عمومی

چرا هوش مصنوعی دوران بی سابقه ای را ایجاد می کند؟ فرصت در آینده نزدیک

چرا هوش مصنوعی دوران بی سابقه ای را ایجاد می کند؟
فرصت در آینده نزدیک

سن هوش مصنوعی (AI) بالاخره در راه است. برنامه های کاربردی مصرف کننده هوش مصنوعی، به ویژه، راه درازی را پیموده اند و منجر به نتایج جستجوی دقیق تر برای خریداران آنلاین شده است، به برنامه ها و وب سایت ها اجازه می دهد توصیه های شخصی تری ارائه دهند و دستیارهای دیجیتال فعال با صدا تا ما را بهتر درک کنید.

هر چقدر این کاربردهای هوش مصنوعی چشمگیر هستند، فقط به نحوه استفاده از این فناوری تغییر دهنده بازی در تجارت اشاره می کنند. زیرا هدف هوش مصنوعی کسب و کار این است که به شرکت هایی که اقتصاد جهانی ما را هدایت می کنند کمک کند تا از داده های خود بیاموزند تا بسیار انعطاف پذیرتر، سازگارتر و نوآورتر شوند.

فرصت اقتصادی پشت این فناوری ها بسیار زیاد است، با توجه به اینکه کسب و کار تنها حدود ۱۰ درصد از راه برای تحقق پتانسیل کامل هوش مصنوعی است. خوشبختانه، با تعداد سازمان‌هایی که آماده ادغام هوش مصنوعی در فرآیندهای تجاری و گردش کار خود هستند، به سرعت در حال پیشرفت هستیم. یک بررسی اخیر IBM نشان داد که بیش از یک سوم شرکت‌های مورد بررسی از نوعی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. برای صرفه جویی در زمان و ساده کردن عملیات.

چالش تغییرات جمعیتی را قبول کنید. هوش مصنوعی، در ارتباط با ابر ترکیبی، به بسیاری از شرکت‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های تجاری روتین خاصی را خودکار کنند و افراد را به سمت کارهای با ارزش تر سوق دهند. در تولید، یک اپراتور کف کارخانه اکنون می تواند برای تشخیص عیوب نامرئی برای چشم انسان به هوش مصنوعی تکیه کند. در مراقبت های بهداشتی، عوامل مجازی مجهز به هوش مصنوعی می توانند میلیون ها تماس را به طور همزمان مدیریت کنند. در بخش انرژی، ربات‌های خودران می‌توانند از ابر و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در لبه استفاده کنند تا زمان کارکرد تجهیزات را بهبود بخشند و از قطع برق جلوگیری کنند. مثال دیگر: IBM به مک‌دونالد کمک می‌کند تا یک تجربه رانندگی خودکار سفارش‌گیری را راه‌اندازی کند که هم برای مشتریان و هم برای خدمه رستوران مفید است.

سپس چالش عظیم امنیت سایبری وجود دارد. ارزش تجاری ذاتی داده ها آن را به یک هدف اصلی برای هکرها تبدیل می کند. اما با حدود نیم میلیون شغل تکمیل نشده امنیت سایبری تنها در ایالات متحده، تیم های امنیتی به طور خطرناکی ضعیف شده اند. بیشتر نقض‌های داده امروزه به طور متوسط ​​۲۸۷ روز زمان می‌برد تا شناسایی و مهار شود. که به وضوح غیر قابل قبول است. با توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تهدید در مقیاس، می‌توانیم به کاهش آن جدول زمانی به چند روز یا حتی چند ساعت کمک کنیم.

هوش مصنوعی است. نه تنها کسب و کارها را هوشمندتر، قوی تر و ایمن تر می کند. کشف علمی را تسریع می کند. هوش مصنوعی می‌تواند جذب مقالات علمی و استخراج دانش را با ۱۰۰۰x در مقایسه با متخصصان انسانی در اوج همه‌گیری جهانی، IBM پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر ابر ما را برای بررسی هزاران مقاله علمی درباره ویروس کرونا تطبیق داد. سپس برای تسریع در طراحی دارو، داده‌های مرتبط را با اعضای دیگر کنسرسیوم محاسباتی با عملکرد بالا COVID-19 به اشتراک گذاشتیم.

همانطور که اینها استفاده می‌کنند. موارد نشان می دهد، برای اینکه هوش مصنوعی تجاری موثر باشد، باید قابل اعتماد و قابل توضیح باشد. تکیه بر یک برنامه هوش مصنوعی برای سفارش شام برای ما یک چیز است. رانندگی کردن با ماشین یا ارائه توصیه های احتمالی مرگ و زندگی در مورد یک دوره درمانی کاملاً متفاوت است.

برای این کار. به همین دلیل، شرکت‌های فناوری باید در مورد اینکه چه کسی سیستم‌های هوش مصنوعی آنها را آموزش می‌دهد، چه داده‌هایی در آن آموزش استفاده می‌شود و مهم‌تر از همه، چه چیزی در توصیه‌های الگوریتم آنها آمده است، روشن باشند. توسعه هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه مستلزم آن است که هرگونه بالقوه سوگیری انسانی برای تأثیرگذاری بر این فرآیند را حذف کنیم.

همچنین باید بدانیم که هدف سیستم‌های هوش مصنوعی برای تقویت–نه جایگزین—هوش انسان است. در طول تاریخ، معرفی فن‌آوری‌های جدید منجر به تغییراتی در نحوه خلق ارزش کسب‌وکارها شده و در عین حال وظایف سنگین و تکراری را برای انسان‌ها حذف کرده است. اینها شامل همه چیز از آسیاب بادی گرفته تا ماشین چاپ گرفته تا موتور بخار و روباتیک کارخانه می شود. به این ترتیب پیشرفت اتفاق می افتد. هوش مصنوعی حتی پیشرفت بیشتری ایجاد خواهد کرد، اما تنها در صورتی که مسئولانه به کار گرفته شود.

کسب و کارها این پتانسیل را دارند که راه‌اندازی جدیدی را ایجاد کنند. و دوران بی‌سابقه بهره‌وری بیشتر، بینش سریع‌تر، تصمیم‌گیری بهتر، و بهبود تجربیات کارکنان و مشتریان از طریق ترکیب هوش مصنوعی و ابر ترکیبی. بر اساس اشتیاق مشتریان ما به این فناوری‌های متحول کننده، بهار هوش مصنوعی تجاری نمی‌تواند به این زودی‌ها بیاید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی