عمومی

چگونه این بنیانگذار منتقدان خود را پذیرفت و 75 میلیون دلار جمع آوری کرد برای یک مهتاب ماموت

چگونه این بنیانگذار منتقدان خود را پذیرفت و ۷۵ میلیون دلار جمع آوری کرد
برای یک مهتاب ماموت

بن لام تا زمانی که با جورج چرچ، ژنتیک شناس دانشگاه هاروارد برای ایجاد بوستون و آستین، پنج شرکت را تاسیس و فروخت. استارتاپ بیولوژیکی Colossal. او تجربیات زیادی در جمع آوری بودجه از ونچر- به دست آورده بود. سرمایه گذاران سرمایه در طول سالها. اما این بار، قضیه متفاوت بود.

Colossal Bioscience تأسیس شد تا بخشی از فناوری نوآورانه و فرآیند علمی چرچ را از دانشگاه خارج کند. آزمایشگاه تحقیقاتی و با سرمایه گذاری سرعت آن را افزایش دهید. لم به پادکست What I Know شرکت Inc. می‌گوید، اگرچه هدف واقعی هدایت شرکت، یک مهتاب بود: برای بازگرداندن ماموت پشمالو از انقراض. زیست‌شناسی مصنوعی و انبوه نوآوری‌های دخیل در این تلاش، کاربردهای مفید دیگری نیز دارد، از کاهش تغییرات آب و هوایی گرفته تا حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض تا مراقبت‌های بهداشتی انسان.

آنچه Colossal فاقد آن بود، یک مدل تجاری بود. خوشبختانه، این مشکلی در هنگام معرفی سرمایه‌گذاران نبود، لام توضیح می‌دهد: «در مرحله اولیه، طرح کسب‌وکار این بود: هی، جورج و من می‌خواهیم یک شرکت زیست‌شناسی مصنوعی بسازیم که ماموت‌ها را بازگرداند و به ایجاد فکری کمک کند. و ما فکر می کنیم که می توانیم کارهایی را برای انسان انجام دهیم. این زمین زمین بود.” لام و چرچ مخفیانه به سرمایه گذاران مراجعه کرده بودند و هدفشان جمع آوری ۸ میلیون دلار سرمایه اولیه بود. آنها در نهایت بیش از ۱۶ میلیون دلار جمع آوری کردند.

Colossal از آن زمان تاکنون بیش از ۷۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است. در حالی که لام می‌تواند بخندد که مدل کسب‌وکار هنوز کاملاً واضح نیست، او می‌گوید این شرکت روی چندین فناوری مخرب کار می‌کند که می‌تواند پیامدهای عظیمی نه تنها برای حفاظت، بلکه برای سلامت انسان، رشد جنین و حتی ارزش سرگرمی داشته باشد.

ارزش سرگرمی؟ لام می‌گوید که انتظار دارد زمانی که در چهار تا شش سال، شرکت او موجودی زنده شبیه ماموت پشمالو خلق کرد، بازوی «تجربه مصرف‌کننده» برای شرکت او وجود داشته باشد. در حالی که هدف کلوسال برای پروژه انقراض ماموت ها، وحشی مجدد در قطب شمال است، لام می گوید که تیم می خواهد اولین گوساله ها برای دیدن بشر در دسترس باشد. محتوای آموزشی، مانند کتاب‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و بازی‌ها می‌تواند دنبال شود.

تا حدی به این دلیل که ایجاد مجدد یک گونه بحث‌برانگیز است، Colossal با شفافیت رادیکال برای عموم کار می کند. لام می‌گوید: «ما در مورد آن بسیار پر سر و صدا بوده‌ایم زیرا می‌خواهیم همه از عموم مردم گرفته تا مقامات دولتی و گروه‌های مردم بومی در کاری که ما انجام می‌دهیم مشارکت داشته باشند. او همچنین به‌طور رادیکالی پذیرای انتقاد است: «شما از افرادی که از شما سؤال می‌کنند بیشتر یاد می‌گیرید. بنابراین ما از آن استقبال می‌کنیم. این گفتگو، ما از آن فرار نمی‌کنیم، به سمت آن فرار می‌کنیم. واقعاً به ما کمک می‌کند تا نحوه انجام بهتر کارها را شکل دهیم. “

این رویکرد مربوط به فلسفه ای است که او برایش عزیز است، فلسفه ای که به او کمک کرده تا شرکتی پشت سر هم راه اندازی کند. “من فکر می کنم هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد بسیار سخت است، بنابراین واقعاً من را منصرف نمی کند.”

شما می توانید به من گوش دهید. مصاحبه کامل با بن لام را با کلیک بر روی اینجا یا روی پخش کننده بالا. می‌توانید آنچه در پادکست‌های اپل می‌دانم، Spotify، Google، دخت کننده صدا، .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی