عمومی

چگونه برای هر مرحله رهبری کنیم چرخه زندگی کسب و کار شما

چگونه برای هر مرحله رهبری کنیم
چرخه زندگی کسب و کار شما

یکی از زمینه‌هایی که در طول سال‌ها توجه مطالعات دانشگاهی را به خود جلب کرده است، چگونگی تکامل طبیعی شرکت‌ها است. یکی از تحقیقات، که در مقاله‌ای در سال ۲۰۰۳ منتشر شد در ژورنال بین‌المللی تحلیل سازمانی نشان داد که پنج مرحله وجود دارد که هر شرکت در طول زمان از آن عبور می‌کند.

<. div class="standardText" readability="28.680272108844">

سوال این است که فکر می کنید سازمان شما در چه مرحله ای است؟ پاسخ ممکن است درباره نحوه فکر کردن درباره نقش شما به عنوان رهبر آن.

مرحله ۱: وجود

اولین مرحله ای که هر سازمانی از آن عبور می کند، شروع کارآفرینی یا تولد آن است. تمرکز سازمان در این مرحله بر دوام شدن است – به این معنی که شما پول نقد کافی برای تامین مالی عملیات سازمان تولید می کنید. شما در این مرحله سعی می کنید مشتریان را وادار به خرید تقریباً هر چیزی از شما کنید. تقریباً مثل این است که در حال نفس کشیدن برای هوا هستید. یک مدیر عامل نقش بزرگی در توانایی سازمان برای زنده ماندن در مرحله وجود دارد، عمدتاً به این دلیل که بیشتر تصمیمات با آنها یا تیم اجرایی کوچک آنها متمرکز است.

مرحله ۲: بقا

هنگامی که سال‌های شروع یک شرکت را پشت سر بگذارید، به نبردی برای بقا و رشد تبدیل می‌شود. این زمانی است که ساختار سازمان مهم می شود، و زمانی است که باید شایستگی های جدید و مدیریت حرفه ای. همچنین این تهدید وجود دارد که هر لحظه ممکن است مشکلی پیش بیاید و شرکت را به کلی از بین ببرد. مدیر عامل نیز باید با رشد سازمان در این مرحله تکامل یابد. آنها باید رفتار خود را از رفتار یک مشارکت کننده فردی به یک مربی و مدیر اجرایی که تیم را به سمت چشم انداز و اهداف مشترکشان هدایت می کند تغییر دهند.

مرحله ۳: موفقیت

مرحله ۳: موفقیت

در این مرحله، شرکت از آستانه موفقیت عبور کرده است. این یک پایگاه مشتری واضح و مزیت رقابتی در بازار ایجاد کرده است که باعث رشد سال به سال می شود. مشکل این است که بوروکراسی و سیاست سازمانی به موانعی تبدیل شده اند که باید بر آن غلبه کرد. با افزایش مقیاس شرکت، تعداد خط مشی ها، رویه ها و سلسله مراتب نیز افزایش یافته است. همه چیز نسبت به مراحل قبلی هوای رسمی تری دارد. نقش مدیر عامل نیز دوباره تغییر کرده است، از تفکر در مورد عملیات روزانه به تمرکز بیشتر بر برنامه ریزی و استراتژی. این تغییر در موقعیت همچنین باعث می شود که بسیاری از کارآفرینان به دنبال یک رمپ خارج از شرکت باشند. در حالی که آنها در مراحل اولیه پیشرفت کردند، بخش جدید آنقدرها هم سرگرم کننده نیست – در حال حاضر بیشتر شبیه به یک شغل احساس می شود. من قبلاً در مورد این پویا نوشته ام، و ضروری است که با خود صادق باشید و تشخیص دهید که آیا زمان آن رسیده است که کار جدیدی را ترک کنید و به جای آن شروع کنید، به خصوص اگر آماده یا قادر به انجام آن نیستید. متعهد شوید که انرژی خود را دوباره در آینده کسب و کار سرمایه گذاری کنید.

مرحله ۴: تجدید

این یک مرحله حیاتی در چرخه حیات یک سازمان است، زیرا معمولاً نشان دهنده تغییر در رهبری است، زمانی که بنیانگذار به نفع یک مدیر عامل جدید تغییر مسیر داده است. این رهبر جدید کسب و کار را بسیار متفاوت می بیند، که می تواند برای خلاقیت و نوآوری مورد نیاز برای باز کردن فرصت های رشد جدید برای سازمان را تقویت کرد. این همچنین می‌تواند فرصتی برای مدیرعامل جدید باشد تا برخی از سیلوها و سلسله مراتبی را که در طول زمان برای تمرکز مجدد بر نیازهای مشتریان ایجاد شده‌اند، از بین ببرد و به آن حس تازگی و انرژی از روزهای خوب گذشته بازگردد.

مرحله ۵: زوال

این مرحله ای است که هیچ سازمانی نمی خواهد خود را در آن بیابد. وقتی مرحله تمدید اشتباه پیش می‌رود، ممکن است این اتفاق بیفتد. خواهید دید که رشد کند می شود یا حتی منفی می شود. افراد داخل سازمان نیز نیازهای خود را بر نیازهای کسب و کار برتری می دهند. خیلی بیشتر از همیشه سیاسی شده است و برندگان نبردهای سیاسی قدرت تصمیم گیری را در بین خود تثبیت می کنند. در نتیجه، شرکت در توانایی خود برای برآوردن نیازهای مشتریانش محدودتر و محدودتر می شود، که فقط به مرور زمان، چشم اندازهای شرکت را از بین می برد. /h2>

بنابراین، فکر می کنید سازمان شما در چه مرحله ای است؟ آیا هنوز در حال پیشرفت هستید، برای هوا می جنگید، یا برای انرژی جدیدی که قادر به تجدید در سازمان باشد ناامید هستید؟ هرچه صادقانه تر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، شانس بیشتری برای یافتن راهی برای رشد شرکت خود در آینده خواهید داشت.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی