عمومی

چگونه با رشد بر افکار منفی غلبه کنیم؟ انعطاف پذیری روانی

چگونه با رشد بر افکار منفی غلبه کنیم؟
انعطاف پذیری روانی

آیا تا به حال متوجه شده اید که در مصرف غیرمولد یا افکار منفی و احساساتی که شما را از مسیر اقدامی انجام می دهید؟ اگر چنین است، آنچه در طول دوران مربیگری فوتبالم در مورد توسعه انعطاف‌پذیری روان‌شناختی یاد گرفتم، برای قادر ساختن شما به انجام اقدامات عمدی تحت شرایط چالش‌برانگیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

کار من تسهیل تعاملات بین دکتر لیونل روزن، روان درمانگر و استاد دانشگاه ایالتی میشیگان، با بازیکنان فوتبال ایالت فلوریدا بود که به دنبال برتری ذهنی بودند. اما نمی‌دانم چه کسی بیشتر سود برد، بازیکنان یا من.

دکتر. من و روزن در طول فصل های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ ساعت های زیادی را با هم در ایالت فلوریدا گذراندیم. در آن زمان، او مرا با مفهوم بازسازی شناختی آشنا کرد. بازسازی شناختی یکی از اجزای کلیدی درمان شناختی رفتاری است که در آن افراد یاد می گیرند افکار غیرمنطقی یا ناسازگار مانند تفکر همه یا هیچ را شناسایی و تغییر شکل دهند.

من روان‌درمانگر نیستم، اما فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم از ایجاد اختلال در الگوهای فکری غیرمنطقی یا منفی که ما را از سازگاری با محیط همیشه در حال تغییر خود باز می‌دارد، سود ببریم. چند بار متوجه شده اید که در حال تعقیب یک فکر مخرب در مورد چیزی هستید که اتفاق نیفتاده یا ممکن است هرگز رخ ندهد؟

برای مثال، شما شایعه ای بشنوید مبنی بر اینکه ممکن است یک رقیب در حال کار بر روی ویژگی مشابهی باشد که شرکت شما در شرف ارائه آن است. به جای تمرکز بر روی ایجاد یک ویژگی مخرب که می تواند محصول شما را به ارتفاعات جدید سوق دهد، درگیر سناریوهای فرضی در مورد آنچه رقیب شما ممکن است بسازد، می شوید. شما به جای اقدام، اسیر افکار خود می شوید.

من مقصر این رفتار مخرب هستم، اما من یاد گرفتم که این اتفاقات را با آموزش انعطاف پذیری روانی کاهش دهم. انعطاف‌پذیری روان‌شناختی به سه چیز نیاز دارد: توانایی تماس با لحظه حال، پذیرش احساسات ناخوشایند و انجام اقداماتی که ریشه در ارزش‌های اصلی دارند.

تمرکز بر لحظه حال

وقتی تمرکز خود را روی لحظه حال از دست می‌دهید و مغزتان تحت تأثیر احساسات قرار می‌گیرد، نمی‌توانید بهترین عملکرد را داشته باشید. وقتی می‌گویم اجرا کنید، این می‌تواند به این معنا باشد که برای خانواده‌تان حضور داشته باشید یا یک پروژه کاری مهم را به پایان برسانید. هنگامی که تمرکز خود را بر لحظه حال از دست می دهید، پوسته ای از خود هستید.

می توانید با شرکت در فعالیت، خود را برای حضور آموزش دهید. تمرین ذهن آگاهی ذهن آگاهی به شما می آموزد که بدون قضاوت در مورد افکار یا احساسات خود درگیر لحظه حال باشید، و راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

کلید این است که لنگری را پیدا کنید که برای شما کار کند.

می توانید از نفس به عنوان لنگر استفاده کنید و روی تنفس خود تمرکز کنید. . می‌توانید پیاده‌روی کنید و عمداً حواس خود را درگیر کنید و در غنای خورشید، نسیم و حتی احساسی که پاهایتان در حال سر خوردن روی زمین هستند غوطه ور شوید.

همچنین برنامه های زیادی مانند Calm، Headspace و Abide وجود دارد که در صورت نیاز به راهنما می توانید از آنها استفاده کنید. نکته کلیدی این است که یک لنگر پیدا کنید و توانایی خود را برای در تماس ماندن با لحظه حال آموزش دهید.

احساسات ناراحت کننده را در آغوش بگیرید

افسانه ای وجود دارد که بهترین ورزشکاران یا مجریان فشاری را احساس نمی کنند. این نمی تواند دور از واقعیت باشد.

من در حرفه قبلی خود با چندین مدال طلای المپیک در مسابقات سرعت کار کردم. یکی از آنها ورونیکا کمبل براون بود. او سه مدال طلای المپیک گرفت و اغلب به من می گفت که اگر قبل از مسابقه کمی عصبی نباشد، مشکلی پیش آمده است.

تفاوت او با کسی که در بازی‌های المپیک روی سکو به پایان نرسید این است که می‌توانست آن احساسات ناخوشایند را بپذیرد و توجه خود را به لحظه حال معطوف کند و دست به اقدام بزند. بنابراین دفعه بعد که در مقابل همکاران خود ارائه می کنید، هر گونه احساس عصبی را که ظاهر می شود در آغوش بگیرید و آنها را نشانه ای از هوشیاری و آمادگی برای حرکت در نظر بگیرید.

اقدام کنید و به جلو حرکت کنید

این سومین مؤلفه انعطاف پذیری روانی است. وقتی حضور دارید و با افکار و احساسات خود در تماس هستید، می‌توانید اقدامات عمدی انجام دهید که بر اساس ارزش‌های خود هدایت می‌شوند.

شما این کار را نمی‌کنید. نباید غرق در احساسات شد و تصمیمات غیرمنطقی گرفت. می‌توانید بر اساس اینکه چه کسی در هسته‌ی خود هستید، اقدام کنید – دلسوز، صادق، دلسوز، و غیره. می‌توانید الگوی فکری منفی را تغییر دهید، روی مثبت تمرکز کنید، یا با صداقت در یک موقعیت کاری سخت مشارکت کنید.

یک لحظه وقت بگذارید، ارزش های خود را یادداشت کنید، و سپس یک لنگر پیدا کنید که می توانید از آن برای آموزش ذهن خود برای ارتباط با لحظه حال استفاده کنید. به این ترتیب، شما گروگان احساسات نخواهید بود، اما می‌توانید به‌طور مداوم به گونه‌ای رفتار کنید که با شخصی که هستید و می‌خواهید باشید همسو باشد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی