عمومی

چگونه از دست دادن شغل ناگهانی را از نظر ذهنی مدیریت کنیم؟

چگونه از دست دادن شغل ناگهانی را از نظر ذهنی مدیریت کنیم؟

از دست دادن شغل می تواند آسیب زا باشد. هر احساسی که نسبت به کارفرما یا موقعیت خود دارید، رها شدن به طور غیرمنتظره می تواند احساسات بسیاری از جمله ترس، اضطراب و افسردگی ایجاد کند. بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را در محل کار می گذرانند و از دست دادن ناگهانی این ارتباط می تواند به معنای از دست دادن درآمد و هویت شما باشد و احتمالاً احساس بی کفایتی در شما ایجاد کند.

مواجهه با از دست دادن ناگهانی شغل می‌تواند شما را دچار مشکل کند و به این فکر کنید که بعداً چه کاری انجام دهید. در حالی که مراقبت از موارد عملی مانند درخواست بیکاری و جستجوی شغل جدید ضروری است، مراقبت از سلامت روان و رفاه نیز به همان اندازه مهم است.

به قسمت این هفته rich & REGULAR در مورد از دست دادن ناگهانی شغل، و به خواندن نکاتی برای کمک به شما برای مقابله ذهنی با اخراج شدن ادامه دهید.

از قبل آماده شوید

اگرچه احتمالاً سال‌های قبل شاهد اخراج کارکنان نخواهید بود، اما ایجاد زمینه‌های مالی برای مدیریت از دست دادن شغل زودتر از موعد می‌تواند این روند را آسان‌تر کند. همانطور که بررسی بودجه و حساب‌های مالی خود را صرف می‌کنید، برنامه‌ای ایجاد کنید. اقداماتی که باید انجام دهید و مواردی که باید به خاطر بسپارید اگر با از دست دادن شغل غیرمنتظره مواجه شوید.

داشتن یک صندوق اضطراری سالم و تمرکز بر پرداخت بدهی در حین کار به شما در سفر مالی کمک می کند و مدیریت از دست دادن شغل غیرمنتظره را آسان تر می کند. بر ایجاد شبکه ارتباطی خود چه به طور مستقیم در صنعت خود و چه در خارج از آن تمرکز کنید. اگر صنعت شما با ضربه غیرمنتظره‌ای مواجه شد، می‌توانید با دیگران خارج از حلقه نزدیک خود ارتباط برقرار کنید و به آنها اطلاع دهید که به دنبال کار هستید.

مثل خیلی چیزها، هرچه بیشتر از قبل از نظر مالی و ذهنی آماده شوید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

مکث را بزنید

قبل از انجام هر یک از کارهای عملی، به خود اجازه دهید بنشینید و غصه بخورید. از دست دادن شغل پیچیده است و می تواند احساسات زیادی را آشکار کند. کمی وقت بگذارید و با مجله خود بنشینید و در مورد آن بنویسید چه چیزی را تجربه می کنید، حتی اگر این یک غر زدن در مورد ناعادلانه بودن وضعیت یا ترس شما باشد. معمولاً بهتر است این احساسات را روی کاغذ بیاورید و آنها را به روش‌های سالم پردازش کنید، نه اینکه آنها را در بطری نگه دارید.

کنترل آسیب کوتاه مدت

وقتی اجازه دادید گرد و غبار کمی بنشیند و احساس شفافیت بیشتری داشته باشید، کارهای عملی زیادی برای مدیریت از دست دادن شغل وجود دارد. اگر واجد شرایط هستید، درخواست بیکاری را در نظر بگیرید، و شروع به جستجوی شغل تمام وقت جدید یا، اگر امکان پذیر نیست، یافتن چیزی که به پوشش صورت حساب ها کمک کند مانند شغل آزاد، کار پاره وقت یا مشاوره.

اگر به عنوان بخشی از از دست دادن شغل، مرخصی، پرداخت روز مریضی یا سایر روش‌های غرامت، بسته اخراج به شما ارائه شده است، بر اساس سناریوهای مختلف بودجه تعیین کنید که چقدر طول می‌کشد. اگر سؤالی دارید، با بخش منابع انسانی سابق خود صحبت کنید تا جزئیات را روشن کنید. مطمئن شوید که کمک های بیکاری و سایر منابع درآمدی که ممکن است از یک سرمایه گذاری جانبی داشته باشید را نیز در نظر بگیرید.

راهبردهای مقابله بلندمدت

بعد از از بین رفتن شوک فوری، به دنبال راه حل های بلندمدت بیشتری باشید تا به شما کمک کند تا از نظر ذهنی با جستجوی شغل جدید کنار بیایید. نه تنها مدیریت سلامت روان به شما کمک می کند تا با هر گونه احساس در مورد موقعیت قبلی خود کنار بیایید، بلکه بمانید. در یک رویه ذهنی مثبت نیز در جستجوی شغل شما کمک خواهد کرد .

اگر از قبل یک روال سلامتی و تندرستی دارید، آن را نگه دارید و از آن برای ارائه ساختاری به روزهای خود استفاده کنید. اگر نیاز به ایجاد یک عادت جدید دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

فعال نگه دارید

در حالی که انجام کاری جز تماشای تلویزیون یا پیمایش در رسانه های اجتماعی می تواند وسوسه انگیز باشد، اما اگر روتینی پیدا کنید که به شما کمک می کند ساختاری به روز خود اضافه کنید. تمام تلاش خود را برای حفظ یک سبک زندگی سالم انجام دهید که شامل ورزش، خوب غذا خوردن و خواب مداوم است.

توجه به این نکته مهم است که درست مانند نشستن و انجام هیچ کاری مفید نیست، جستجوی وسواس گونه برای شغل بعدی شما نیز می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. از روال خود استفاده کنید تا به شما کمک کند تعادل مناسب کار و بازی را پیدا کنید.

اجتماعی بمانید 

منزوی شدن یا پنهان شدن از خانواده و دوستان پس از از دست دادن شغل می تواند وسوسه انگیز باشد. بسیاری از هویت های ما در کارمان پیچیده شده است که وقتی به دنبال فرصت های جدید هستیم، می توانیم احساس شرمندگی و گناه کنیم. در مورد از دست دادن شغل خود با افرادی که دوستشان دارید صحبت کنید و سعی کنید احساساتی را که برای شما به وجود می آید به طور واقعی بیان کنید.

آسیب پذیر بودن کار سختی است، و امیدوارم خانواده و دوستان شما بتوانند نوع حمایت مناسبی را ارائه دهند. اگر مشکل دارید، در نظر داشته باشید که با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید تا به شما کمک کند تا با تمام احساسات خود در مورد موقعیت مقابله کنید.

روی یافتن شغلی که با ارزش های شما همسو باشد تمرکز کنید 

گرفتن اولین موقعیتی که به دست می آید فقط برای بازگشت به حالت عادی می تواند وسوسه انگیز باشد، اما به جای ورود به اولین شرکتی که پیشنهاد می دهد، کمی وقت بگذارید و در نظر بگیرید که می خواهید زندگی کاری شما چگونه باشد.

اگرچه ممکن است آن را احساس نکنید، این زمان از کار افتادگی فرصتی است برای تعیین اینکه از زندگی و کار خود چه می خواهید. ممکن است لازم باشد ابتدا در شرکتی کار کنید که با ارزش‌های شما همخوانی ندارد، فقط به خاطر قرار دادن غذا روی میز، اما همچنان به فکر کردن و جستجوی فرصت‌هایی بگردید که زندگی بیشتری را به شما بدهد.

به‌دنبال موقعیت‌هایی باشید که با مهارت‌ها و ارزش‌های اصلی شما مطابقت دارند، و در نظر بگیرید که می‌خواهید زندگی‌تان در این فصل جدید چگونه باشد. جستجوی کاری که تعادل سالم تری را به شما ارائه دهد یا فرهنگی نسبت به موقعیت قبلی شما می تواند در دراز مدت به معنای شادتر بودن شما باشد.

افکار نهایی

یک از دست دادن ناگهانی شغل می‌تواند باعث شود توانایی‌ها و مهارت‌های خود زیر سوال ببرید، و ممکن است بعد از یک موقعیت دردناک به حالت عادی برگردید. با خودتان ملایم باشید و مراقب سلامت جسمی و روحی خود باشید. تلاش کنید تا این چرخش غیرمنتظره وقایع را به عنوان فرصتی برای ایجاد یک زندگی مطابق با آنچه که هستید، در نظر بگیرید.

553bbb02f18dfacc622039a602b6519a?s=100&d=mp&r=g - چگونه از دست دادن شغل ناگهانی را از نظر ذهنی مدیریت کنیم؟

جولین و کیرستن ساندرز، ویراستاران پول برای مجله SUCCESS، زوج پشت وبلاگ برنده جایزه و کتاب آینده، غنی و منظم هستند. آنها تهیه کننده و مجریان سریال اصلی، پول روی میز هستند، که اشتیاق آنها به غذا را با گفتگوهای متفکرانه درباره پول ترکیب می کند

6cd8a94407d3d4d5f672fb9958daccf3?s=100&d=mp&r=g - چگونه از دست دادن شغل ناگهانی را از نظر ذهنی مدیریت کنیم؟

جولین و کیرستن ساندرز، ویراستاران پول برای مجله SUCCESS، زوج پشت وبلاگ برنده جایزه و کتاب آینده، غنی و منظم هستند. آنها تهیه کننده و مجریان سریال اصلی، پول روی میز هستند، که اشتیاق آنها به غذا را با گفتگوهای متفکرانه درباره پول ترکیب می کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی