشد، نه تنها موفق‌ترین محصول اپل است، بلکه موفق‌ترین محصول است. همیشه.

شما می توانید خط مستقیمی بین موفقیت آی پاد و موفقیت آیفون ترسیم کنید. در واقع، به گفته تونی فادل، مردی که اغلب از او به عنوان “پدر آی پاد” یاد می شود، بدون آی پاد هیچ آیفونی وجود نداشت.

ببینید، در خطر دست کم گرفتن چشمگیر، اپل ۲۱ سال پیش شرکتی بسیار متفاوت از امروز بود. ماهی که اپل آی پاد را عرضه کرد، اعلام کرد ۲۵ میلیون دلار در سال قبل از دست داده است، با کمی کمتر از ۶ میلیارد دلار فروش. تنها در سه ماهه اخیر، این شرکت ۲۵ میلیارد دلار سود کسب کرده است. بدیهی است که تفاوت بزرگ آیفون است.

اما این تا شش سال دیگر وجود نخواهد داشت. استیو جابز، بنیانگذار نمادین شرکت، کمتر از چهار سال قبل بازگشته بود و در میانه تلاشی چشمگیر برای مرتبط کردن اپل بود.

او با iMac، رایانه رومیزی رنگارنگ همه‌کاره که رایانه‌ها را سرگرم‌کننده و سرگرم‌کننده می‌کرد، موفق شد. تا سال ۲۰۰۱، اپل ۵ میلیون iMac فروخته بود، اما فروش شروع به کاهش کرده بود. . شاید آی مک محصولی بود که اپل را نجات داد، اما به شدت نیاز به یک اقدام بعدی داشت.

برای انصاف، آی پاد اصلی یک موفقیت فوری نبود. اول اینکه گران بود. دوم، به FireWire نیاز داشت، به این معنی که شما فقط می توانید از آن در مک استفاده کنید. در واقع، یک نسخه سازگار با ویندوز از iTunes، نرم افزاری که برای همگام سازی موسیقی خود با آی پاد نیاز داشتید، تا یک سال بعد منتشر نخواهد شد.

معروف است که استیو جابز مخالف این بود که اپل آیتونز را در ویندوز در دسترس قرار دهد، اما زمانی که این کار را انجام داد، فروش بالا رفت. میلیون‌ها نفر که قبلاً اپل را سازنده رایانه‌های عجیب و غریب برای آدم‌های عجیب و غریب و علاقه‌مندان می‌دانستند، ناگهان این شرکت را جذاب دیدند. همه جا تبلیغات رنگارنگی با شبح هایی پخش می شد که هدفون های گوش سفید به چشم می خورد. در مقایسه با رقبا، آی پاد اساساً از هر نظر بهتر بود.

در مدت شش سال، تا سال ۲۰۰۷، این شرکت ۱۰۰ فروش داشت. میلیون آی پاد در آن سال، البته، جابز روی صحنه ایستاد و آیفون را معرفی کرد. آیفون، البته، دلیل مرگ آی پاد است، حتی اگر مدتی طول بکشد. اپل شاید مهم ترین تصمیم هر شرکتی را زمانی که مایل به موفق ترین محصول خود را به خاطر آینده اش آدمخوار می کند. آن آینده خیلی خوب پیش رفت. امروزه، آیفون اپل را به با ارزش ترین شرکت جهان.

این ما را به شاید مهم ترین جنبه اعلامیه اپل می رساند. همانقدر که آی‌پاد ۲۱ سال پیش برای اپل حیاتی بود، امروز بیشتر بی‌ربط است. هیچ‌کس آی‌پاد نمی‌خرد مگر اینکه در این مرحله لوازم الکترونیکی قدیمی را جمع‌آوری کند. تا حدی به این دلیل است که هیچ کس آهنگ های موسیقی را برای همگام سازی با دستگاه های خود دانلود نمی کند. همه فقط از خدمات استریم استفاده می‌کنند.

برای این منظور، هر کاری که می‌توانید با iPod انجام دهید در iPhone بهتر است. این تنها وسیله ای است که بر همه آنها حکومت می کند.

علی‌رغم این واقعیت که برای میلیون‌ها نفر، iPod چیزی بود که آنها را به اپل معرفی کرد و آن را صرفاً برای به خاطر نوستالژی زیاد منطقی نیست. اپل اکنون شرکت آیفون است. باید به شرکت اعتبار بدهید که مایل است محصولاتی را که برای ۲۱ سال طولانی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین محصولاتش بوده است رها کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی