عمومی

چگونه افراد باهوش عاطفی از “قانون تام هنکس” استفاده می کنند برای گرفتن بیشتر از کار و زندگی

چگونه افراد باهوش عاطفی از “قانون تام هنکس” استفاده می کنند
برای گرفتن بیشتر از کار و زندگی

زمانی است که تام هنکس شهرت و ثروتی که امروز دارد را ندارد. او از زمانی گفته است که باید بفهمد که چگونه با بودجه ۴۵ دلاری در ماه خانواده خود را تغذیه کند و زمانی که مجبور شد برای اجاره از تهیه کنندگان پول قرض کند.

البته خیلی وقت پیش بود. به سرعت به امروز، و هنکس به یکی از شناخته شده ترین ستاره های سینما در جهان تبدیل شده است.

هر چند قبل از این بود. هنگامی که هنکس اولین طعم موفقیت را چشید و پیشنهادها در آن پخش شد، این بازیگر می‌گوید که درس مهمی آموخته است، درس مهمی که می‌تواند برای کارآفرینان، فریلنسرها و دیگر صاحبان مشاغل کوچک مفید باشد، زیرا کار و شهرت آنها شروع به رشد می‌کند. او درباره این صحبت می کرد که چگونه به جایی رسید که بتواند فیلم هایی را که واقعاً می خواست بسازد، بسازد. هنکس می‌گوید برای انجام این کار، او باید یاد می‌گرفت که یک کلمه بسیار دشوار را به مردم بگوید.

“درس عجیبی برای آن است. آیا فهمیدم اینطوری کار مطلوبی را که انجام می دهید انجام می دهید،” هنکس در مصاحبه ای گفت. “اگر بگوییم بله، فقط کار می کنی. اما نه گفتن به این معنی است که نوع داستان و نوع داستان را انتخاب کرده ای. شخصیتی که می خواهید بازی کنید.”

حکمت زیادی در این کلمات نهفته است. وقتی نوبت به کار خودم می‌رسد، آنها به من کمک کردند تا اولویت‌هایم را تعیین کنم و کسب‌وکاری ایجاد کنم که به من در رسیدن به اهداف شخصی‌ام کمک کند.

من دوست دارم این درس را “قاعده تام هنکس” بنامم.

(اگر در “قانون تام هنکس” ارزشی پیدا کنید، ممکن است به دوره کامل هوش هیجانی من علاقه مند شوید — که شامل ۲۰ قانون دیگر است که به شما کمک می کند هوش هیجانی خود را توسعه دهید. کلاس دوره را اینجا ببینید.)

بهره بردن بیشتر از کار و زندگی به معنای یادگیری نه گفتن است

قانون تام هنکس به شما کمک می کند تا خودتان را توسعه دهید. مدیریت، جنبه کلیدی هوش هیجانی به سادگی بیان می کند:

هر بار که به چیزی که واقعا نمی خواهید بله می گویید، در واقع دارید می گویید نه به کارهایی که انجام می دهید.

این مهم است که این را به خاطر بسپارید، زیرا به راحتی درگیر لحظه ممکن است عادت داشته باشید که به درخواست همه برای یک لطف بله بگویید، فقط به این دلیل که می خواهید مفید باشید. یا، ممکن است هر کاری را که بر سر راهتان است بپذیرید – حتی اگر مانع رسیدن شما به اهدافتان شود.

وقتی به یاد می آورید قانون تام هنکس، شما به خود یادآوری می کنید که هر تصمیمی عواقبی دارد و فقط مقدار مشخصی ساعت در روز، روزها در هفته و هفته ها در سال وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که وقتی کسب و کار شما موفق‌تر می‌شود، این نکته را به‌ویژه به خاطر بسپارید. به عنوان یک مالک، ممکن است از ایده رد کردن کار مطمئن ناراحت شوید. اما بخشی از زیبایی راه اندازی یک کسب و کار موفق این است که می توانید در نحوه گذراندن وقت خود حساس تر باشید.

لازم نیست با هر مشتری کار کنید. می‌توانید روی مشتریانی تمرکز کنید که از کار کردن با آنها لذت می‌برید.

لازم نیست برای کارهایی که از آنها متنفر هستید، وقت بگذارید. می‌توانید دیگران را برای مراقبت از آنها استخدام کنید و روی جنبه‌هایی از کسب‌وکار تمرکز کنید که از نقاط قوت شما استفاده می‌کند.

شما ندارید. اگر نمی خواهید هفته ها شصت یا هفتاد ساعت کار کنید. می توانید برنامه کاری خود را حول چیزهای دیگری بسازید که به همان اندازه برای شما مهم هستند، اگر نه بیشتر.

البته، شما نباید به همه چیز نه گفت بخشی از ایجاد رابطه، و احتمالاً چیزی که در وهله اول به شما کمک کرد تا یک کسب و کار موفق بسازید، کمک به شما بوده است.

اما هر روز با انتخاب های سختی در مورد نحوه صرف وقت و انرژی خود روبرو خواهید شد. وقتی این کار را انجام دادید، قانون تام هنکس را به خاطر بسپارید: احساسات خود را کنترل کنید، و فقط به چیزهایی که برای شما مهم نیستند، “نه” بگویید… تا زمان بیشتری برای چیزهایی که هستند داشته باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی