عمومی

چرا یک موفقیت کیک استارتر «غافلگیرکننده» در واقع یک سال طول کشید؟ برنامه ریزی شدید

چرا یک موفقیت کیک استارتر «غافلگیرکننده» در واقع یک سال طول کشید؟
برنامه ریزی شدید

هنوز ۱۲ روز مانده به پایان، اما تیم پشت Boona، یک سر دوش پشت سر هم جدید و پر سر و صدا، با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار Kickstarter هدف ماه گذشته، جمع آوری ۶۱۹,۷۳۳ دلار بودجه تاکنون. در حالی که چنین پاسخی رویای هر بنیان‌گذاری است که مسیر تأمین مالی جمعی را دنبال می‌کند، این کمپین به سختی تلاش آماتوری نامناسبی است که معمولاً با تاکتیک جمع‌آوری سرمایه مرتبط است. بیش از یک سال طول کشید تا تیم برنامه ریزی و اجرا کرد.

بونا، محصول، زاییده فکر برت اسکالود، ۳۸ ساله بود. و جفری فیریزن، ۳۳ ساله، که با هم در مهندسی مکانیک و سخت افزار برای فروشگاه های آمازون گو بدون صندوقدار کار کرده بودند. داستان آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه موفقیت اولیه در Kickstarter می‌تواند منجر به سر و صدا و کشش شود، و تبدیل شدن به یک ابزار بازاریابی و فروش پشت سر هم که به یک شرکت کمک می‌کند در چندین جبهه جای خود را پیدا کند. اما همچنین نشان می‌دهد که هوای «موفقیت ویروسی غافلگیرکننده» در Kickstarter معمولاً در واقع چیزی است که به هماهنگی دقیق نیاز دارد – و کمپینی که فوراً از هدف بودجه خود عبور کند، تضمینی برای موفقیت پایدار نیست.

- چرا یک موفقیت کیک استارتر «غافلگیرکننده» در واقع یک سال طول کشید؟
برنامه ریزی شدید

داستان منشا بونا ساده ترین بخش از سفر محصول تا کنون. پس از ترک آمازون، اسکالود و فیریزن با هم در تماس بودند و مکالمات آنها به اندازه ای گسترده بود که شامل زندگی عاشقانه و بهداشت شخصی آنها و به یاد ماندنی تر، تلاقی این دو بود. اسکالود می‌گوید: «جف به ناراحتی‌های ناشی از دوش گرفتن با شریک زندگی‌اش اشاره کرد. معلوم شد، همسرم به تازگی از ما خواسته است که در حمامی که در حال بازسازی آن بودیم، دو سر دوش داشته باشیم.»

به‌عنوان مهندس، این زوج ممکن است تمایل داشته باشند که در یک گاراژ ملاقات کنند و نمونه اولیه دوش دو سر را با هم هک کنند. . اما آموزش نقشه راه محصولشان در آمازون به آنها تلقین شده بود و از ابروهای برافراشته اعضای خانواده عصبانی شده بودند. آنها به این نتیجه رسیدند که این ایده غیر متعارف قبل از اینکه زمان و هزینه قابل توجهی را به آن اختصاص دهند، نیاز به اعتبارسنجی از طریق بازار اختصاصی خریداران دارد.

در مارس ۲۰۲۱، آنها تلاشی یک ساله را آغاز کردند که شامل نظرسنجی و آزمایش توسط دوستان و خانواده، به دنبال آن نظرسنجی‌های ملی با کمک کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی، آزمایش محصول با ۵۰ نفر، تبلیغات فیس‌بوک برای ایجاد پیش‌سفارش و سپس، البته، کمپین کیک استارتر Feiereisen می‌گوید: “ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. در هر مرحله از راه کمی پول بیشتری خرج کردیم و بازخوردی را که دریافت می‌کنیم افزایش دادیم تا این اعتماد را ایجاد کنیم.” (آن‌طور که انتظار می‌رفت، این زوج ملاقات کردند، دینامیک سیالات را یاد گرفتند، و ده‌ها نسخه از سر دوش پشت سر هم را مهندسی کردند که در نهایت به Boona تبدیل می‌شود، که برای پیش‌سفارش از ۲۴۹ دلار در دسترس است.)

کمپین Kickstarter بخشی از طرح اولیه نبود، اما به گامی منطقی برای بنیان‌گذاران Boona تبدیل شد که قبلاً ۷۰۰۰ پیش‌پرداخت برای پیش‌سفارش‌ها به تنهایی دریافت کرده بودند. سایت اینترنتی. حتی با این تعداد، آنها اعتبار اضافی می خواستند. Feiereisen می‌گوید: «Kickstarter به شما احساس فضای امنی برای گردهمایی سازندگان و مشتریان می‌دهد. “ما احساس کردیم ارزش پرداخت برای این اعتماد را دارد.”

این اعتماد، و مخاطبان بیشتری که Kickstarter ارائه می‌کند، نمی‌آید. ارزان. این پلتفرم تقریباً ۱۰ درصد از درآمد را از صاحبان پروژه‌های موفق دریافت می‌کند، از طریق کارمزدی معادل ۵ درصد از کل سرمایه جمع‌آوری‌شده، به علاوه ۳ تا ۵ درصد برای پردازش پرداخت هر تعهد. با توجه به Kickstarter، تا به امروز کمتر از ۴۰ درصد از نزدیک به ۵۶۰۰۰۰ پروژه راه اندازی شده بر روی پلت فرم در طول ۱۲ سال گذشته موفقیت آمیز بوده است. ۶۴۰ نفر از آنها بیش از ۱ میلیون دلار جمع آوری کرده اند.

برای سازندگان Boona، هزینه از نظر کارشان حتی بیشتر بود. وقتی محصول را مهندسی نمی کردند، تقریباً تمام زمان کار خود را صرف تلاش های بازاریابی خود می کردند. بسیاری از آن ساعت‌ها صرف ایجاد مطالبی شد که در کمپین Kickstarter آنها استفاده می‌شد، که صفحه اصلی آن به تنهایی شامل ۲۰۰۶ کلمه، ۱۲ عکس، ۱۱ تصویر، ۱۰ فایل GIF و نه ویدیو است.

آنها همچنین به طور قابل توجهی در جیب خود فرو رفتند، از جمله استخدام وکلا برای راه اندازی شرکت، و عقد قرارداد با عکاسان، طراحان، و شرکت مشاوره تامین مالی جمعی در سن دیگو LaunchBoom. آنها قبل از استخدام LaunchLight Films، یک مرکز ویدیویی کوچک در آتلانتا که در ویدیوهای تأمین مالی جمعی تخصص دارد، ۲۰ استودیو فیلم را بررسی کردند تا یک تبلیغات غمگینی از دوش گرفتن یک زوج خندان با هم با استفاده از سر دوش Boona.

برای این جفت مهندس، شاید با این حال، بزرگ‌ترین هزینه‌ها، زمانی بود که آن‌ها برای یادگیری بازاریابی در پیش از ارسال کمپین Kickstarter صرف کردند. هیچ‌کدام در رسانه‌های اجتماعی فعال نبودند، و اسکالود می‌گوید ایجاد و حفظ حضور در حالی که جنبه‌های دیگر استارت‌آپ را زیر سوال می‌برد، بزرگترین استرس او در سال گذشته بود. به Feiereisen، در حال ساختن ویدئوی راه اندازی بود. “این واقعا برای ما به عنوان درونگرا ناراحت کننده بود. خیلی استرس زا بود. تجربه جالبی بود، و ما به آن اعتقاد داریم و می خواستیم بهترین عکس را ارائه دهیم – اما قطعاً نمی خواهم دوباره این کار را انجام دهم.”

Feiereisen و Skaloud از اینکه پروژه آنها نزدیک به ۳۰۰۰ حامی دارد خوشحال هستند، اما امیدوارند در طول باقیمانده کمپین، تعداد بیشتری از آنها حمایت شود. اسکالود می گوید: «ما راهی داریم. به نظر می رسد تفاوت قابل توجهی بین هدف بودجه اعلام شده ۱۰۰۰۰ دلاری آنها و هدف داخلی آنها وجود دارد. در حالی که آنها هنوز در حال راه‌اندازی زنجیره تولید و تامین خود برای Boona هستند، Feiereisen می‌گوید که می‌توانند تا ژانویه ۲۰۲۳ سفارشات فعلی را بدون استخدام کارمند انجام دهند.

چیزی که آنها هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که آیا ایده آنها واقعاً در بازار تأیید شده است یا خیر. چگونه سفارش‌های Kickstarter با سفارش‌هایی که می‌توانستند تا سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در سایت خود ارسال کنند، مرتبط است؟

“اگر می‌توانید خودتان را تثبیت کنید؟ به‌عنوان یک فرصت پیش‌سفارش، این یک مبنای کاملاً محکم برای گفتن است: «شاید کسب‌وکاری در اینجا وجود داشته باشد»، Feiereisen می‌گوید. “اما، صادقانه بگویم، در هر مرحله از راه ما در حال یادگیری هستیم و سعی می کنیم بفهمیم که این به چه معناست از نظر داشتن یک کسب و کار واقعی. وقتی شما یک شرکت واقعی هستید که محصولی فوراً در دسترس دارید، چگونه فروش اکنون به فروش تبدیل می شود؟”

این چیزی نیست که در ۱۲ روز آینده یاد بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی