عمومی

چرا دانستن چگونگی کمک به آگاهی فرهنگی نیاز دارد؟

چرا دانستن چگونگی کمک به آگاهی فرهنگی نیاز دارد؟

چند ماه پیش، من و خانواده ام به خانه جدیدی نقل مکان کردیم. در میان چندین پروژه دکوراسیون و بازسازی، تیمی متشکل از چهار مرد را برای نصب فرش در اتاق خواب استخدام کردیم. روز طولانی و سختی بود، و در حالی که برای خوردن ناهار بیرون می رفتم، از سرپرست پروژه پرسیدم که آیا می توانم برای او و خدمه اش غذا بیاورم.

“واقعا” اصرار کردم. “من می خواهم برای خودم ناهار بخورم و خوشحال می شوم برای همه شما چیزی بیاورم.”

“بسیار خوب ،” او گفت. “متشکرم.”

“عالی” گفتم. “چه چیزی را دوست داری؟”

“هر چه بیاوری.” او پاسخ داد.

“نه، جدی” اصرار کردم. او دوباره گفت: “من می توانم هر چیزی را برای شما بیاورم. چه چیزی را ترجیح می دهید؟”

“هر چه بیاورید.”

“شما به من بگویید چه می خواهید، و من آن را برای شما می گیرم”، من دوباره سعی کردم که متفکر، مفید و مفید باشم. سخاوتمند است.

در این مرحله، او کمی نفس کشید. و سپس به من نگاه کرد و گفت: “خانم، این بی احترامی است که از شما بخواهم چیز خاصی برای ما بیاورید. ما برای شما کار می کنیم.”

این مرا به عقب برد. واضح است که او از قدرت و تفاوت های فرهنگی که من به آنها فکر نمی کردم آگاه بود. اما به وضوح برای او مهم بود که کمک را به گونه‌ای بپذیرد که احساس نمی‌کند از جای خود فراتر رفته است.

و همانطور که چندین سال پیش به عنوان بخشی از تنوع، برابری، و گنجاندن، فردی که در موقعیت مسلط قرار دارد، تمایل دارد فکر کند که بر اساس نیات خود مورد قضاوت قرار می گیرد، در حالی که فردی که در موقعیت کم قدرت قرار دارد. قضاوت در مورد تاثیر تأثیری که من داشتم این بود که او احساس می‌کرد که من او را تحت فشار قرار می‌دهم تا سرکشی کند. وقتی به همکاران، گزارش‌های مستقیم، مدیران یا مشتریان خود کمک می‌کنیم، نیت ما به اندازه تأثیرمان مهم نیست.

به کمک بروید: ۳۱ استراتژی برای پیشنهاد، درخواست و پذیرش کمک، درخواست کمک و دریافت کمک می تواند برای افراد مختلف معنای بسیار متفاوتی دارد. این می تواند به این معنا باشد: “من بخشی از یک تیم هستم و کمک کردن کاری است که اعضای تیم برای یکدیگر انجام می دهند.” و همچنین می تواند به این معنی باشد: “من عضوی از یک تیم هستم و درخواست کمک ممکن است باعث شرمندگی یا خجالت تیم من شود.” یا می تواند به این معنا باشد: “پذیرفتن کمک این است که چگونه در کار خود بهتر می شوید.” و همچنین می‌تواند به این معنا باشد: “پذیرش کمک به این معناست که مردم چگونه تصمیم می‌گیرند که نمی‌دانند چگونه کار شما را انجام دهند.”

چگونه ، زمان، مکان و توسط چه کسی بزرگ شده اید بر طرز فکر و رفتارهای کمک جویانه شما تأثیر می گذارد – همانطور که این عوامل برای همه اطرافیان شما انجام می دهند. شخصی که می خواهید به او کمک کنید ممکن است اعتقادات، هنجارها و ارزش های اساسی در مورد کمک نسبت به شما داشته باشد. اینها تأثیر مستقیمی بر این دارند که آیا کسی معتقد است که به کمک نیاز دارد، آیا به دنبال کمک است یا نه، از چه کسی، چه نوع کمکی و به طور کلی چقدر در مورد کمک است.

برای مثال، فرهنگ‌های جمع‌گرایانه، مانند فرهنگ‌های چین، کره، ژاپن، کاستاریکا و اندونزی بر وابستگی متقابل و هماهنگی اجتماعی در گروه. در نتیجه، افرادی که در این فرهنگ‌ها بزرگ شده‌اند، ممکن است آنچه را که برای گروه یا تیم خوب است، بالاتر از علایق و انگیزه‌های شخصی قرار دهند. در مقایسه، فرهنگ هایی که بیشتر فردگرا هستند، مانند ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند، کانادا و بریتانیا تمایل دارند انگیزه های شخصی را بر ارزش های گروهی قرار دهند. بنابراین ممکن است متوجه شوید که همکار شما در پکن کمتر به دنبال کمک خارج از تیم خود است (یا حتی می‌پذیرد)، در حالی که همکار شما در بریزبن بیشتر می‌تواند بگوید: «ممنون از پیشنهاد – من کمی کمک خواهم گرفت. “

البته، همیشه اینطور نیست. و عوامل بی‌شماری وجود دارند که بر فرهنگ، باورها، اعمال و ارزش‌های فرد در هنگام پذیرش کمک تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، اگر والدین گزارش مستقیم شما هنگام درخواست کمک در سن ۸ سالگی آنها را شرمنده کردند، ممکن است درخواست و پذیرش کمک در سن ۵۸ سالگی برای آنها سخت باشد. پس وقتی نمی‌خواهند به شما در مورد نوع کمکی که نیاز دارند به شما اعتماد کنند، آن را شخصی نگیرید – حتی اگر واقعاً قصد کمک دارید.

و به جای اینکه سعی کنید تفاوت‌های فرهنگی هر فردی را که با او کار می‌کنید یا با او بازی می‌کنید، دریابید، این سوال را از خود بپرسید: چه چیزی در مورد این شخص نمی‌فهمم که ممکن است به افکار او کمک کند. ، احساسات و اقدامات پیرامون پذیرش کمک؟

به‌جای چشم‌اندازی (تصور کردن در کفش‌هایشان) بهتر است ، کمی چشم انداز انجام دهید (از آنها بخواهید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند):

  • چه گفته ام یا چه کار کرده ام او گذشته است که بیشتر برای شما مفید بوده است؟
  • من در گذشته چه گفته ام یا چه کار کرده ام که برای شما مفید نبوده است؟
  • چگونه می توانم در آینده برای شما مفیدتر باشم؟

در مورد کارگران خانه من، بر اساس بازخوردی که در مورد چگونگی تلاشم برای مفید بودن دریافت کرده بودم. در حال تفسیر بود، من رویکردم را تغییر دادم:

“من برای شما و خدمه ساندویچ، چیپس و نوشابه می‌آورم، ” گفتم. “آیا کار می کند؟”

او لبخند زد، “بله. متشکرم.”

به او گفتم: “نه.” “متشکرم.”

اگر می‌خواهید به کسی کمک کنید که آن را انجام نمی‌دهد، قدمی بردارید. به عقب برگردید و ببینید که چگونه ممکن است لازم باشد رویکرد خود را تطبیق دهید. شما همچنین می توانید در مورد آنچه ممکن است در مورد نحوه تفسیر پیشنهاد شما دچار سوءتفاهم شوید کنجکاو شوید. این یکی از مفیدترین کارهایی است که همه ما می توانیم انجام دهیم.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی