خبر

چه خودرو‌هایی در بورس عرضه می‌شوند؟

چه خودرو‌هایی در بورس عرضه می‌شوند؟

367909 716 - چه خودرو‌هایی در بورس عرضه می‌شوند؟

اقتصاد۲۴– سید جواد جهرمی در خصوص آخرین جزییات تصویب طرح عرضه خودرو در بورس کالا که روز گذشته در شورای عالی بورس به تصویب رسید، اظهار کرد: بحث عرضه خودرو در بورس کالا که طی هفته‌های اخیر با چالش‌هایی روبرو شده بود.

در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس بررسی شد و درنهایت نیز در جلسه این شورا با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صمت، ریاست سازمان بورس و سایر اعضا موردبررسی قرار گرفت و با اعلام نقطه نظراتی که وزارت صمت درباره عرضه خودرو در بورس کالا داشت، این طرح مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا قطعاً هماهنگی‌هایی با وزارت صمت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا صورت خواهد گرفت.

جهرمی ادامه داد: بحثی که وجود دارد این است که با یک کلاس خودرویی فرآیند عرضه آغاز شود و همه خودروسازان که آن کلاس را تولید می‌کنند، اقدام به عرضه خودرو در بورس کالا خواهند کرد و کلیه تولیدات خودروسازان در آن کلاس در بورس عرضه می‌شود و در مقابل تقاضا قرار خواهد گرفت.

معاون بورس کالا خاطرنشان کرد: به صورت کلی وزارت صمت صلاحیت‌هایی در موردبحث عرضه و الزام به عرضه خودروسازان و همین‌طور محدودیت‌هایی که در سمت تقاضا اعمال خواهد شد، دارد. این محدودیت‌ها شامل گواهینامه یا پلاک فعال می‌باشد که این موارد در زمان ثبت سفارش موردبررسی قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: اتفاق مهم خودرویی-بورسی


وی تصریح کرد: بحث ما درباره عرضه خودرو صرفاً عرضه فیزیکی نبوده، بلکه تامین مالی خودروسازان و اوراق گواهی سپرده و سلف موازی استاندارد از مواردی است که برای شرکت‌های خودروسازی در نظر گرفته‌شده که در هفته‌های آتی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جهرمی در خصوص میزان و نوع عرضه خودرو‌ها نیز توضیح داد: در اطلاعیه‌های بعدی که توسط شرکت بورس کالای ایران ارائه خواهد شد اطلاع‌رسانی کامل انجام می‌شود.

معاون بورس کالا گفت: از وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که برای حفظ منافع سهامداران موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را با جدیت پیگیری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد: به‌زودی و با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها اصلاح شود.

منبع: شبکه شرق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی