عمومی

چرا رسانه های اجتماعی یک نعمت و نفرین برای تجارت هستند؟ رهبران

چرا رسانه های اجتماعی یک نعمت و نفرین برای تجارت هستند؟
رهبران

چه شرکت Fortune 500 را اداره کنید، چه یک استارت آپ یا یک تجارت کوچک، این یک جدول استراتژیک است که رهبران باید از آنها استفاده کنند رسانه های اجتماعی به نفع آنهاست. رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتقا، تبلیغات، تعامل و استخدام، مزایای تجاری غیرقابل انکاری دارند، اما آیا مزایای حرفه‌ای ما را به نادیده گرفتن معایب شخصی سوق می‌دهد؟

به عنوان رهبر یک بهداشت روان، برای من سخت است که این دو را از هم جدا کنم. من قصد دارم از این مقاله استفاده کنم تا مزایای استفاده صحیح از رسانه های اجتماعی را بسنجیم و در عین حال تأثیر منفی گاهی اوقات بر سلامت روان را نیز روشن کنم تا به شما کمک کنم بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید.

راهی برای اصالت 

برندسازی شخصی به یکی از راه‌های اصلی برای افزایش آگاهی و توجه به برند تبدیل شده است. که ۴٫۲ میلیارد نفر اکنون در رسانه های اجتماعی فعال هستند، وسیله ای بهتر برای آن وجود ندارد. به عنوان مثال به ایلان ماسک فکر کنید. نام تجاری شخصی او به وضوح از طریق استفاده مداوم او از رسانه های اجتماعی تقویت شده است – گاهی اوقات یک توییت از او منتقل می‌شود بازارها.

همچنین نمونه های بی شماری از برندسازی شخصی در رسانه های اجتماعی وجود دارد که به نفع جامعه است، نه فقط برای تجارت. استفاده نائومی اوزاکا از رسانه‌های اجتماعی برای صحبت آسیب‌پذیر در مورد سلامت روانی‌اش، نقش بزرگی در بی‌اعتنایی به گفتگو و کمک به مردم در درک این موضوع ایفا کرده است که جستجوی حمایت نشانه‌ی قدرت است تا ضعف.

از دیدگاه رهبری شرکتی، رسانه های اجتماعی بستری هستند که به کارمندان اجازه می دهد با کارفرمایان خود ارتباط برقرار کنند و بالعکس. و این چیزی است که کارکنان انتظارش را دارند — نظرسنجی یافت شد کارکنان ترجیح می دهند برای رهبری کار کنند که از رسانه های اجتماعی بیش از ۳:۱ استفاده می کند. من جنبه‌هایی از زندگی شخصی‌ام را با کارمندانم به اشتراک می‌گذارم، به‌ویژه درگیری‌ها، زیرا قدرت شهادت‌های آسیب‌پذیر را نه فقط از نائومی اوزاکا، بلکه ورزشکاران بی‌شماری که راه او را دنبال کردند، دیده‌ام. اصالت کلید اصلی است — رهبرانی که از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ماهیت انسانی خود، ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط شفاف استفاده می کنند، پیام های خود را با کارمندان طنین انداز می کنند، که به نوبه خود می تواند منجر به احساس مشارکت عاطفی و ارتباط بیشتر کارکنان با شرکتشان شود.

پیامدهای سلامت روان

از دیدگاه سلامت روان، رسانه های اجتماعی یک شمشیر دو لبه از یک طرف، به ما کمک می کند تا با یکدیگر در ارتباط بمانیم و به موضوعاتی بپردازیم که زمانی تابو بودند، اما همچنین با افزایش خطر مسائل مربوط به سلامت روان، مقایسه اجتماعی و فقدان مرزها همراه است (همه ما این عبارت را شنیده ایم ” رسانه های اجتماعی هرگز نمی خوابند”).

هم برای رهبران و هم برای کارمندان، فشار عاطفی برای حفظ مشارکت در رسانه های اجتماعی وجود دارد. برای برخی، این یک احساس ساده از FOMO (ترس از دست دادن) و رقابت است که آنها را وادار می‌کند تا فید رسانه‌های اجتماعی خود را هر چند ساعت یکبار تازه‌سازی کنند، و برای رهبران ممکن است یک فشار داخلی برای ایجاد نمایه عمومی‌شان وجود داشته باشد. اما برای دیگران، احساسات منفی از منظر بالینی شدیدتر و نگران‌کننده‌تر هستند و احتمال تشدید افسردگی یا اضطراب را دارند. یک مطالعه ۲۰۱۸ نشان داد که هر چه افراد زمان کمتری را در رسانه های اجتماعی صرف کنند، علائم کمتری دارد. از افسردگی و تنهایی که احساس می کردند.

اگر مقایسه دزد شادی است، رسانه های اجتماعی ماشین فرار دزدها هستند. این پلتفرم می‌تواند انتظارات غیرمنطقی را ترویج کند اگر ببینیم دیگران نسخه فیلتر شده‌ای از زندگی به ظاهر عالی خود را ارسال می‌کنند. به عنوان رهبر، مهم است که مراقب باشید رسانه های اجتماعی چه احساسی در شما ایجاد می کنند. اگر استرس، اضطراب و عدم اطمینان شما را تشدید می‌کند، مزایای حرفه‌ای ارزش فداکاری شخصی را ندارد و باید در نظر بگیرید که مرزهای رسانه‌های اجتماعی را تعیین کنید. برای من شخصاً، با خاموش کردن تلفن و غیرفعال کردن اعلان‌ها در هنگام شام شبانه با همسرم، مطمئن می‌شوم که در زمان خانواده با خاموش کردن تلفنم و غیرفعال کردن اعلان‌ها، ارتباط را قطع کنم. من همچنین هر شب تلفنم را بیرون از در اتاق خوابم می گذارم، بنابراین از چک کردن شبکه های اجتماعی یا ایمیل ها قبل از خواب و اولین کاری که از خواب بیدار می شوم اجتناب می کنم.

رسانه‌های اجتماعی به جایی نمی‌رسند و همچنان نقش بزرگی در نحوه ساختن برندها، بازاریابی خود سازمان‌ها ایفا می‌کنند. استعدادها را جذب کنند و با جوامع خود ارتباط برقرار کنند. اما به عنوان رهبر، ما مسئولیت داریم که شیوه‌های استفاده مثبت از رسانه‌های اجتماعی را ترویج کنیم که از سلامت کسب‌وکار ما و خودمان محافظت می‌کند، تا مطمئن شویم که برکات رسانه‌های اجتماعی بیشتر از نفرین است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی