عمومی

چگونه از مخرب یا حواس پرتی خود تمرکز کنید و از آن عبور کنید روایت های درونی

چگونه از مخرب یا حواس پرتی خود تمرکز کنید و از آن عبور کنید
روایت های درونی

من عاشق یک داستان خوب هستم، نه؟ اما داستان هایی که برای خودمان تعریف می کنیم چطور؟ آیا تا به حال مکث کرده اید و به این فکر کرده اید که این داستان ها چگونه بر شما تأثیر می گذارند؟

در اینجا یک مثال ناخوشایند آورده شده است. از روایتی که من ایجاد کردم به این صورت بود: “دارا: تو با این مشتری قطع نمی‌کنی. باید با او تماس بگیری، به او پیشنهاد بدهی تا نامزدی را زودتر تمام کند، و پول را به طور کامل به او پس بدهی.” حتی با وجود اینکه مشتری گفته شده هرگز دلیلی برای باور این موضوع به من نداده است، من اجازه دادم یک لحظه شک و تردید بر قضاوت بهتر غلبه کند و این داستان را باور کردم.

سپس این ایمیل نمایش داده شد:

“می‌خواهم صمیمانه از شما برای وقتی که امروز گذاشتید تشکر کنم. من واقعاً از گفتگو و جلسه مربیگری ما قدردانی کردم. شما یک هدیه منحصر به فرد و شگفت انگیز دارید! من بسیار خوشحالم که هستیم. کار با هم. به عنوان یک نکته جانبی: جلسه زمین امروز بعدازظهر واقعاً خوب پیش رفت. من به تیم اجازه دادم بدرخشد و آنها کار خود را انجام دادند. اگر در سال ۲۰۲۳ قرارداد را با قیمت بالاتر برنگردانیم تعجب خواهم کرد. متشکرم برای راهنمایی شما در این مورد.”

درس: افکار واقعیت نیستند.

در واقع، هر فرد به طور متوسط ​​حدود ۷۰۰۰۰ فکر در روز دارد. هرچه بیشتر به آنها توجه کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که چه تعداد درگیری با یکدیگر و/یا با آنچه در واقع در حال وقوع است. تصور کنید اگر بخواهید به همه آنها وزن بدهید چه اتفاقی می افتد.

این یک کاری است که من انجام می دهم. برای کمک به تشخیص اینکه کدام را باید باور کرد و کدام را رها کرد: مکث می‌کنم و از خودم می‌پرسم، “آیا می‌دانم این کاملاً درست است؟ اگر چنین است، چگونه؟”

در مورد این مثال، پاسخ من این بود (اگر به شک خود اجازه نمی دادم -افکار محوری: “نه، من نمی دانم که این کاملا درست است. شواهد آن را تایید نمی کنند.”

این درس ۲ است: تندتر از آنچه احساس می‌کنید حرکت نکنید.

عاشق کارآمدی نوع A در من ممکن است قبل از من دست به اقدامی زده و سعی کرده به نامزدی پایان دهد. سرعتش را کم کرد و دید که این فکر یک واقعیت نیست.

آهسته حرکت کنید. احساس بدن خود را تجربه کنید: آیا تنش و منقبض است؟ یا باز و ریلکس؟ از خود بپرسید که آیا می دانید این فکر کاملاً درست است یا خیر؟ اگر مطمئن نیستید، گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید و/یا طبق معمول ادامه دهید تا شواهد بهتری داشته باشید.

وقت شما ارزشمند است اجازه ندهید افکار سرگردان شما را ربودند. و اگر به ناچار این کار را انجام دادید، این روند سریع را تکرار کنید.

چه داستان هایی برای خود تعریف می کنید؟

آیا وقتی به سمت تعریف شخصی خود از موفقیت پیش می روید به شما کمک می کنند یا مانع می شوند؟

اگر مورد دوم است، چگونه قصد دارید رابطه خود را به آن/آن داستان(ها) تغییر دهید؟

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc. .com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی