عمومی

چگونه ترومای یک کارمند را شناسایی و مدیریت می کنید؟ واکنش؟

چگونه ترومای یک کارمند را شناسایی و مدیریت می کنید؟
واکنش؟

تروما در محل کار واقعی است.

رویدادهای آسیب زا در هر سازمانی رخ می دهد، بنابراین بسیار مهم است که انواع مختلف رویدادهایی را که باعث واکنش تروما می شوند، نحوه واکنش افراد مختلف به رویدادهای آسیب زا و اینکه چگونه می توانید تأثیر رویدادهای آسیب زا را بر تیم خود به حداقل برسانید، بسیار مهم است.

دو نوع تروما وجود دارد. ترومای یک حادثه ناشی از یک بحران تعریف شده است، رویدادی با شروع و پایان روشن. این بحران می تواند سرقت، تصادف، اخراج یا مرگ ناگهانی یک همکار باشد. ترومای یک حادثه اغلب عمومی است و به راحتی به عنوان تروما شناسایی می شود. دیگران در مورد این رویداد می دانند یا تجربه کرده اند، بنابراین به احتمال زیاد جامعه پاسخ آسیب زا یک فرد را می پذیرد و درک می کند و آماده صحبت در مورد آن است.

ترومای پیچیده ناشی از رویدادهای جاری است که به طور مکرر در یک دوره زمانی طولانی رخ می دهد. این رویدادها معمولاً شامل شخص دیگری می شود و ممکن است شامل تبعیض، درگیری مداوم، محیط کاری آشفته یا قلدری باشد. ترومای پیچیده می تواند پنهان یا آشکار باشد، فرار از آن دشوار یا ناراحت کننده باشد و اغلب توسط دیگران نادیده گرفته یا انکار شود. این یک شکل بسیار موذیانه تر و لایه لایه تر تروما در نظر گرفته می شود.

زمانی که فردی یک واکنش آسیب زا را تجربه می کند، اغلب به این دلیل است که یک موقعیت فعلی باعث می شود که او احساس ناامنی یا غرق شدن کند. عزت نفس و اعتماد به نفس آنها ممکن است سقوط کند، یا ممکن است احساس کنند که کنترل ندارند.

یک پاسخ آسیب زا اغلب خود را به صورت فیزیکی و احساسی نشان می دهد. فردی که در میان یک پاسخ تروماتیک قرار دارد ممکن است درد قفسه سینه، سردرد یا تنگی نفس را تجربه کند. آنها ممکن است احساس اضطراب، افسردگی، ناامیدی یا عصبانیت کنند. آنها ممکن است ارتباط خود را با دیگران قطع کنند و از کار خود جدا شوند.

به عنوان یک رهبر، ممکن است از آنچه در حال وقوع است آگاه باشید یا ندانید. ممکن است فقط متوجه تغییر رفتار یا تغییر در نگرش فرد شوید. و این تغییر ممکن است ظریف یا خیره کننده باشد. آنها حتی ممکن است از چنین تغییراتی در درون خود آگاه نباشند.

تغییرات رفتار می تواند یک پرچم قرمز باشد.

در محل کار، تغییرات در رفتار می تواند به طرق مختلف ظاهر شود. ممکن است متوجه افزایش غیبت یا تغییر در نگرش یک کارمند شوید و ناگهان آنها ناخوشایند، بی حوصله، دفاعی یا منزوی شوند. این تغییر در رفتار همچنین می تواند به صورت تمرکز ضعیف، اعتماد به نفس پایین، تصمیم گیری ضعیف و تشدید اضطراب ظاهر شود.

این جابه‌جایی‌ها نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد چیزی در حال انجام است و باید به آن پرداخته شود. به احتمال زیاد کارمند شما به موقعیتی در محل کار یا زندگی شخصی خود واکنش نشان می دهد. آنها ممکن است از رفتار تغییر یافته خود آگاه باشند، اما قادر به پاسخ متفاوت نباشند، یا ممکن است به تغییرات رفتاری توجه نداشته باشند.

اگر تغییری در رفتار یک کارمند مشاهده کردید، تصور نکنید که آنها سخت یا بی انگیزه هستند بدون در نظر گرفتن این احتمال که آنها به یک رویداد محرک عاطفی واکنش نشان می دهند.

نحوه مقابله با ترومای محل کار.

  1. مهربان باشید. شما داستان آنها را نمی دانید و نمی دانید که وقتی به موضوع نزدیک می شوید چه واکنشی نشان خواهند داد. آنها باید شما را به عنوان یک متحد ببینند، کسی که سوال می پرسد زیرا شما به آنها اهمیت می دهید و نه اینکه رفتار آنها چگونه بر سازمان تأثیر می گذارد. آنها باید بدانند که برای شما و سازمان اهمیت دارند.
  2. از شک بهره ببرید. عجولانه نتیجه گیری نکنید به کارمندان خود این شک را بدهید که به کار خود، همکاران و سازمان اهمیت می دهند. به یاد داشته باشید که آنها ممکن است از تغییر رفتار خود آگاه نباشند یا تشخیص دهند که رفتار آنها بر افراد تیمشان تأثیر می گذارد. با مهربانی و کنجکاوی برخورد کنید. برای مثال، ممکن است بگویید:
    “از ملاقات با من متشکرم. می‌خواستم در مورد چیزی که اخیراً متوجه شده‌ام با شما صحبت کنم و می‌خواستم ببینم آیا می‌توانید به من کمک کنید تا بفهمم چه خبر است. به نظر می‌رسد وجود دارد. تا تغییری در رفتار شما ایجاد کنم. من به شما اهمیت می دهم و می خواهم مطمئن شوم که خوب هستید. آیا من یا شرکت می توانیم کاری برای حمایت از شما انجام دهیم؟
  3. به خاطر داشته باشید که هدف شما داشتن یک مکالمه سازنده است. اگر کارمند شما حالت تدافعی به خود می گیرد، به آنها یادآوری کنید که انتقاد یا قضاوت نمی کنید، فقط به دنبال درک کردن هستید. با حالت دفاعی آنها فعال نشوید. آرام بمانید و به یاد داشته باشید که صحبت کردن در مورد ضربه روحی آنها آسان نیست و ممکن است مشاهدات شما غافلگیر شوند. اگر مشکلی را انکار کردند، موضوع را تحت فشار قرار ندهید. شما منظور خود را بیان کردید. و اگر ناراحت شدند، به هر آنچه با شما در میان می‌گذارند گوش دهید و برای شنیدن تجربه‌شان آماده باشید.

زمانی که می دانید یک کارمند با یک پاسخ تروما دست و پنجه نرم می کند، باید از او حمایت کنید و به او کمک کنید تا منابع مورد نیاز خود را به دست آورد. . در برخی موارد، ممکن است با یک مشاور تروما تماس بگیرید یا آنها را با منابع سلامت روان مرتبط کنید. اما اگر آسیب ناشی از قلدری، تبعیض، درگیری مداوم یا یک محیط کاری آشفته باشد، باید اقدامات داخلی انجام دهید. اجازه دهید کارمندتان بداند که از صراحت آنها قدردانی می کنید و برای حمایت از آنها اقداماتی را انجام خواهید داد. در صورت امکان، به آنها اطلاع دهید که مرحله بعدی چیست، تا بدانند که شما جدی هستید.

داشتن یک فرهنگ سازمانی مشارکتی و قابل اعتماد که در آن همه احساس امنیت کنند و بدانند که شما به رفاه آنها اهمیت می دهید، مهم است. با مدیریت دلسوزانه و رسیدگی به واکنش های ترومایی کارکنان خود، یک محیط کار سالم و سازنده ایجاد می کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی