عمومیمقالات

چگونه ترک اینستاگرام در پول من صرفه جویی کرد؟

چگونه ترک اینستاگرام در پول من صرفه جویی کرد؟

از اولین باری که به عنوان دبیرستانی در زیرزمین خانه پدر و مادرم وارد فیس بوک شدم، رسانه های اجتماعی را دوست داشتم. من تعداد زیادی از مردم را می شناسم که شکایات جدی دارند درباره دنیای آنلاین—به خصوص رسانه های اجتماعی. اما به طور کلی، تجربه من واقعا عالی بود. من کارم را به عنوان نویسنده پس از اینکه یک گروه کوچک فیس بوک با فرصت هایی که نمی دانستم وجود دارند را به من متصل کرد، شروع کردم. و اینستاگرام به من این فرصت را می‌دهد که زندگی خانواده‌ام را مستند کنم و با دوستان و خانواده‌ای که این کار را نمی‌کنند، ارتباط برقرار کنم. در این نزدیکی زندگی نمی کنید.

من نمی‌توانم بگویم زمان من در رسانه‌های اجتماعی یک تجربه عالی بوده است. من اغلب خود را غرق می‌بینم که از نظرات ابراز شده، به‌ویژه پس از آخرین چرخه انتخابات، غرق شده‌ام. و گاهی اوقات، به عنوان راهی برای پرت کردن حواس خودم از بخش‌های خسته‌کننده یا دشوار روزم، یا به‌عنوان راهی برای به تعویق انداختن خمیدگی و پیشرفت در حجم کاری‌ام، به رسانه‌های اجتماعی، به ویژه اینستاگرام، تکیه می‌کنم. وقتی فهمیدم باید از زمانم بهتر استفاده کنم، تصمیم گرفتم از رسانه های اجتماعی استراحت کنم. مزایای آن بسیار بیشتر از آن چیزی بود که می توانستم پیش بینی کنم. در واقع، خروج از اینستاگرام باعث صرفه جویی در پول من شد.

یکی از تصمیم‌های من در این سال این بود که برگه‌های بهتری در مورد هزینه‌هایم داشته باشم، بنابراین من یک کار زیبا دارم ایده خوبی از تغییرات در اظهارات من است. با کمال تعجب، در پایان هفته اول بدون اینستاگرام، متوجه شدم که در مقایسه با هفته های گذشته به میزان قابل توجهی کمتر هزینه کرده ام. من به اعتراف این عادت بد خرج کردن افتخار نمی‌کنم، اما اغلب به خرید هیجانی-گاهی روزانه- می‌افتم. چیزی که من تا قبل از وقفه اینستاگرامم متوجه نشدم این بود که صفحه نمایش من چقدر روی خریدهای من تأثیر گذاشته است.

پیمایش صدها جعبه صحنه‌سازی شده و فیلتر شده هر روز به من این احساس را می‌داد که انگار چیزی از زندگیم کم شده است. من نیازمند شادی بودم که در زندگی مردم با بچه های خندان، خانه های درخشان و جدیدترین دکوراسیون خانه یا پالت آرایش دیدم – اگرچه قبل از ورود به سیستم، آرزوی دستیابی به آنها را نداشتم. یا حتی بدانید که بسیاری از آن چیزها وجود داشته است.

البته، تجربه من منحصر به فرد نیست. در واقع، نظرسنجی ۲۰۲۱ به سفارش Stackla نشان داد که “۷۹٪ از مردم می گویند [محتوای تولید شده توسط کاربر] تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید آنها دارد” و “۵۶٪ از مشتریان می گویند که آنها در حال حاضر هنگام خرید آنلاین بیشتر از قبل از همه‌گیری تحت تأثیر تصاویر و ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی هستند.

«فقدان مزمن» باعث می شود فکر کنیم به چیزهای بیشتری نیاز داریم.

نانسی کولیر می‌گوید: «ما بیشتر و بیشتر آنچه را که قرار است در خارج داشته باشیم تعریف می‌کنیم.، روان درمانگر و نویسنده قدرت خاموش: راه آگاهانه برای سالم ماندن در دنیای مجازی. “در حالی که ما همیشه برخی از این کارها را درست انجام داده ایم. اکنون، به نوعی سطح اپیدمی رسیده است که در آن چیزی که قرار است داشته باشیم دیگر چیزی نیست که می خواهیم. دیگر به صورت داخلی تولید نمی‌شود.”

از آنجایی که آنچه در صفحه نمایش خود می بینیم به شدت بر ما تأثیر می گذارد، شروع به خدشه دار کردن رابطه ای که با تجربیات خود داریم، با لحظه حال. زمانی که ما زمان زیادی را صرف مقایسه می کنیم زندگی‌مان (و چیزهای ما) با عکس‌های صحنه‌سازی‌شده، تجربه‌ای ایجاد می‌کنیم که کولر آن را «فقدان مزمن» می‌نامد: توجه خود را به چیزهایی که دیگران از زندگی خودمان گم کرده‌اند متمرکز می‌کنیم و آن لحظه توجه ما را می‌رباییم. چیزی که هنگام خرید بر اساس آنچه که فکر می کنیم باید داشته باشیم (طبق رسانه های اجتماعی) از دست می رود، این است که این فرصت را کاهش دهیم و در واقع در نظر بگیریم که آیا واقعاً این چیزها را می خواهیم یا برای زندگی ما مفید هستند یا خیر. به هر نحوی، او می گوید.

از آنجایی که چند هفته ای از اینستاگرام تعطیل شدم، قطعاً قصد دارم استفاده از رسانه های اجتماعی را به حداقل برسانم. اما من حاضر نیستم برای همیشه “اینقدر طولانی” بگویم. بنابراین از Colier چند ایده خواستم که چگونه می توانم با رسانه صلح کنم بدون اینکه عادت بد خرج کردن را داشته باشم که به آنچه روی صفحه می بینم اجازه بدهم خریدهایم را دیکته کنم.

برای محدود کردن عادات بد خرج کردن، آگاهانه از اینستاگرام استفاده کنید

پیشنهاد او یک صفحه از ذهن آگاهی می گیرد. به جای ترک زندگی آنلاین ما، او توصیه می کند که با پرسیدن سوالات متفکرانه در مورد آنچه در رسانه های اجتماعی می بینید و آنچه در لحظه حال تجربه می کنید شروع کنید. شما می توانید این کار را با توجه به اینکه تصویر چه احساسی در شما ایجاد می کند و چگونه زندگی فیلتر شده دیگران بر درک شما از زندگی خود تأثیر می گذارد، انجام دهید.

در مرحله بعد، تصدیق کنید که آنچه می بینید بهترین لحظات زندگی این شخص است. آنها همیشه به این شکل زندگی نمی کنند. در نهایت، با توجه به احساساتی که تجربه می کنید، احساساتی که احساس می کنید و در واقع آرزوی آن را دارید، توجه خود را به لحظه حال معطوف کنید.

کولر می‌گوید: «وقتی شروع به درگیر شدن در چرخه «من کافی نیستم، باید آنچه را که به نظر می‌رسد» داشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد، این است که ما این لحظه را از هر توجهی خارج می‌کنیم.

وقتی رویکردی آگاهانه برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنیم، می‌توانیم محرکی را که باعث ما می‌شود کنترل کنیم مقایسه کردن خود با سایر کاربران اینستاگرام و تبدیل آن به نشانه ای برای تمرکز بر لحظه حال ما. اگر ناراحتی یا کسالت وجود داشته باشد، می‌توانیم آن مسائل را بر اساس آگاهی از آنچه واقعاً آرزویش را داریم حل کنیم، به‌جای چیزی که در جلوی ما روی صفحه نمایش ما شناور است.

من قصد دارم بیشتر حواستان باشد که چقدر خودم و چیزهایم را با آنچه در اینستاگرام می بینم مقایسه می کنم. وقتی همه چیز شروع به عدم تعادل کرد، ممکن است دوباره آن را ترک کنم.

این مقاله در جولای ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس از fizkes/Shutterstock

Mary Sauer 150x150 - چگونه ترک اینستاگرام در پول من صرفه جویی کرد؟

مری یک نویسنده مستقل است که در غرب میانه زندگی می کند. او در درجه اول در مورد زندگی خانوادگی، غذا و سلامت روان می نویسد. کارهای مری توسط Vice Munchies، SheKnows، Babble و DailyWorth ارائه شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی