عمومی

چرا مارگارت اتوود، نویسنده داستان ندیمه، می گوید که به آینده خوشبین است

چرا مارگارت اتوود، نویسنده داستان ندیمه،
می گوید که به آینده خوشبین است

مارگارت اتوود نویسنده داستان ندیمه است، رمانی که در نسخه آینده ایالات متحده که در آن طلاق غیرقانونی شده است و زنان مطلقه (از جمله راوی رمان) به عنوان «کنیزان» به بردگی گرفته می شوند – مجبور می شوند برای همسران نابارور بچه دار شوند. این یکی از معروف ترین رمان های دیستوپیایی است که تا کنون نوشته شده است.

نه تنها این، آتوود بخشی از زمان بدون نوشتن خود را صرف کار روی مشکل ویرانگر تغییرات آب و هوا می کند. با توجه به همه این‌ها، شاید تعجب کنید که بدانید اتوود در واقع به آینده خوش‌بین است. او در یک مصاحبه روی صحنه در کنفرانس برخورد در تورنتو هفته گذشته، دلیل آن را توضیح داد.

۱٫ اوضاع می تواند بسیار بدتر باشد.

اتوود ۸۲ ساله است و به گفته او، اکثر مخاطبان در زمانی متولد شده اند که همانطور که او گفت: “بسیار خوب”. “به جای زمانی که خیلی بد بود. من هم مثل من در سال ۱۹۳۹ به دنیا آمدم.” او گفت که این دو ماه پس از ورود کانادا به جنگ جهانی دوم بود. “دهه ۴۰ بود، ما اسباب بازی های زیادی نداشتیم. همچنین واکسن های زیادی نداشتیم. فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، مخملک، همه اینها هنوز با ما بودند. آبله، هنوز هم همینطور است. زمان، سل…آنتی بیوتیک ها به تازگی اختراع شده بودند. بنابراین خیلی بدتر شده است.”

در واقع، او افزود، همه گیری کووید-۱۹ می توانست بسیار بدتر باشد. “من بسیار خوشبین هستم زیرا این بیماری همه گیر واقعاً تعداد زیادی از مردم را نسبت به کارهایی که دیگران انجام داده اند نکشته است. و خیلی سریع با آن برخورد شد. من بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم.”

او سطرهای آغازین داستان دو شهر چارلز دیکنز را به یاد آورد، “این بهترین زمان بود، بدترین زمان بود. او گفت: “اما هنوز بدترین زمان نیست.” “و ما هنوز در لحظه ای هستیم که می توانیم آن را برگردانیم.”

۲٫ ما ممکن است در یک لحظه پیشرفت باشیم.

سپس آتوود گفت، “به سمت تو”، به طور استعاری میکروفون را به یونگ وو داد، مدیر عامل MarS Discovery District، یک مرکز شتاب دهنده و نوآوری برای استارت‌آپ‌های کانادایی در چندین صنعت، از جمله فناوری‌های پاک. اتوود و وو سال‌ها در طرح‌های MarS با هم کار کرده‌اند. وو به‌عنوان مدیرعامل مارس، و با سابقه‌ای طولانی به‌عنوان کارآفرین و VC، گفت: «در تمام تلاش‌های کارآفرینی که انجام داده‌ام، این توانایی گذر از سخت‌ترین لحظات قبل از شروع معجزه‌آساترین چیزها است. آمدن.”

همانطور که از همه گیری خارج می شویم، او گفت. “من فکر می کنم ما در حال حاضر یک لحظه تجدید و پیشرفت داریم. انتخاب کاری است که می خواهیم با این لحظه انجام دهیم.”

۳٫ نوآوری قابل توجهی در خارج وجود دارد.

وو گفت که برای رسیدن به صفر خالص انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰، ما نه تنها باید کاهش دهیم انتشار گازهای گلخانه‌ای که در جو منتشر می‌کنیم، باید راه‌هایی برای معکوس کردن این فرآیند و استخراج مقداری از کربن موجود در جو پیدا کنیم – زیرا صدها سال طول می‌کشد تا خود به خود دفع شود. خوشبختانه، کارآفرینان در حال یافتن راه هایی برای انجام این کار هستند. برای مثال، CarbonCure، یکی از استارتاپ‌هایی که Mars با آن کار می‌کند، CO2 را از جو استخراج می‌کند و از آن برای تقویت بتن استفاده می‌کند.

اتوود به نوآوری دیگری اشاره کرد که به‌خصوص دوست دارد، فیلتر غشایی که رطوبت هوا را قبل از ورود به سیستم‌های HVAC حذف می‌کند. او گفت: «بیشتر انرژی یک دستگاه تهویه مطبوع برای خارج کردن رطوبت مصرف می شود. “این غشاء قبل از اینکه هوا به قسمت خنک کننده برسد آن را خارج می کند و مصرف انرژی و هزینه را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد. تصور کنید در همه سیستم های تهویه مطبوع چه کاری انجام می دهد.”

او گفت که وو دلیلی برای امیدواری نه تنها در این نوآوری‌ها، بلکه در افرادی که آنها را ایجاد می‌کنند و بسیاری موارد دیگر می‌بیند. “من همیشه روی مردم شرط بندی کرده ام. کارهای معجزه آسا توسط گروه های کوچکی از افراد متعهد انجام می شود. این زمانی است که گروه های کوچکی از مردم کارهای خاصی انجام می دهند. من به آن اعتقاد دارم.”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی